وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

جمعه 1 اسفند 1399
ن : بنفشه

تفاوت هتل ALL با UALL در چیست؟

یکی از مهمترین اطلاعاتی که در هنگام رزرو هتل باید به آن توجه ویژه داشت نوع خدماتی است که در ازای مبلغ پرداختی ارائه می ­شود. هتل ها برای معرفی خدمات ارائه شده از اصطلاحاتی استفاده می ­کنند که آگاهی از معنی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 معمولا تصور افراد پس از شنیدن کلمه­ ی all این است که در صورت رزرو هتلهای all هر چه بخواهید را می توانید داشته باشید، اما اینطور نیست! برای آگاهی از تفاوت هتل های all  و uall با چرخ و فلک همراه باشید .

هتل های ALL

یکی از محبوب ترین انواع هتل ها، هتلهای all و یا همان all inclusive است، و از دلایل محبوبیت این هتل ها مزیت های بسیار زیادی است که دارند.

اگر دنبال جایی آرام و به دور از شلوغی برای اقامت هستید، انتخاب هتلهای all بهترین گزینه است. ولی به دلیل منزوی بودن هتل شاید به مغازه ها و … نزدیک نباشید اما به جای آن، همه چیز را می توانید در خود هتل پیدا کنید.

هتل های (all inclusive) معمولا همه ی امکانات معقول مطابق انتظار ارائه می شود و می توانید بدون گشت و گذار در شهر، در خود هتل سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید.

فضای لوکس و امکاناتی مثل استخر، باشگاه، ساحل اختصاصی، پارک آبی و … چنان شما را سرگرم می کند که دیگر قید گشت زدن های شهری را می زنید و در هنگام تمام وعده های غذایی در خود هتل هستید!

 

در هنگام صبحانه، ناهار و شام به رستوران می روید و هر غذا و خوراکی که دوست داشتید را به طور رایگان میل می کنید . رایگان بودن غذاهای این هتل ها فقط محدود به غذاهای اصلی نیست بلکه هر میان وعده ای شامل چای، کیک، شیرینی و … هم کاملا رایگان است.

اگر از گردشگرانی هستید که دوست دارید در مدت سفر بیشتر در هتل بمانید و استراحت کنید و حوصله ماجراجویی و گشت زدن در شهر را ندارید این هتل انتخاب مناسبی برایتان است .

 هتل های all را بیشتر می توانید در مناطق ساحلی و ریزورت ها پیدا کنید شهرهایی مثل آنتالیا و کوش آداسی هتل های all و Uall زیادی دارند. تنها محدودیتی که در خوردن غذاهای مختلف در این هتل ها دارید این است که فقط تا ساعتی مشخصی از شب فرصت دارید تا  از این غذاهای رایگان استفاده کنید و بعد از آن اگر هوس غذا خوردن کردید باید هزینه پرداخت کنید.

اما نگران نباشید برای شما که علاقه به غذا خوردن در نیمه های شب دارید هم انتخاب دیگری وجود دارد: هتل های uall ، که در ادامه درباره آن ها صحبت می کنیم گزینه مناسب دیگری برای شماست.

هتل های UALL

بهترین قسمت سفر این است که زمانی که وارد هتل می شوید لازم نیست نگران هزینه های غذا باشید! چون هزینه همه این ها را در هنگام خرید تور و رزرو هتل پرداخت کرده اید.

تمام امکاناتی که در هتل های all  وجود دارد در هتل های  (Ultra Inclusive) هم هست ، با این تفاوت که در هتل های uall به صورت ۲۴ ساعته می توانید از غذا و خوراکی های رایگان لذت ببرید. این هتل ها حداکثر مهمان نوازی خود را به شما نشان می دهند و هر وقت که بخواهید با خوراکی های خوشمزه خود از شما پذیرایی می کنند. به غیر از غذا، بعضی از دیگر خدمات این هتل ها هم رایگان  است.

شما در واقع در لحظه ای که این هتل ها را رزرو می کنید هزینه های مربوط به خورد و خوراک خود را هم پرداخت می کنید و دیگر لازم نیست که برای آن ها هزینه ای جداگانه بدهید.

توجه داشته باشید که امکانات هر هتل با هتل دیگر فرق دارد چرا که قیمت های آنها با هم تفاوت دارد.

قبل از انتخاب هتلهای all و uall باید کامل به همه ی جوانب فکر کنید. در صورتی که هتلتان را انتخاب کنید و پول آن را پرداخت کنید و به هر دلیلی از رفتن منصرف شوید، به هیچ وجه پولتان به شما بازگردانده نمی شود.

 

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، کسب و کار گردشگری، ،


جمعه 1 اسفند 1399
ن : بنفشه

محله های مشهور ترکیه|منطقه طبیعی پولونزکوی

استانبول  این شهر زیبا و رویایی ترکیه که بازدیدکنندگانش را طوری افسون می کند که خیلی ها پس از بارها دیدن آن بازهم  سودای دیدار مجددش را در سر میپرورانند. قبلا در مجله تفریحی و گردشگری چرخ فلک  در خصوص محله های مشهور و قدیمی ترکیه و در خصوص میدان تاکسیم و کادیکوی مطالبی را تقدیم حضورتان نموده بودیم و این بار قصد داریم منطقه ای طبیعی و متمایز در استانبول را به شما معرفی نماییم که بازدید از آن در سفر به استانبول بی شک تجربه ای خاطره انگیز و جذاب برایتان رقم خواهد زد.

منطقه پولونزکوی(Polonezköy) استانبول یکی از منطقه های خوش آب و هوا و از جاذبه های طبیعی در استانبول به حساب می آید که به دلیل شباهت زیاد با شمال ایران در بین گردشگران ایرانی محبوب است و اگر سری به این منطقه بزنید محال است در آنجا با ایرانی ها برخورد نکنید .

شاید یکی از دلایل اصلی انتخاب این منطقه به دلیل آسیایی بودن و شباهت زیاد با شمال ایران باشد و این منطقه فاصله چندانی با ایران ندارد . این منطقه بکر و زیبا در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر استانبول قرار گرفته که می توانید در کمتر از ۳۰ دقیقه از استانبول به این منطقه برسید و روز خوبی را در آنجا سپری کنید

وجود آبشار و برکه های پر از آب، انواع پرندگان، آب و هوای پاک و مردمان محلی بسیار مهمان نواز  از ویژگی های مهم این منطقه است که هر توریستی را به سمت خود می کشاند. خوراک ها، غذاها و آداب و رسوم اهالی پولونزکوی شبیه به لهستان می باشد زیرا سالیان زیادی است که تبدیل به ییلاق خوش آب و هوا برای لهستانی های ساکن استانبول شده است. در واقع با وارد شدن به منطقه پولونزکوی استانبول شاهد دو نوع فرهنگ مختلف ، رستوران های ترکی و لهستانی با غذاهای خوشمزه و صنایع دستی فوق العاده زیبا و کار شده رو به رو خواهید شد که همین تنوع آداب و رسوم است

به شما پیشنهاد می کنیم اگر برای چندین بار است که به استانبول سفر می کنید از حال و هوای شهر استانبول بیرون آماده و به این منطقه زیبا سری بزنید.

منطقه طبیعی پولونزکوی در سفر به استانبول

در پارک پولونزکوی صداهای پرندگان وحشی و طبیعت سبز ، دور از شهر ، که شامل همه گونه های گیاهی طبیعی استانبول است شنیده میشود. نمونه هایی از گونه های گیاهی عبارتند از: گونه های کاج ، شاه بلوط ، بلوط ، راش ، گیاه زنبور عسل ، ، آربوتوس ، توت سیاه ، مادار کوه ، گوزن ، خار و یک ایستگاه تولید مثل گیاه قرقاول پرتره و یک ایستگاه پرورش آهو کاراکا وجود دارد. علاوه بر این ، بسیاری از گونه های جانوری در پارک طبیعت پولونزکوی وجود دارد. نمونه هایی از این گونه ها عبارتند از: گوزن قرمز ،گراز وحشی ، شغال ، روباه ، سنجاب ، مارتین ، قرقاول ، زرشک ، شاهین ، بلوز ، جوجه ، جغد که می توانید در سفر به شهر استانبول از آنها بازدید کنید.

در پارک طبیعت Polonezköy چه کاری می توان انجام داد؟

در پارک مسیرهای پیک نیک ، کمپینگ ، پیاده روی ، جهت یابی ، دویدن و دوچرخه سواری وجود دارد. تعطیلات آخر هفته پولونزکوی  شامل سفر روزانه ، پیک نیک ، کباب ، رستوران های با کیفیت  لوکس و آرام ، شام ، برگزاری عروسی و مهمانی های مختلف می شود. اساسا سرزمین ترکیه از دیرباز یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران و عاشقان چای بوده است.

در این دهکده که جمعیت اکثر آن را لهستانی ها تشکیل می دهند بازتاب هایی از یک فرهنگ و سبک زندگی متفاوت دیده می شود. مکان های کمپینگ مخصوصاً برای تعطیلات آخر هفته ایده آل است. این پارک که با بازدید مصطفی کمال آتاتورک افتتاح شد ، میزبان گوستاو فلوبر فرانسوی و بسیاری از نامهای معروف دیگر بود.

جاذبه های دیدنی و طبیعی سفر به استانبول در چرخ فلک

در پارک طبیعت Polonezköy چه چیزی را می توان دید؟

در پارک طبیعی Polonezköy ، خانه عمه زوفیا وجود دارد. این خانه تاریخ روستا و عکس های قدیمی را به نمایش می گذارد. در اینجا آنچه می خواهید در مورد دهکده بدانید وجود دارد. همچنین می توانید از فعالیت های فرهنگی مانند مجسمه های منبت کاری چوب و نمایشگاه ها و نقاشی ها لذت ببرید. کلیسای تاریخی و خانه روستای تاریخی در پارک طبیعت پولونزکوی ارزش بازدید دارد.

Polonezköy یا پولونزکوی کجاست؟

از آنجا که این مکان محبوب است ، به نقاط مختلفی دسترسی دارد ، مثلا از بزرگراه های Beykoz – Riva و Alemdağ – Şile دسترسی وجود دارد که می توانید با استفاده از علائم از طریق Kavacık – uavuşbaş signs وارد پارک شوید. پارک طبیعت پولونزکوی استانبول با مرکز شهر ۳۴ کیلومتر فاصله دارد. با ماشین شخصی ظرف ۵۰ دقیقه می توان به این منطقه زیبا و سرسبز استانبول برسید.

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 17 بهمن 1399
ن : بنفشه

دو شعر کوتاه از امیلی دیکنسون

پست امروز وبلاگم شاید در ظاهر ارتباط آشکاری با سفر و گردشگری نداشته باشه ولی ارتباط عمیقی با زندگی و مفهوم اون داره و خب زندگی هم یه نوع سفر دیگه! سفری از ازل تا بیکران ابد.

دو تا شعر کوتاه ترجمه شده از اشعار امیلی دیکنسون اولی با نام شانس و دومی با نام کتاب تقدیم به شما عزیزان:بوسه

 

 

شانس

خوشبختی شانس نیست
رنج است.
شانس لبخند معناداری می زند.
شانس ما آنقدر کوچک است
که به آن پشت پا زده ایم.

 

/

 

کتاب

هیچ کشتی بادبانی مثل کتاب
مارا به سرزمین های دور نمی برد،
نه هیچ اسب تندرویی مثل یک صفحه
از شاعرانه ای مغرور.
کوتاه ترین راه
بدون تحمل رنج.
چطور ارابه ای که روح انسان را حمل می کند
به سادگی حرکت کند!

 

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر، ،


جمعه 17 بهمن 1399
ن : بنفشه

نظر بازیگر مشهور انگلیسی در مورد سفر به ایران

جوانا لاملی، بازیگر معروف انگلیسی به عنوان راوی مجموعه مستند “راه ابریشم”، می گوید سفرش به ایران برای این مجموعه فوق العاده بوده و برخلاف تبلیغات رسانه های انگلیسی، ایران کشوری بی نظیر، درجه یک، خیلی پیشرفته، فوق العاده زیبا و از هر جهت باشکوه و دوست داشتنی است. 

جوانا لاملی که در سریال ها و فیلم های معروفی همچون “گرگ وال استریت” بازی کرده،  در سال گذشته در مجموعه ای مستند تحت عنوان “جوانا لاملی در راه ابریشم” به روایت از 8 کشوری که در مسیر این راه تاریخی قرار دارد از جمله ایران، پرداخته است.

او در بخشی از این فیلم مستند می گوید:

 “نمی توانم به شما بگویم که چقدر ذوق دارم که اینجا هستم. من در تهران هستم (و با خوشحالی و شگفتی فریاد می زند) پایتخت ایران! می دانید تا 10 روز پیش هیچ معلوم نبود بتوانیم از این کشور بی نظیر دیدن کنیم…”

جوانا لاملی در مصاحبه ای با بی بی سی درباره تجربه سفر به ایران می گوید:

“… رسیدن به تهران کاملا شگفت زده ام کرد، چون در انگلیس تصور خیلی محدودی درباره ایران داریم، چون خبرها همیشه درباره مشکلات کشور است، نه اینکه کشور ایران واقعا چه شکلی است. هیچ کس به من نگفته بود که یک کشور درجه یک، خیلی پیشرفته، فوق العاده زیبا و سرسبز است. از هر جهت باشکوه و دوست داشتنی است. با رفتن به مراکز خرید و غذا خوردن، می توانستیم ببینیم که چقدر با سلیقه هستند، واقعا معرکه بود… همه چیز تهران من را هیجان زده می کرد..”

 

 

لاملی از سفرش به شیراز و یزد و گشت و گذار در این شهرها و تجارب فوق العاده اش می گوید و برخلاف آنچه در تبلیغات رسانه های زنجیره ای خارجی و داخلی و همچنین بر زبان برخی به اصطلاح شبه سلبریتی ها همیشه جاری است که گویا مردم ایران درمقابل دیگران ریاکار وحیله گر و فریبکار شده اند وهمه با هم دشمن هستند! درباره مردم ایران اظهار می دارد:

“… خیلی دوست داشتنی بودند، خیلی سخاوتمند و محترم بودند، همیشه آماده بودند توضیح بدهند، قسمت کنند، نشان بدهند یا ببخشند. احساس بی نظیری بود. ایران کشور فوق العاده ای است…”

به نظر می آید آنچه این شبه سلبریتی ها درباره اخلاق و رفتار غیر دوستانه و ناپسند مردم ایران مدام تکرار می کنند، بیشتر متوجه خود آنهاست که به حدی از مردم و جامعه دور افتاده اند که جز خود و صفات رذیله شان چیز دیگری نمی بینند!!

جوانا لاملی در مقابل این سوال که برای مجموعه مستند “راه ابریشم” به 8 کشور سفر کرده و کدام یک برایش خاطره انگیز تر بوده ، پاسخ می دهد:

“… واقعا بهترین خاطراتم از ایران بود …”

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


یک شنبه 12 بهمن 1399
ن : بنفشه

برج تلویزیون باکو

کشور آذربایجان و شهر باکو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است و هر ساله ایرانیان زیادی به آذربایجان سفر می کنند. از آنجایی که آذربایجان کشور همسایه ایران است و فاصله نزدیکی دارد، سفر به این کشور سفری مقرون به صرفه برای شما و خانواده تان خواهد بود. کشور مدرن آذربایجان و همچنین شهر ساحلی باکو دارای شمار بسیار زیادی جاهای دیدنی و جاذبه های منحصر به فرد و مکان های تاریخی ارزشمند است. یکی از دیدنی های شاخص و معروف که همانند برج های شعله ی باکو  به عنوان نمادی در شهر باکو خودنمایی می کند برج تلویزیون باکو است که در ادامه به آن میپردازیم.

برج تلویزیون باکو (Baku TV Tower) یا برج آذری برجی مخابراتی است که در شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان قرار دارد. این برج ۳۱۰ متر ارتفاع دارد. این برج تلویزیونی بلندترین سازه در آذربایجان است که همه ساله گردشگران زیادی را مجذوب خود می کند.

این برج زیبا را از تمام شهر میتوان دید ، برجی بزرگ که علاوه بر استفاده مخابراتی درون خود رستوران گردان و … دارد. رستوران چرخان طبقه ۶۲ام این برج (در ارتفاع ۱۷۵ متری) در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. رستوران گردان برج جزو رستوران های خوب باکو می باشد که شما گردشگران باکو می توانید با میل غذا در آن تمام مناظر شهر را هم ببینید.

 

برج تلویزیون باکو

 

این برج یکی از بلند ترین ساختمان های مرتفع  پایتخت کشور آذربایجان است و در کنار برج های شعله باکو منظره ای زیبا و بی نظیر را به وجود آورده است. ساخت این برج در سال ۱۹۷۹ شروع شد و قرار بود که در سال ۱۹۸۵ به اتمام برسد اما به دلایلی این طرح طبق برنامه پیش نرفت و سرانجام در سال ۱۹۹۶ به اتمام رسید.

 

در سفر به عروس قفقاز حتما بعد از دیدن جاذبه های این شهر زیبا به بام شهر رفته و برج تلوزیون رو از نزدیک تماشا کنید، قطعا دیدن این برج زیبا شگفت انگیز خواهد بود. در تصویر زیر منظره ای از شهر باکو را از داخل برج تلویزیون میبینید.

 

برج تلویزیون باکو

 

منبع: تاپ توریست

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


پنج شنبه 9 بهمن 1399
ن : بنفشه

سفر با تور آری یا خیر؟

سفر برای کشف دنیا، شناخت مکانهای جدید، تجربه اتفاقات تازه و ملاقات با آدمهای جدید است. حال تفاوتی ندارد، این کار را با یکسال سفر با کشتی کروز، دو هفته دوچرخه سواری و یا با تور انجام دهید. همه مسافرها یکسان هستند. سفر برای برداشتن مرزها و دیدن دنیاست. روش های مختلفی برای سفر کردن وجود دارد و افرادی که اهل سفر کردن باشند، انواع آن را امتحان می کنند تا سبک مخصوص خود را پیدا کنند. سفر با تور، سفرهای انفرادی و… بعضی از افراد فکر می کنند سفر با تور کسل کننده است و به همین دلیل ترجیح می دهند تنهایی سفر کنند.

وقتی صحبت از تور می‌شود، مردم معمولا تصویری از یک اتوبوس شلوغ پر از توریست، عکس گرفتن در حالیکه راهنما در حال توضیح دادن درباره اهمیت محل بازدید است و بعد از سوار اتوبوس شدن و ادامه این ماجراها به ذهنشان می‌رسد. این افراد شاید تجربه ی خوبی از سفرهای قبلیشان که با تور بوده است نداشته اند و شاید هم تصوری است که بی دلیل در ذهنشان مانده است. اما همه تورها این طور نیستند، انواع مختلفی وجود دارد.

افرادی که خیلی سفر می کنند و در این کار کمی خبره شده اند شاید ترجیح بدهند تا تنهایی سفر کنند چون فکر می کنند اینطور آزادی بیشتری دارند و می توانند هیجان بیشتری را تجربه کنند و اگر با تور سفر کنند باید قوانین دست و پاگیری را تحمل کنند.

 

مطمئنا نمی توان مطلقا گفت که سفر با تور خوب است یا بد! این کاملا بستگی به روحیه و انتظارات شما از سفر و آژانس گردشگری ای دارد که با آن سفر کرده اید حتی زمان تور هم تاثیر گذار است. انتخاب آگاهانه تور با زمان مناسب می تواند ناشناخته هایی از مقصد رویایی تان را به شما نشان دهد. تورهایی هستند که فعالیت های جالبی دارند، معمولا راهنمایان تور به خاطر تجربه های زیادی که دارند، اطلاعات خیلی دقیقی از مقصد گردشگری دارند و در نتیجه سفر با آنها و استفاده از دانش آنها می تواند شما را در حد یک فرد محلی یا شاید حتی بیشتر از آن در مورد یک مکان اطلاعات دهد. داشتن یک راهنما که به شما اطلاعاتی را درباره منطقه بدهد بهتر از این است که شما فقط آن منطقه را ببینید.

از مزایای سفر با تور می توان به خدماتی مانند رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، بسته به نوع تور شام و ناهار و صبحانه کاملا با هماهنگی قبلی و بدون نیاز به کاری از طرف شما انجام می شود. همچنین باعث افزایش امنیت و کم شدن استرس می شود به طور کلی آیا می توان به راحتی لباس ها را در چمدان یا کوله پشتی ریخت و به یک کشور دیگر و مقصدی نامعلوم سفر کرد؟ مطمئنا نه.

اگر شما بخواهید انفرادی سفر کنید باید واقعا در اینکار ماهر باشید در حالیکه در سفر با تور تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تور خوب در یک زمان مناسب انتخاب کنید تا برای همیشه شیفته ی این نوع سفر شوید. تورها مزایای زیادی دارد به خصوص برای کسانی که به تازگی می‌خواهند سفر را شروع کنند.

از مزایای دیگر تور برنامه‌ریزی دقیق و مشخص که باعث کاهش هدر رفتن وقت می‌شود و همچنین پرداخت هزینه‌ی کمتر.در نهایت باید گفت هیچ مشکلی برای سفر کردن با تور وجود ندارد، بلکه توصیه می‌شود حتما از تورهای خوب برای سفرهایتان استفاده کنید، بخصوص اگر تجربه‌ای شخصیتان در سفر کردن کم است. فقط باید سعی کنید ارتباطی خوب با رهنمای تورتان برقرار کنید.

 

سفر با تور برای چه کسانی مناسب است؟

بطور خلاصه میتوان گفت که برای گروه های زیر سفر با تور توصیه شده و میتواند گزینه مناسبی برای آنان باشد:

۱.کسانی که زمان کافی برای برنامه‌ریزی سفر ندارند

۲. کسانی که برای نخستین بار تنها سفر می‌کنند

۳.کسانی که به دنبال یافتن دوست هستند

۴.کسانی که زبان مقصد را نمی‌دانند و با محیط آنجا آشنا نیستند.

۵.کسانی که به مناطق خاص و ممنوع علاقه داشته که امکان سفر به آنجا برای مسافران انفرادی وجود ندارد.

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


پنج شنبه 9 بهمن 1399
ن : بنفشه

کوچ سرفینگ در ایران

کوچ سرفینگ از معروف ترین سایت های گردشگری در اینترنت می­باشد که در 10 سال اخیر تلاش کرده تا امکان اقامت رایگان را برای صدها هزار نفر در سراسر جهان ایجاد کند. فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرصت های بسیاری را برای علاقمندان به گردشگری ایجاد کرده است تا از طریق این قابلیت ها، و با هزینه کم تر بتوانند راحت تر سفر کنند.

couchsurfing.com یکی از سایت های محبوب گردشگری اینترنت می باشد که چند سالی هست در بین ایرانیان به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است، پرتال کوچ سرفینگ که خلاقیت و نوآوری جالبی در عرصه گردشگری مجازی (e-tourism) به وجود آورده است و از جنبه کسب و کار نیز، یکی از نمونه های موفق کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) به حساب می­آید.

کارآفرینی دیجیتالی در عرصه گردشگری یعنی این که شما پرتالی ایجاد کنید که از طریق آن، گردشگران یا علاقمندان به گردشگری، بتوانند از این خدمات استفاده کرده و از خدمات و محصولات مختلف استفاده کنند. مثلا بلیط بفروشید، مشاوره آنلاین بدهید، فرصت های اقامت معرفی کنید، تورهای دسته جمعی معرفی کنید، کالاهای گردشگری ملل بفروشید و صدها مورد دیگر.

کوچ سرفینگ در واقع  «مهمان نوازی رایگان» است که افراد با پیوستن به این سایت و مشخص کردن محل سکونت خود، اعلام آمادگی می کنند که جای خواب رایگانی را برای یک یا چند نفر در خانه شان آماده کنند. میزبانان موظف به انجام کارهایی از قبیل درست کردن غذا، دادن حوله تمیز و خدماتی از این دست نیستند. بیش از 2 میلیون صفحه در اینترنت، درباره ظرفیت های گردشگری پرتال کوچ سرفینگ، مطالب جالبی را ارائه می کند که نشان از اهمیت و جایگاه این پرتال در عرصه گردشگری مجازی می باشد.

در ایران نیز چند سالی است که علاقمندان به سفر با این وب سایت آشنا شده اند و ده ها هزار ایرانی با ساختن پروفایل های خود در این سایت هم میزبان گردشگران خارجی بوده اند و هم به میهمانی آن ها در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا رفته اند. کافی است سری به وب سایت های سفرنامه نویسی بزنید تا با تجربیات کوچ سرفرهای ایرانی آشنا شوید. اغلب این سفرنامه ها شما را از یک چیز مطمئن می سازند، اینکه کوچ سرفینگ تنها راهی برای یافتن اقامت رایگان نیست بلکه یکی از روش های موثر در درک فرهنگ جامعه میزبان است.

مهمان نوازی اینترنتی، عنوان جالبی هست که می‌توان به این کارآفرینی دیجیتالی خلاق دنیا اطلاق کرد. جایی که بسیاری از کاربران در صدها شهر جهان، اعلام آمادگی می‌کنند که حاضرند به مدت چند روز و با شرایطی خاص، میزبان شما باشند تا لحظات خوب و مفرحی را با آن ها در کشورشان در اختیار داشته باشید.در چند سال اخیر، هزاران کاربر ایرانی نیز به کمک قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در این پرتال ارائه شده است، توانسته‌اند محل اقامت رایگانی را از 1 روز تا 1 هفته در کشورهای مقصد گردشگری خود پیدا کنند و از این راه، دوستان زیادی در دنیا پیدا کنند.

متقابلا در سفرنوشته های گردشگران خارجی نیز مرتب به خاطرات آن ها از میزبان کوچ سرفری شان در ایران برمی خورید که چه تاثیر مثبتی بر ذهنیت آنان درباره ایران داشته اند. اگرچه هنوز برای ایرانیان گرفتن ویزا از مشکلاتی است که سفر رفتن بصورت انفرادی را با دشواری مواجه می کند اما کوچ سرفینگ برای افرادی که علاقه به سفرهای کوله پشتی یا انفرادی دارند، راهی برای صرفه جویی در هزینه در عین آشنایی بیشتر با مقصد است.

گفتنی است زبان پارسی به عنوان زبان رایج بیش از ۱۱ هزار نفر شناخته شده است. این آمارها نشان می‌دهد تعداد کاربرانی که از ایران به عنوان سفیر عضو این سایت شده‌اند حدود ۷ هزار نفر و ایران چهل و نهمین کشور در Couch Surfing است و این رقم هر هفته در حال افزایش هست، چرا که کاربران بیش تری با این سایت و خدمات و قابلیت‌های ان آشنا می‌شوند

امیدواریم، از ظرفیت‌های مهمان نوازی کوچ سرفینگ استفاده کنید و شما نیز میزبان خوبی برای گردشگران خارجی باشید تا فرهنگ و آداب کهن ایران زمین را به آن ها منتقل کنید.

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


پنج شنبه 9 بهمن 1399
ن : بنفشه

سرولات روستایی زیبا در چابکسر

سرولات، روستای مرتفع، زیبا و دیدنی چابکسر

در ۳۷ کیلومتری رودسر روستایی قرار گرفته است که از نعمت‌های الهی همه را دارا می‌باشد! از جنگل و کوه گرفته تا رودخانه و آبشار. این روستا در نزدیکترین فاصله به  بخش چابکسر در حدود ۳ کیلومتری آن قرار دارد. بیشترین پدیده‌ی طبیعی که در این روستا نقش پررنگی ایفا می‌کند، رودخانه‌ی آچی رود است که در کنار آب و هوای خاص این روستا، بسیار حائز اهمیت است. روستای سرولات درواقع دره‌ای است که بر اثر فعل و انفعالات رودخانه و برش کوه توسط آن به وجود آمده است.

ینجا همه چیز شما را مشتاق می‌کند که در کوچه پس کوچه‌هایش قدم بزنید، چشمانتان حتی از دیدن دیوارهای خانه‌های روستای سرولات سیر نخواهدشد و شما را به سمت جاده جنگلی سوق می‌دهد. پیاده‌روی در این منطقه به شما این فرصت را می‌دهد که با مردم محلی آشنا شوید، از مناظر اطراف لذت بیشتری ببرید و هوای پاک سرولات را استشمام کنید. شما می توانید از سرولات به سمت روستاهای کوهستانی، لیکام، لیمه سرا، منه سئه و پشتاسران و چند روستای دیگر جنگل نوردی و کوه نوردی کنید. در اینجا به دلیل کوهستانی بودن فضا، خبری از رطوبت آزاردهنده‌ی ساحل نیست و از طرفی دیگر، نسیمی خنک و دایمی روح تان را تازه می‌کند. در این نقطه از ایران، سفر با دغدغه‌های زندگی روزمره، توقیف است! اگر قصد دارید کوله‌بار دغدغه‌هایتان را هم همراهتان داشته باشید، پس به این نقطه‌ی بهشتی سفر نکنید!

در فصل تابستان سفر به شمال بخاطر آب و هوای آن بسیار پر رونق است پس حواستان باشد روزهایی را برای سفر انتخاب کنید که دمای هوا پایین باشد. بهار، اواخر تابستان و پاییز بهترین وقت سفر نه تنها به اینجا که همه ایران است.

 

 منبع : سایت سفرانه به نقل از لست سکند

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


شنبه 4 بهمن 1399
ن : بنفشه

تاثیر سایت بوکینگ در صنعت هتلداری

 

در سال های اخیر سایت ها و استارت آپ های زیادی به کمک صنایع آمده اند و موجب رونق صنایع شده اند و در واقع این سایت ها و اپلیکیشن ها هستند که توانسته اند انسان ها را از اقصی نقاط دنیا به هم وصل نمایند و ارتباطات را افزایش دهند.صنعت گردشگری در چند ساله اخیر شاهد بیشترین تحولات و پیشرفت ها در زمینه استفاده از فن آوری های نوین و تولد اپلیکیشن ها و  سیستم های رزرواسیون آنلاین  هتل بوده است.

یکی از  مهمترین سایت هایی که در این زمینه بسیار موفق عمل نموده است سایت رزرواسیون اینترنتی بوکینگ  (BOOKING.COM) است که در صنعت هتلداری جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است و به یک مرجع برای اطلاع و مقایسه هتل های اقصی نقاط دنیا می باشد. سایت رزرواسیون بوکینگ که بسیار کامل و جامع  طراحی شده است تمامی امکانات هتل ها را جز به جز در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد و عکس هایی با رزولوشین بالا از هتل ها در سایت قرار داه شده که می تواند به مشتریان هتل ها را از زوایای مختلف نشان دهد و امکانات هتل ها را به رخ بکشد. و این سایت در صنعت هتلداری از صدها ها کارمندو نیروی انسانی شاغل در بخش پذیرش و رزرواسیون هتل هتل ها کارامد تر عمل نموده است و موجب شده است که مخاطبان برای به دست آوردن اطلاعات هتل ها هیچ وابستگی به فعالان در حوزه هتلداری نداشته باشند و این مهم یک حسن در هتلداری محسوب می شود اگر چه در نظر اول خیلی خوشایند به نظر نیاید.

آنچه در این میان حائز اهمیت میباشد این است که با ایجاد و گسترش پلتفرم ها و سایت های رزرواسیون اینترنتی از جمله  همین سایت بوکینگ تخلف هتل ها کمتر می شود چرا که مهمانان در قسمت نظرات از نظرات یکدیگر و تجربه های هم را می بینند و کمتر دچار اشتباه می شوند و با آسودگی خاطر دست به انتخاب می زنند و اینکه در سایت تمامی اطلاعات به صورت مستند و مکتوب وجود دارد هتل ها نمی توانند منکر بسیاری از گفته های خود شوند.
مهمانان می توانند به راحتی روی سایت اتاق مورد نظر خود را رزرو نمایند و پرداختی انجام دهند و این مسئله توانسته بسیار از دلالان صنعت هتلداری را از بین ببرد.
وبسایت و پلتفرم بوکینگ نشان از پیشرفت صنعت هتلداری دارد و شفافیت و صداقت را در این حوزه بالا برده است و هتل ها را موظف کرده است که بر اساس استاندارد های جهانی رفتار نمایند.
یکی دیگر از مزایای این سایت بخش امتیازدهی به هتل هاست چرا که هتل ها بر اساس نظرات مهمانان دسته بندی می شوند و در نموداری مورد بررسی قرار می گیرند.هتلداری هر چه قدر هم که قدرتمند عمل می نمود نمی توانست یکپارچگی که این سایت در این صنعت ایجاد نموده است به وجود آورد.
بوکینگ به حایگاه بسیار خوبی حتی در بین دفاتر مسافرتی و استارت آپ های ایرانی رسیده است به نحوی که در آژانس های ایرانی نیز مسافران را برای اطلاع از امکانات هتل هایی که برای گردشگری خارجی معرفی می نمایند به سایت بوکینگ ارجاع می دهد.شاید فکر کنید که چرا دفاتر مسافرتی  نباید مرجعی از اطلاعات هتل هایی که با آنها کار می کنند داشته باشند؟ واقعیت این است که اطلاعاتی که در خصوص انواع هتل ها و اقامت گاه ها از چهار گوشه جهان در وبسایت بوکینگ وجود دارد بسیار گسترده  و جامع  بوده و برای این منظور طراحی شده است و از سوی دیگر با توجه به توان فنی و امکانات گسترده این پلتفرم دیجیتالی بطور مداوم و مستمر در حال بروزرسانی میباشد و پر واضح است که سیستم های یک  آژانس مسافرتی و دفاتر فروش و رزرواسیون هتل ها توان تولید و نگهداری این مقدار از اطلاعات را ندارند.

منبع: سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


شنبه 4 بهمن 1399
ن : بنفشه

چرا در جوانی سفر کنیم؟

شاید این جمله را خیلی  شنیده باشید که برای رفتن به سفر سن و سال مهم نیست و اهمیتی ندارد که که جوان هستید یا مسن، چند سال سن دارید و یا اینکه شغل و تحصیلاتتان چیست . سفر کردن و رفتن به مسافرت از نیازهای اساسی زندگی هر انسانی محسوب میشود به همین دلیل تا زمانی که کودک درونتان به دنبال شادمانی و تفریح باشد، همیشه برای سفر وقت دارید.

وقتی سفر می کنید اهمیتی ندارد چه کاری انجام می دهید و یا چه کسی هستید؛ با سفر احساس آزادی می کنید و تمام محدودیت ها را کنار می زنید. از فواید سفر این است که می توانید خود واقعیتان باشید و بدون محدودیت از لحظات لذت ببرید.

 

با این وجود سفر در ایام جوانی طعم و لذت دیگری داشته و فواید آن بسیار بیشتر از زمانی است که مثلا بعد از بازنشستگی بخواهید به آن بپردازید. این را با پرسش از هر فرد بازنشسته ای به راحتی متوجه خواهید شد!

 

اگر در سن حدودا ۲۰ تا ۳۰ سالگی هستید و به تازگی فارغ التحصیل شده­ اید و برای ورود به دنیای کار، احساس می­ کنید تجربه کافی ندارید و یا اینکه هنوز هدفی برای زندگی خود انتخاب نکرده ­اید، سفر در ایام جوانی را به هشت دلیل زیر در اولویت کارهای خود قرار دهید.

 

 

 

فواید سفر و مسافرت در ایام جوانی و میانسالی

هنوز وابسته نیستید

 

اگر هنوز تشکیل خانواده نداده ­اید و یا برای بلند مدت  در جایی استخدام نشده اید، از این فرصت مستقل  بودن نهایت استفاده  راببرید.  لحظات زندگی با سرعت در حال  گذر بوده و محدوده زمانی کوچکی وجود دارد که در آن شما فردی جوان با حداقل مسئولیت­ها و تعهدات هستید، و از دیگر سو  آنقدر بالغ که بتوانید دنیای اطراف را تشخیص دهید، پس اکنون زمان آن فرا رسیده است که از این فرصت استفاده کنید و سفر در جوانی را تجربه کنید.

 

استقلال مالی و  نداشتن بدهی بانکی

 

اینکه شما در رابطه با بازپرداخت وام بانکی و یا مخارج مربوط به کودک و خانواده، نگرانی ندارید، شانس بزرگی است. اگرچه شما پول زیادی ندارید  در عوض به همان اندازه هم  هزینه های چندانی ندارید. با صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصد در مخارج و پس ­انداز آن در یک حساب بانکی، می­توانید هزینه سفر خود را تأمین کنید و برنامه ریزی داشته باشید تا سفر در جوانی را تجربه کنید.

 

پول همه چیز نیست

 

بدون شک با سفر در جوانی، متوجه بی ارزش و کم اهمیت بودن پول و مادیات خواهید شد. به دنبال اتومبیل بهتر و یا اپارتمان بزرگتر نباشید. سفر به کشورهای مختلف و تجربه سنت­ های گوناگون و طبیعت زیبا، بی ارزش بودن مادیات را به شما اثبات خواهد کرد.

 

با سفر در جوانی فرهنگ و تمدن جدید را تجربه می­ کنید

 

با سفر در کشورهای مختلف، مکان­های شگفت انگیزی را می­بینید که فراتر از حد تصور شماست. شما قوانین اجتماعی مختلف و راه­های برقراری ارتباط را یاد می­ گیرید و شاید مهمتر از همه به بینش و بصیرت برای زندگی واقعی خواهید رسید. تجربه­ های سفر در جوانی فرصت آشنایی با زندگی مردمی را که درک کاملا متفاوتی از جهان دارند را برایتان مهیا می سازد که تجربه ای بسیار ارزشمند و سودمند برایتان در ادامه مسیر زندگی تان خواهد بود.

 

فواید سفر و مسافرت در ایام جوانی

پیدا کردن دوستانی جدید و ایجاد ارتباطات دوستانه

 

یکی از بهترین مزایای سفر در  ایام جوانی این است که در طول سفر  با افراد محلی، سایر مسافران و افراد دیگر آشنا می­ شوید و می توانید براحتی روابط دوستانه برقرار کنید. با این کار نه­ تنها دوستان جدیدی خواهید داشت، بلکه ممکن است برقراری این ارتباطات در آینده به شما کمک کند. از طریق فضای مجازی و یا  گرفتن شماره تماس با این افراد ارتباط خود را حفظ کنید. چه بسا در سفر بعدی میزبان شما باشند و یا حتی در آینده با برقراری ارتباط تجاری و کاری به شرکایی موفق تبدیل شوید!

 

سفری با هزینه کمتر خواهید داشت

 

در بیست سالگی با اقامت در یک هاستل و یا اقامتگاه های ویژه جوانان،  نیازی به اقامت در هتل و صرف وعده ­های غذایی در آنجا نخواهید داشت، شما می ­توانید با خرید مایحتاج خود از بازارهای محلی هزینه های سفرتان را کاهش دهید. ممکن است بعدا در زندگی به چیزهای خوب و کمی گران­تر عادت کنید، اما درحال حاضر فقط از تجربه چیزهای مختلف لذت ببرید. با یک کوله پشتی سوار قطارهای بین ­المللی شوید. قطعا از هر لحظه آن لذت می­برید و با هزینه کمتری مکان­های زیادی را خواهید دید.

 

سفر در زمان جوان بودن

برای رفتن به هرجایی در آینده زمان نخواهید داشت

 

بسیاری از مردان و زنان منتظر می­ مانند تا بعد از بازنشستگی به سفر و تفریح بروند. اما حقیقت این است که شما در بازه محدودی از زمان نمی ­توانید تمام جاهایی که رویای دیدنش را در سر داشتید، ببینید. شما هرگز نمی­توانید برای شرایط غیر منتظره ای که در آینده رخ می­دهد، برنامه ­ریزی کنید، پس ریسک نکنید. از زمانی که هم اکنون دارید، برای سفر در جوانی به هرجایی که می­توانید، استفاده کنید حتی اگر رفتن به مناطق اطراف شما در تعطیلات آخر هفته باشد.

 

درباره شخصیت خودتان بیشتر یاد می­گیرید

 

با سفر و رفتن به خارج از محدوده راحتی، نه تنها راجع به مکان­ها و مردم اطراف، بلکه در مورد خودتان بیشتر یاد می­گیرید. ممکن است شما ترسی داشته باشید که هرگز نمی­دانستید و بر آن غلبه کنید، متوجه شوید که چه چیزی شما را تهدید و یا آرام می کند.

 

شما موارد سودمند جدید و یا موارد قدیمی را کشف خواهید کرد.ممکن است شهرهای کوچک روستایی ثروتمند را به شهرهای بزرگ و ناشناس ترجیح دهید. درک خواهید کرد که چه چیزی ارزشمند است و چه چیزی بی ارزش. پس، در جوانی به دنبال این یادگیری ها باشید.

منبع: سفرانه

 

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 26 دی 1399
ن : بنفشه

قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/912611.jpg

قیمت بلیط هواپیما را می توان به عنوان اساسی ترین دغدغه ی افرادی معرفی کرد که قصد سفر با هواپیما را دارند. در واقع قیمت پارامتری است که همچون زمینه های دیگر در زمینه ی خرید بلیط هواپیما نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

اگر خواستار خرید بلیط هواپیما هستید، به طور قطع شما هم مثل هر کس دیگری می خواهید با پرداخت مبالغ مناسب، بلیط مد نظر خود را تهیه کنید، مبالغی که کاملاً مقرون به صرفه و مطلوب باشند.

پیرو این موضوع لازم است بدانید قیمت ها در این زمینه از تعرفه های ثابتی برخوردار نیستند، یعنی نمی توان یک نرخ قاطعانه اعلام کرد، لذا عوامل متعدد و گوناگونی در این زمینه تاثیر گذارند.

حال برای این که در مورد قیمت بلیط هواپیما بیشتر بدانید در ادامه توضیحات جامع تری آورده ایم و از شما می خواهیم متن زیر را تا انتها بخوانید، فلذا گفتنی است علاوه بر ارائه ی اطلاعات مفید در مورد قیمت بلیط هواپیما، سعی کرده ایم با معرفی یک مرجع خرید مناسب و گفتن نکات مهم در راستای این اقدام، متقاضیان خرید بلیط هواپیما را هدایت کنیم.

 

قیمت بلیط هواپیما ناشی از چه عواملی تعیین می شود؟

https://backority.ir/images/229702.jpg

قیمت پارامتری است که به طور معمول دستخوش تغییرات مکرری می شود، تغییراتی که در حوزه ی فروش بلیط هواپیما به مراتب بیشتر و چشمگیر تر هستند. در حقیقت لازم است بدانید قیمت بلیط هواپیما ناشی از عوامل پر تعددی تعیین می شود، عواملی که در قسمت پایین سعی کرده ایم مهم ترین ها را بگوییم:

  • به عنوان اولین مورد که از جمله تاثیر گذار ترین عامل ها در تعیین قیمت بلیط هواپیما است، باید به تطابق زمان پرواز با ایام تعطیل اشاره کرد. به عبارتی ساده تر قیمت پرواز هایی که در روز هایِ تعطیلی چون اعیاد و ... انجام می شود، به مراتب گران تر از پرواز های انجام شده در روز های غیر تعطیل است‌.
  • هر روز از هفته برای قیمت گذاری بلیط هواپیما تاثیر مجزایی دارد. بنابراین روز های هفته را می توان به عنوان عامل بعدی در این راستا معرفی کرد. گفتنی است خرید و رزرو بلیط هواپیما در روز های وسط هفته چون روز های دوشنبه و سه شنبه، ارزان تر از اقدام به رزرو در روز های آخر هفته است.
  • یکی دیگر از عوامل موثر، شرکت و یا حتی ایرلاین ارائه دهنده ی بلیط است، لذا هر شرکت و ایرلاینی بنا بر شرایط و اولویت هایی که دارد از قیمت های متفاوتی برخوردار است.
  • بلیط های هواپیما به طور کلی در دو گروه مجزا تحت عنوان سیستمی و چارتر ارائه می شوند. این دو گروه از لحاظ شرایط پرواز کاملاً یکسان می باشند، اما گفتنی است قیمت های متفاوتی دارند. به این صورت که قیمت بلیط سیستمی همواره گران تر از بلیط چارتر است. غیر قابل استرداد بودن بلیط های چارتر از جمله یکی از اصلی ترین دلایل ارزان قیمت بودن آن ها می باشد.
  • و در مورد آخر لازم است به عامل بسیار مهمی اشاره کنیم که اگر فقط و فقط به این عامل توجه کنید به شما قول می دهیم به طور حتم موفق به خرید بلیطی با مناسب ترین قیمت خواهید شد. گفتتی است این عامل چیزی نیست جزء مرجع خرید و رزرو بلیط هواپیما که در حال حاضر از تعدد بالایی برخوردار است. به همین جهت در تیتر های بعدی شما را با یکی از بهترین مراجع آشنا کرده ایم، مرجعی که پس از بررسی های میدانی و سوابقی که دارد، از هر لحاظی خوب و درجه یک است.

از کجا می توان بلیط هواپیما را با قیمت مناسب خرید؟

https://backority.ir/images/123503.jpg

 

همان طور که گفتیم و می دانید برای تهیه ی بلیط هواپیما گزینه های متعددی وجود دارد، اما مسئله این جاست که بهره مندی از کدام یک از آن ها منجر به پرداخت قیمت مناسب و مقرون به صرفه تری می شود؟

امروزه رزرو بلیط هواپیما به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می پذیرد که هر کدام از آن ها ویژگی های مجزایی شامل حال شان می شود. گفتنی است روش غیر حضوری به مراتب پر مزیت تر و بهتر از روش های حضوری است و در نتیجه مستلزم پرداخت بهای کمتری هم می باشد.

از این رو توصیه می کنیم از اینترنت که تکنولوژی روز است غافل نشوید و حتماً در راستای خرید بلیط هواپیما از آن استفاده کنید. بهره مندی از این تکنولوژی به قدری مطلوب است که اگر قیمت های آن را با قیمت های فروش بلیط هواپیما به صورت حضوری مقایسه کنید، شاهد تفاوت قابل توجهی خواهید بود.

البته لازم به تاکید است بگوییم در میان ارائه کنندگان اینترنتیِ بلیط هواپیما نیز باید وب سایتی را انتخاب نمایید که دارای اعتبار تضمین شده ای باشد. از این رو می خواهیم شما را با ایران چارتر که نمونه ی تایید شده ای در میان وب سایت های فروش اینترنتی است، آشنا کنیم.

ایران چارتر کجاست؟

https://backority.ir/images/226584.jpg

ایران چارتر را می توان به جرعت به عنوان بهترین پیشنهاد برای کسانی معرفی کرد که خواهان رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین هستند. در واقع این وب سایت اینترنتی جزء اولین مراجع فروش بلیط هواپیما می باشد که سالیان سال فعالیت های خود را در این زمینه آغاز کرده است.

برای دسترسی به ایران چارتر تنها کافی است از طریق دستگاهی چون تبلت، کامپیوتر و گوشی های هوشمند وارد سایت شوید. با ورود به این سایت می توانید از خدمات بی نظیر ایران چارتر بهره مند شده و با خیالی راحت اقدام به رزرو بلیط مد نظر خود نمایید.

اما اگر می خواهید با ایران چارتر و خدمات بی نظیر آن بیشتر آشنا شوید، خواندن بخش بعدی را از دست ندهید.

آشنایی با خدمات بی نظیر ایران چارتر برای رزرو بلیط هواپیما

https://backority.ir/images/239205.jpg

رزرو بلیط هواپیما به صورت اینترنتی اقدام بسیار حساسی است، به طوری که به هیچ وجه نباید برای این کار به هر مرجعی اعتماد کنید. ارائه آنلاین بلیط های هواپیما به صورتی است که منجر شده افراد سوء استفاده گر با بهره مندی از بی اطلاعی متقاضیان اقدام به فروش بلیط های فیک و یا گران قیمت کنند. با این حال لازم است بگوییم ایران چارتر با توجه به فعالیت هایی که دارد، در میان ارائه کنندگان آنلاین بلیط هواپیما، کاملاً معتبر و قابل اطمینان می باشد. یعنی شما می توانید بدون نگرانی و استرس اقدام به رزرو کنید.

گفتنی است ایران چارتر علاوه بر اعتبار بالا دارای خدمات بی نظیری است که در ادامه به تعدادی از بارز ترین مورد ها اشاره کرده ایم :

  • تنوع بلیط های ایران چارتر بسیار بالا است، تا جایی که در حال حاضر با مراجع پر شماری در حال همکاری می باشد و افراد می توانند انواع و اقسام بلیط های خارجی و داخلی را به راحتی یافته و رزرو کنند.
  • ارائه ی خدمات و فروش بلیط در وب سایت ما به صورت تمام وقت انجام می گیرد و در هر لحظه ای که می خواهید قادر به رزرو بلیط مد نظر خود هستید.
  • قیمت بلیط هواپیما در ایران چارتر همواره منصفانه و بسیار مقرون به صرفه است.
  • یکی دیگر از جذاب ترین خدمات ایران چارتر مختص به کاربران دائمی آن می باشد، به نوعی که اگر از کاربر های دائمی شوید، می توانید از کد های تخفیف پر مزیتی استفاده کنید، کد هایی که با استفاده از آن ها بهای به مراتب کمتری باید بپردازید.
  • و چندین و چند مورد دیگر که همگی به خاطر جلب رضایت مطلوب تقاضا کننده ها ارائه می شوند.
هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


پنج شنبه 18 دی 1399
ن : بنفشه

سئو سایت وردپرس

سئو سایت وردپرس

سلام به دوسداران سئو بلک
خوش اومدین. باهم اینبار درباره خدمات سئو سایت وردپرس میخونیم.

خدمات سئو سایت وردپرس

خدمات سئو وردپرس (بهینه سازی موتورهای جستجو وردپرس)

خدمات سئو وردپرس (بهینه سازی موتورهای جستجو سایت وردپرس) زیر نظر متخصصین سئو و توسعه دهندگان وردپرس  انجام می شود.
سئو نیازمند تخصص است و به هر فردی نمی تواند به سادگی و بدون اطلاعات کافی آن را انجام دهد.

با استفاده از این خدمات:

  • سایت وردپرسی شما برای موتور های جستجو بهینه سازی شده
  • سرعت سایت افزایش پیدا خواهد کرد
  • برخی اصلاحات مورد نیاز روی قالب وب سایت انجام خواهد شد
  • پلاگین های مورد نیاز برای سئو وردپرس نصب خواهند شد
  • تنظیمات مربوط به وردپرس و سرور انجام خواهند شد
  • نقشه وب سایت ساخته و یا اصلاح خواهد شد
  • سئو لوکال سایت تقویت خواهد شد
  • صفحات AMP به سایت افزوده خواهند شد

مزایای استفاده از خدمات سئو سایت

هدف گرفتن کلمات هدفمند و ارزشمند 

⭐افزایش چشمگیر ترافیک سایت 

⭐بهبود رتبه سایت شما در گوگل

⭐پشتیبانی کامل و حرفه ای

⭐بهبود ساختار داخلی سایت

⭐سئو برای کلمات کلیدی هدفمند

⭐آنالیز و گزارشگیری از روند پیشرفت 

⭐حضور سایت شما در صفحه اول گوگل

خدمات سئو سایت وردپرس

  • ارائه خدمات سئو، کاربران را به سایت شما هدایت می کند: همان طور که می دانید کاربران زمانی در گوگل سرچ می کنند که بخواهند نیاز خودشان را با خدمات و محصولات شما برطرف کنند. در این میان آن ها قطعا به سراغ سایت هایی می روند که در صفحه اول گوگل قرار دارد، چیزی که شما باید در طی انجام خدمات سئو به آن برسید و چیزی که متاسفانه رقبای شما به آن دسترسی دارند.
  • هزینه خدمات سئو به نسبت سایر تبلیغات کمتر خواهد بود: حتما تا به الان تبلیغات زیادی برای سایت خود انجام داده اید و می دانید که برای تبیغات باید چه قدر هزینه کنید. گاهی ممکن است با وجود این همه هزینه باز هم در صفحه اول گوگل نباشید. با انجام خدمات SEO این اطمینان را داشته باشید که سایت شما از رقبای خود جلو خواهد زد و شما با کمترین هزینه می توانید در صفحه اول گوگل باشید.
  • خدمات SEO به صورت تضمینی و همیشگی خواهد بود: تمام تبلیغاتی که برای سایت های خود انجام می دهید روزی به پایان خواهد رسید و بازدهی خود را از دست خواهد این در حالی است که شما می توانید با خدمات سئو سایت و بهینه سازی سایت خود، برای همیشه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و بهترین بازخورد ها را داشته باشید.

  • خدمات سئو سایت وردپرس

     

    چرا سئو استاندارد ولی حرفه ای نیاز است

    با توجه به فناوری های موجود، شاید راه اندازی یک وب سایت اینترنتی کار خیلی سختی نباشد. البته در بیشتر سایت ها بعضی از کارهای مربوط به سئو سایت وردپرس به خوبی انجام نمی شود و تمام این موارد برای سایت امتیاز منفی محسوب می شود.

    پس باید برای رساندن وب سایت به بالاترین رتبه تلاش بسیاری داشته باشید. باید تمام مواردی که امتیاز منفی به سایت شما داده اند، شناسایی و رفع شوند، تا سایت شما در مسیر سئو استاندارد و حرفه ای قرار بگیرد. ما بعد از بررسی مشکلات سایت شما، راهکارهای فوق العاده ای را برای رفع مشکلات وبسایتتان بکار می بریم.

    و اما چگونه سئو سایت وردپرس برای کسب و کار شما تاثیر گذار است؟

    به عنوان یک مدیر سایت و یک مدیر و بازرگان سایت خود و شرکت خود، شما باید بدونید اینکه چرا در بهینه سازی موتورهای جستجو سرمایه گذاری می کنید . لازم به ذکر است که در این زمان همه شرکت ها بر اینترنت قرار دارند و در سطح های بالایی فعالیت می‌کنند حتی شرکت‌های قدیمی مانند بنز بی ام و شرکت‌های دیگر از طریق سایت خود فروش آنلاین دارند و مشتریان خودشون رو بیشتر و بهتر مدیریت می کنند و همینطور برای نمایش کارهای خودتان و سابقه کاری خودتون لازم به ذکر است که سایت خودتون رو به مشتریان خودتونو معرفی کنید

    در نظر داشته باشید که سایت شما یکی از شرکت‌های مهم بازار امروز را معرفی می کند و اگر شما سایت خودتون را به صورت اینترنتی مدیریت نکنید مشتری زیادی رو نمی توانید داشته باشید بنابراین باید به مشتریان بالقوه و زیادی را به سایت خودتان معرفی کنیم ، بازدید بیشتر و افزایش ترافیک سایت خودتون کاربران سایت شما را افزایش می دهد و همین طور فروش شما را بیشتر و بیشتر می کند

    به عنوان یک نتیجه بهینه سازی موتورهای جستجو می توانند به معرفی سایت شما و رقابت با سایتهای دیگر حتی در صفحه اول گوگل به شما کمک کند و همه شرکت‌ها و مدیران کسب و کارهای کوچک و بزرگ نیاز به این دارد که سایت خودشون رو بهینه سازی کنند و مارکت اینترنتی خودشان و دیجیتال خودشان را پیشرفت بدهند.

    خدمات سئو سایت وردپرس

    چه شرکتهایی می توانند از یهینه سازی موتورهای جستجو برای سایت وردپرسی خود استفاده کنند؟

    • استارت آپ ها و کسب و کارها
    • کسب و کارهای اینترنتی
    • کسب و کار های محلی و بین المللی
    • پزشکان و متخصصان در حوزه پزشکی
    • وکیل ها و شرکت های حقوقی
    • رستوران ها و کافه ها
    • آژانس های تبلیغاتی
    • موسسه های آموزشی
    • سالن های زیبایی
    • فروشگاه ها و مراکز خرید
    • دانشگاه ها و کالج ها
    • مراکز دولتی
    • ارگان های خصوصی و دولتی
    • دارندگان وب سایت های خصوصی و شخصی
    • فروشگاه های اینترنتی دیگر موارد

      خدمات سئو سایت وردپرس

       

       

      پلاگین سئو وردپرس

      پلاگین سئو وردپرس بسیار زیادی در اینترنت موجود است و می توان لیستی طولانی از آنها تهیه کرد. اما باید در نظر داشت استفاده نا به جا و یا بیش از حد این پلاگین می تواند به سئو وردپرس صرمه وارد کند. نصب پلاگین های زیاد باعث کند شدن سرعت وب سایت شده و این موضوع رتبه سایت وردپرسی شما را بد خواهد کرد. همچنین برخی از پلاگین های وردپرس ممکن است با یکدیگر و یا با قالب وب سایت شما تداخل ایجاد کنند. به همین دلیل نمی توان تعداد ثابتی پلاگین برای بهینه سازی موتورهای جستجو وردپرس استفاده کرد.

      این پلاگین ها بر اساس نیاز و امکانات مورد استفاده وب سایت باید انتخاب و تنظیم شوند.  بر اساس نیاز وب سایت شما، پلاگین ها را انتخاب و نصب می کنیم. این انتخاب ممکن است بر اساس وب سایت شما متغیر باشد تا بیشترین و بهترین نتیجه به دست آید. در صورت نیاز به خریداری شدن، کلیه پلاگین ها با نام و آدرس ایمیل شما خریداری خواهند شد. هزینه تهیه پلاگین ها در هزینه خدمات پیش بینی شده و نیاز به پرداخت هزینه جداگانه وجود ندارد.


    • خدمات سئو سایت وردپرس

      هاستینگ مناسب برای سایت وردپرس

      هاستینگ مورد استفاده وب سایت وردپرسی شما می تواند تاثیر زیادی بر روی کسب رتبه بهتر و یا بدتر در گوگل بگذارد. به همین منظور پیشنهاد می شود از هاستینگی برای سایت وردپرسی خودتان استفاده کنید که سرعت و امنیت بالایی داشته باشد و از آخرین نسخه PHP پشتیبانی کند. شرکت های بسیاری این خدمات را به شما ارائه می کنند، اما باید در نظر بگیرید که از میان این شرکت ها، با توجه به بودجه خودتان بهترین هاستینگ را خریداری کنید. یک هاستینگ خوب اما کمی گرانتر در زمان بسیار کوتاهی تاثیر خودش را به شما نشان خواهد داد. پس اگر وب سایتتان را دوست دارید هاستینگ مناسبی برای آن تهیه کنید.

      سئو رایگان وردپرس امری غیر ممکن

      سئو رایگان وردپرس را بسیاری از افراد و شرکت ها به مشتریان خود اعلام می کنند. اما آیا این موضوع می تواند برای شما مفید باشد؟ برخی از این افراد و شرکت ها در کنار خدمات خود به عنوان تبلیغات و برای کسب رضایت بیشتر مشتری این خدمات را به صورت رایگان ارائه می کنند. اما بی شک شما هم می دانید که نمی توان از یک فرد متخصص انتظار داشت که زمان و تخصص خود را به صورت رایگان در اختیار دیگران بگذارد.

      در بسیاری مواقع تنها برخی موارد بسیار ساده سئو رعایت می شوند و یا پشتیبانی بسیار ضعیفی به مشتری ارائه می شود. اگر شما هم نیازمند متخصصینی هستید که برای شما وقت کافی گذاشته و با دقت و رعایت تمامی جزئیات وب سایت وردپرسی شما را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند، می توانید با ما تماس بگیرید. ما این خدمات را به صورت رایگان ارائه نمی دهیم، اما کیفیتی و نتایجی که مشتریان پس از این خدمات به دست می آورند، بسیار بیش از مبلغی است که پرداخت کرده اند.

      رتبه یک گوگل با سایت وردپرس، استفاده از روش های استاندارد

      رتبه یک گوگل را ما به شما قول نمی دهیم. بلکه در این خدمات امکان به دست آوردن رتبه یک برای کلمات کلیدی متفاوتی را برای شما به وجود می آوریم. رتبه یک گوگل، با راه های سئو کلاه سفید، نیازمند ساختار درست، تولید محتوای منظم، ساختار درست و بهینه شده محتوا و صبر دارد. باید بدانید رقبای شما هم بی کار ننشسته اند و آنها نیز در این رقابت هر روز در تلاش هستند. پس با حرف هایی که هیچ گونه جنبه علمی ندارند و گوگل آنها را نه تنها تایید نمی کند بلکه رد می کند، وب سایت خودتان را به خطر نیاندازید. افزایش ترافیک های غیر واقعی، روش های کلاه سیاه و … شیوه هایی نیستند که شما بتوانید در طول زمان به وسیله آنها موفق شوید. باید از راه درست آن حرکت کنید تا بتوانید به نتایج مطلوبی برسید.

خدمات سئو سایت وردپرس

وکیل در شیراز

بهینه سازی سایت وردپرس

خلاصه مطالب

خدمات سئو وردپرس (بهینه سازی موتورهای جستجو وردپرس)

مزایای استفاده از خدمات سئو سایت

چرا سئو استاندارد ولی حرفه ای نیاز است

و اما چگونه سئو سایت وردپرس برای کسب و کار شما تاثیر گذار است؟

پلاگین سئو وردپرس

هاستینگ مناسب برای سایت وردپرس

سئو رایگان وردپرس امری غیر ممکن

رتبه یک گوگل با سایت وردپرس، استفاده از روش های استاندارد

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


دو شنبه 8 دی 1399
ن : بنفشه

چه شرکت هایی در خدمات پشتیبانی شبکه بهترین هستند؟

همانطور که همه ما به خوبی میدانیم شرکت های پشتیبانی بسیاری مشغول به ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به مجموعه ها، سازمان و کسب وکارها هستند. اما آیا همه این سازمان ها بهترین در این حرفه هستند؟ بدیهی است که خیر چون که خدمات پشتیبانی شبکه شامل تخصص های بسیاری می باشد که یادگیری و اجرای آن در توانایی هر کسی نیست. از این رو باید دانست که شرکت خدمات پشتیبانی شبکه باید چه ویژگی ها و چه خدماتی باید داشته باشد؟ بیشتر بررسی میکنیم.

ویژگی‌های برتر شرکت پشتیبانی شبکه

بدیهی است که شما به‌عنوان مدیر یک سازمان تصمیم داشته باشید بهترین تیم پشتیبانی شبکه را برای سازمان خود برگزینید؛ اما در ابتدا لازم است بدانید که یک تیم پشتیبانی خدمات شبکه چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

یک شرکت پشتیبانی شبکه خوب باید متناسب با شرایط شرکت های طرف مشتری انعطاف پذیری بالایی داشته باشند و خود را با شرایط ایشان وفق دهند تا بتوانند با آن ها همکاری داشته باشند و قادر به ادامه حیات شرکت در حوزه ی شبکه باشند. اگر مشتریان رضایت کافی از عملکرد یک شرکت پشتیبانی شبکه نداشته باشند ممکن است به مرور اعتبار خود را نزد مشتریان از دست دهند. به همین دلیل برخی از ویژگی های شرکت های پشتیبانی شبکه معتبر را برایتان آورده ایم تا بتوانید به خوبی آنها را انتخاب کنید. در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.

  1. تخصص کافی

یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه اصطلاحاً باید همه‌فن‌حریف باشد تا مطابق با نیاز کسب‌وکارهای مختلف قادر به ارائه خدمات فنی لازم باشد. از تخصص‌های لازم می‌توان مایکروسافت، لینوکس، سیسکو، ویپ و … اشاره کرد.

  1. تجربه

تیم پشتیبانی باید علاوه بر تخصص، از تجربه کافی در سازمان‌های مختلف با حوزه‌های کاری مختلف برخوردار باشد. هر چه تجربه تیم بیشتر باشد (با توجه به این موضوع که راه‌های آزمون‌وخطا کمتر می‌شود) سریع‌تر قادر به حل مشکلات شبکه خواهد بود. ناگفته نماند که تجربه سرعت تشخیص مشکل را افزایش می‌دهد.

  1. در دسترس بودن

تیم پشتیبانی شبکه باید همیشه آماده‌ی حل مشکلات باشد. چرا که به همان اندازه‌ای که حل مشکل به تعویق میافتد آن سازمان متحمل هزینه می‌شود. ازاین‌رو پشتیبان شبکه به‌صورت ۷/۲۴ باید در دسترس بوده تا بتواند مسائل کلاینت‌های شبکه را در اسرع وقت حل کند.

  1. تعرفه مناسب و استاندارد

خدمات پشتیبانی شبکه نه‌تنها بر کل اینترنت، بلکه در تنظیم و مدیریت کردن شبکه‌هایی که آن را تشکیل می‌دهند نیزموثراست. برای تمامی مشاغل وجود کامپیوترها و سیستم‌ها امری حیاتی وضروریست، بنابراین صرف هزینه نگهداری و پشتیبانی برای این سیستم‌ها نیز ضروری می‌باشد. شما می‌توانید با انتخاب مناسب‌ترین هزینه نگهداری کامپیوتر، مشکلات شبکه‌های کامپیوتری خود را برطرف کنید و در هزینه‌های حل مشکلات سیستم‌های کامپیوتری صرفه‌جویی کنید.

  1. مشاوره

بدیهی است که تصمیم‌گیرنده اساسی برای زیرساخت‌های فنی سازمان مدیران آن هستند. ازاین‌رو متخصص پشتیبانی شبکه باید در مسائل مربوط به پسیو و اکتیو شبکه به مدیران سازمان بهترین گزینه‌ها را ارائه دهد. مشاوره و پشتیبانی در زمینه تامین نرم‌افزارهای عمومی و مدیریت لایسنس‌های نرم‌افزاری، مشاوره و پشتیبانی در زمینه کاربری نرم‌افزارهای عمومی ،  مشاوره در باره زیرساخت های نرم‌افزاری و سخت افزاری نیز از زمینه هایی هستند که شرکت پشتیبانی شبکه باید در آن صاحب نظر باشد.

 

  1. همکاری با شرکت های معتبر

تجربه همکاری با شرکت های بزرگ و معتبر نشان دهنده این است که شرکت پشتیبانی شبکه از قابلیت های فنی بالایی برخوردار است. از این رو مورد تایید شرکت های معتبر قرار گرفته است.

  1. دارا بودن نیروی متخصص در تمامی حوزه های شبکه

به این نکته توجه داشته باشید که تخصص‌های ویندوز، مایکروسافت، لینوکس، سیسکو، ویپ، تعمیرسیستم های کامپیوتری و خرید تجهیزات مورد نیاز سازمان ها  در حیطه توانایی یک فرد نیست. پس لازم است که یک تیم متشکل از متخصصین با توانایی‌های مختلف در کنار یکدیگر قرارگرفته و به ارائه خدمات بپردازند.

  1. تجربه ی بالای نیروها برای مدیریت شرایط بحرانی

از رایج ترین شرایطی که ممکن است برای سازمان ها و کسب وکارها ایجاد شود می توان سرقت، سیل، زلزله، آتش سوزی، نفوذ و هک را نام برد. شما به عنوان مدیر و رهبر سازمان قطعا در ابتدای بحران با پشتیبان شبکه سازمان تماس گرفته و تیم پشتیبانی را فرا خواهید خواند تا در سریع ترین زمان ممکن به جلوگیری از آسیب بیشتر بپردازند. تیم پشتیبانی باید بنا بر تجربه بالا توانایی مدیریت و حل مسائل در شرایط بحرانی را داشته و بهترین راه حل ها را پیدا کند.

  1. حسن اخلاق کارشناسان

کارشناسان شبکه در یک سازمان ممکن است با تمامی کارمندان درارتباط باشند از این رو لازم است از حسن اخلاق و روابط عمومی بالا برخوردار باشند.

  1. دارا بودن روحیه کار تیمی

از آنجایی که در پشتیبانی شبکه تخصص های بسیاری وجود دارد. لازم است که تمامی کارشناسان شبکه با یک دیگر نهایت تعامل را داشته و از تک روی خودداری کنند. چرا که تمامی کارهای شبکه به صورت زنجیروار به یک دیگر مرتبطند.

  1. وقت شناسی از نظر حضور به موقع در محل مشتری و تحویل کار در موعد مقرر

وقت شناسی یکی از مهم ترین شاخصه های تیم پشتیبانی شبکه است تا بتواند در زمان مقرر تمام درخواست های کارفرما را انجام داده و تحویل دهد.

  1. عمل به تعهدات

شاید لازم بود این نکته را در ابتدا عنوان میکردیم چرا که مسئولیت پذیری قطعا مهم ترین ویژگی یک تیم پشتیبانی شبکه است، تا با مسئولیت کامل به تعهدات خود عمل کند.

  1. تنظیم قرارداد پشتیبانی شبکه متناسب با خواست و نظر مشتری

برای ارائه بهترین خدمات تخصصی و حرفه‌ای در زمینه شبکه و تجهیزات شبکه‌ای و نرم‌افزارهای مرتبط لازم است در قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، خدمات فنی متناسب با اهداف و نیازهای سازمان کارفرما به درستی اعمال شوند.

 

 

خدمات شرکت پشتیبانی شبکه چیست؟

همه ما میدانیم داشتن یک تیم  پشتیبانی شبکه و سخت‌افزار برای کسب‌وکار چقدر تأثیرگذار و مهم است و همچنین باعث افزایش کارآیی و بهره وری آن شرکت خواهد بود. ، هزینه‌های ناشی از خسارات  احتمالی و نداشتن یک تیم پشتیبان شبکه به مراتب بیشتر از هزینه‌های داشتن یک تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه است.مانیتورینگ و تعمیر و نگهداری شبکه کامپیوتری و مشکلات نرم افزاری و سخت‌افزاری باید به‌صورت لحظه‌ای و مستمر انجام پذیرد. در ادامه به بررسی خدماتی که شرکت های پشتیبان شبکه ارائه میدهند بپردازیم و آن ها را بررسی کنیم.

  1. آشنایی کامل با سخت‌افزارهای کامپیوتری

متخصص پشتیبانی شبکه در اصل باید توانایی بررسی و مشکلات رایج سخت‌افزارها مانند مادربورد، رم، وارد و CPU و تجهیزات شبکه (مثل سوئیچ شبکه، روتر، کیستون، رک)  را دارا باشد. چرا که با محیط سرویس های ارائه وب در ارتباط است؛ ازاین‌رو هرگونه اشکال در سخت‌افزار شبکه به‌سادگی می‌تواند باعث قطعی شبکه شود.

  1. خدمات پسیو:

یک شرکت یا کسب‌وکار نوپا ممکن از زیرساخت‌های اساسی برای راه‌اندازی شبکه برخوردار نباشد. ازاین‌رو لازم است شرکت ارائه‌دهنده خدمات پشتیبانی شبکه، راه‌اندازی پسیو شبکه را در دستور کار قرار دهد. یا ممکن است زیرساخت‌های کابلی یک شبکه دچار فرسودگی شده باشد. لذا پشتیبان شبکه باید توانایی تعمیر زیرساخت‌ها و ارائه خدمات پسیو را داشته باشد.

  1. پیگیری مستمر جهت حل، بررسی و پیشگیری از مشکلات:

بعضی سرویس‌ها نیاز به تمدید سالانه یا ماهانه دارند و بعضی مشکلات هستند که پیگیری آن‌ها زمان‌بر و نیازمند ارتباط با شرکت رساننده خدمات اینترنتی (ISP) است. در این موارد نیاز به پیگیری به‌موقع برای رفع مشکل است.

  1. تهیه مستندات شبکه

چک‌لیست‌ها، شناسنامه سیستم‌ها، تجهیزات شبکه و … هرکدام جزء اطلاعات اساسی و حیاتی سازمان و کسب‌وکار محسوب می‌شوند. تیم پشتیبانی شبکه  موظف است هم به جهت یکپارچگی اطلاعات واحد انفورماتیک و هم به جهت ارائه گزارش به مدیران سازمان این مستندات را در بازه‌های زمانی مشخص ارائه و آپدیت کند.

  1. بک آپ گیری از اطلاعات تحت شبکه:

در یک سازمان کاربران موظفند که اطلاعات خود را بر روی شبکه قرار دهند. کارشناس شبکه نیز سعی می‌کند به روش‌های مختلف از اطلاعات موجود بر شبکه نسخه پشتیبان تهیه کند تا تحت هیچ شرایطی، اطلاعات سازمان با مشکل روبرو نشود.

 

10top network support

  1. برقرار کردن ارتباط تلفنی بین کاربران (از طریق سانترال، ویپ و …):

هر سازمانی و کسب‌وکاری ممکن است نیاز داشته باشد در نقاط مختلفی شعبه داشته باشد. بدیهی است که تمامی کارمندان نیاز دارند با یکدیگر در ارتباط باشند؛ و ازآنجایی‌که امکان تماس تلفنی هرلحظه و هر جا مقدور نیست لازم است از پلتفرم‌ها و سرویس های بر خط مبتنی بر اینترنت استفاده شود. سیستم ویپ از زیربناهای مهم سازمانی مبتنی بر وب محسوب می‌شود که برای ارتباطات درون‌سازمانی استفاده می‌شود.

پشتیبان شبکه موظف است در جهت کاهش هزینه‌های سازمان و پلتفرمی تحت شبکه از این سیستم‌ها استفاده کند.

  1. پشتیبانی نرم‌افزار و سیستم عامل

از مهم ترین وظایف و خدمات تیم پشتیبانی شبکه عیب‌یابی سیستم عامل‌ها و نرم‌افزارها،  مدیریت سیستم‌های کامپیوتری، بررسی کیفیت و کارایی نرم‌افزارهای کاربردی در سازمان، پیگیری و  پشتیبانی فنی نرم‌افزارهای ضروری و مالی سازمانی است.

  1. پشتیبانی کامپیوتر و سخت افزار

سخت افزارها و سیستم ها مهم ترین مبحثی هستند که پشتیبانان شبکه با آن در ارتباطند از این رو لازم است در عیب یابی و رفع نقص تجهیزات و منابع سخت‌افزاری ( کامپویترها، پرینترها، اسکنرها)،  مدیریت سیستم‌های کامپیوتری از لحاظ کیفیت و کارایی سخت‌افزاری، نصب و راه انداری سخت‌افزارهای جانبی،

مشاوره و خرید و ارتقا‌ی منابع سخت‌افزاری( سیستم‌های کامپیوتری، پرینتر، اسکنر…از تخصص کافی برخوردار باشند.

  1. پشتیبانی اینترنت و وب

اینترنت و وب بستر ابتدایی و لازم برای راه اندازی شبکه هستند از این رو لازم است که تیم پشتیبانی شبکه توانایی کافی برای پشتیبانی فنی از سرویس اتصال به اینترنت،  پشتیبانی فنی از سرویس پست الکترونیک سازمانی، پشتیبانی و ارتقا‌ی سرویس اتصال به اینترنت کاربران، پشتیبانی از دامنه‌های اینترنتی و پشتیبانی از سرویس‌ها و کاربران را داشته باشد.

  1. پشتیبانی شبکه اکتیو و پسیو

نگهداری و عیب‌یابی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه، مدیریت ،کنترل و نظارت بر منابع شبکه شامل مانیتورینگ، کیفیت و کارایی سرویس‌ها ،ترافیک شبکه و سخت‌افزارها،  کنترل و مدیریت و رفع عیب زیرساخت شبکه . شامل کابل کشی ،‌ترانکینگ ،‌ شبکه های وایرلس نیز از اقدامات لازم تیم پشتیبانی شبکه دراین حوزه است.

10top network support

top 10 of best network support

توصیه می‌کنیم که با وسواس و صبر به دنبال یافتن یک پشتیبان شبکه مطمئن و قوی باشید و به نکات زیر دقت کنید.

  • رزومه این شرکت‌ها را بررسی کنید
  • با دیگر مشتریان ها آن‌ها صحبت کنید و نظر آن‌ها را جویا شوید.
  • توضیحات تکمیلی و دقیقی در مورد زیرساخت‌های آن‌ها بپرسید
  • از نحوه عملکرد آن‌ها مطلع شوید.
  • به توانایی و قدرت پاسخگویی آن‌ها در مورد نیازهایتان آگاه باشید.

 

پشتیبانی شبکه چه مزایا و معایبی برای کسب‌وکارها و استارتاپ ها دارد؟

این حق شماست که بدانید به‌عنوان مدیر یک سازمان استفاده از خدمات شبکه برای شما چه مزایا و معایبی دارد. ازاین‌رو در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

  • مزایا

  1. باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.
  2. ایرادات و نواقص به‌صورت تخصصی رفع می‌شوند
  3. بهره‌گیری از دانش روز
  4. بهره‌وری در هزینه‌ها

 

  • معایب

  1. دسترسی به اطلاعات محرمانه توسط شرکت پشتیبان
  2. مسئله محرمانگی دارایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  3. عدم انتقال دانش
  4. وابستگی

 

top10 network support

 

آنچه مطرح شد گوشه‌ای از مهم‌ترین مزایا و مسائلی است که در برون‌سپاری خدمات پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری و زیرساخت شبکه، اعم از تجهیزات کامپیوتری و نرم‌افزاری و دیتاسنتر به شرکت‌های پشتیبانی و شبکه وجود دارد. درهرصورت هر سازمان بنا به شرایط، ضرورت‌ها و نیروی انسانی خود، تصمیم می‌گیرد که با عقد قرارداد، پشتیبانی شبکه خود را به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات شبکه  برون‌سپاری کند یا خیر!

آنچه واضح است اکثر سازمان‌ها و کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند تا پشتیبانی شبکه، نرم‌افزار، سخت افرازی خود را برای تعمیر، نصب و راه‌اندازی، نگهداری و حفظ امنیت و موارد مشابه به شرکت‌های پشتیبانی شبکه که قابل‌اطمینان، معتبر و دارای مناسب‌ترین تعرفه پشتیبانی شبکه می‌باشند با رعایت مسائل امنیتی واگذار کنند.

 

منبع: https://novinrooz.ir/top10-network-support-comapany/

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

دریاچه گوی گول ؛ چشم اندازی از بهشت عدن در آذربایجان

 

در فاصله بسیار کمی از شهر تاریخی گنجه در جمهوری آذربایجان و در کوهپایه‌های قفقاز تکه ای از بهشت گمشده عدن بنام دریاچه گوی گول آغوش خود را بروی گردشگران باز نموده است.

اگر چه در خصوص محل دقیق باغ عدن یا بهشت عدن نظریه های گوناگونی مطرح گشته و این موضوع از ذیرباز موضوع جدل و چالش فکری بوده ولی بر اساس برخی نظریه ها بهشت عدن  جایی در سرزمین آذربایجان واقع شده است. ادعایی که در خصوص نشستن کشتی حضرت نوح هم در این منطقه وجود دارد.

به هر روی باغ عدن جایی است که نخستین انسان یعنی حضرت آدم و همسرش حوا پس از آفریده شدن توسط  پروردگار، از بهشت به آنجا رانده شده و در آنجا زندگی می‌کردند. این باغ بخشی از داستان خلقت در ادیان ابراهیمی است. گفته میشود منطقه گوی گل(Göygöl) در جمهوری آذربایجان تکه ای از همان بهشت گمشده می باشد که دریاچه ای زیبا به همین نام( Göygöl Lake) را در خود جای داده است.

دریاچه گوی گل بر اثر وقوع زلزله شدیدی در این منطقه به وجود آمده است. در زبان آذربایجانی گوی به معنی رنگ آبی است که نشانه‌ای از صافی و پاکی آب این دریاچه بوده و گول(göl) یا گل نیز به معنی دریاچه میباشد  در نتیجه ترجمه گوی گول در فارسی  میشود: دریاچه آبی !

نزدیک‌ترین شهر به دریاچه گوی گل، شهر خانلار است که نام آن در سال ۲۰۰۸ به گوی گل تغییر یافت؛ علاوه این در همین سال  این دریاچه و منطقه حفاظت شده اطراف آن به عنوان پارک ملی گوی گول ثبت ملی شد.

اگر دوست دارید در سفر به جمهوری آذربایجان لحظاتی خاطره انگیز و رویایی را در بهشتی بکر و زیبا  تجربه کنید سفر به  دریاچه گوی گل را فراموش نکنید.

 

دریاچه گوی گل و بهشت عدن در جمهوری آذربایجان

چرا باید گوی گل را دید؟

دریاچه گوی گل ، زیباترین دریاچه در جمهوری آذربایجان است. این دریاچه که در ارتفاعی ۱۵۰۰ متری از سطح دریا و بین کوهستان قرار دارد و هر ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است . مساحت تقریبی این دریاچه در حدود 3 کیلومتر مربع بوده و زیستگاه گونه های مختلفی از جانوران وحشی و آبزی است. معروف‌ترین ماهی این دریاچه ماهی قزل آلای گوی گول است.

جالب است بدانید زیبایی این منطقه فقط به دریاچه زیبایش نیست. منطقه گوی گل در زمانی که شرکت های آلمانی برای استخراج معادن و نفت در اواخر قرن 19 به آذربایجان آمده بوده اند بعنوان مکانی بوده که آلمانی ها  برای اقامت برگزیده بودند ؛ بنابراین در روستاهای اطراف و کوهپایه‌ها هنوز هم می‌توانید آثاری از این معماری و کلیساهای زیبای آن‌ها و از جمله پل خونین آذربایجان را ببینید.

بهترین زمان بازدید از دریاچه گوی گول

منطقه گوی گل به دلیل ارتفاعی که از سطح زمین دارد؛ یکی از خوش آب و هواترین منطقه‌های آذربایجان است. بهترین زمان سفر به دریاچه گوی گل فصل تابستان است. این منطقه تابستان‌های معتدل و خنک و زمستان‌هایی خشک دارد. اما بازدید از دریاچه و جنگل اطراف آن در هر فصلی زیبایی و لطف خودش را دارد. بنابراین عاشقان طبیعت گردی بهتر است در اولین فرصت و نزدیک‌ترین تعطیلات خودتان را برای سفر به دریاچه گوی گل و چند روز چادر زدن در این تکه گمشده بهشت آماده کنند. سکوت و آرامش این منطقه و آب و هوای خوب آن چیزی است که آرامش را به شما هدیه خواهد داد.

 

راهنمای سفر به دریاچه گوی گل تکه ای از بهشت گمشده

چطور می‌توانیم به دریاچه برویم ؟

دریاچه گوی گل تنها ۴۵ کیلومتر ازشهر تاریخی گنجه آرامگاه حکیم نظامی گنجوی شاعر پرآوازه مشرق زمین فاصله دارد و می‌توانید با تاکسی یا کرایه یک اتومبیل  به این منطقه بروید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید با هزینه کمتر و با مینی بوس به منطقه گوی گل بروید.

البته اگر با مینی بوس سفر می‌کنید ممکن است نتوانید مسیر اصلی را پیدا کنید. بنابراین بهتر است با پرداخت کمی هزینه از راهنمای محلی بخواهید که شما را به این منطقه ببرند.

جاده کوهستانی که به منطقه  دریاچه گوی گل می‌رسد تصویر بی نظیری از کوه‌های قفقاز است و می‌توانید در حین سفر از این مسیر زیبا لذت ببرید. از آن جایی که وضعیت جاده در این منطقه چندان مناسب نیست ممکن است تاکسی‌هایی که از گنجه تا گوی گل کرایه می‌کنید، هزینه بیشتری از شما مطالبه کنند.

 

طبیعت بکر و رویایی دریاچه گویگل در آذربایجان

دانستنی‌های لازم

قبل از سفر به  دریاچه گوی گل باید بدانید که محدودیت‌هایی در این منطقه برای گشت و گذار وجود دارد. بازدید کنندگان به هیچ عنوان اجازه شنا کردن  در دریاچه را ندارند.

ذکر این نکته بسیار مهم  ضروری است که با توجه به نزدیکی این منطقه به استان قره باغ به دلیل اختلافاتی که بین مرز ارمنستان و آذربایجان وجود دارد، از سال ۲۰۱۸ اجازه‌های محدودی برای استفاده از این دریاچه وضع شده بود که با توجه به آزاد سازی سرزمین قره باغ و برگشت سرزمین های اشغالی و توجه ویژه ای که دولت باکو به مقوله صنعت گردشگری دارد می توان امیدوار بود که تمامی محدودیت های قبلی بسرعت برچیده شوند .

با این وجود حتی در حال حاضر نیز شما می‌توانید در اطراف دریاچه چادر بزنید یا به کافه زیبا و دنجی که نزدیک دریاچه واقع شده بروید و ساعت ها غرق در زیبایی های بهشت گمشده عدن شوید.

سفر یک روزه به گوی گل

بمنظور استفاده از زیبایی های بکر این دریاچه اختصاص یک روز برای سفر به این ناحیه پیشنهاد میگردد .

برای این که حداکثر استفاده خود را از این سفر یک روزه ببرید، می‌توانید در مسیر کوهستانی پیاده روی کرده و سری به روستاهای زیبای منطقه گوی گول بزنید. بهتر است صبح زود به سمت دریاچه حرکت کنید تا بتوانید حداکثر استفاده را از نور روز و منظره خیره کننده دریاچه ببرید.

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

تصویری زیبا از ماه و میدان آزادی تهران

تصویری بسیار زیبا از ماه و میدان آزادی در یک یک قاب!

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

بخارا و جاذبه های دیدنی آن

بخارا ، شهری که در شعرهای شاعران معاصر بارها اسمش را شنیدیم، پنجمین شهر بزرگ که میتوانید سفر ارزان به  ازبکستان تجربه کنید.

شهری مقدس برای مسلمانان به شمار می آید. مساجد و مقبره های باستانی در این شهر از جاذبه های گردشگری بخارا است. جدیدترین بنا از مساجد و مقبره ها به قرن 19 بازمی گردد.

مرکز تاریخی بخارا به طور کلی شامل 140 بنای قدیمی است که قرن ها شکل و معماری اش را حفظ کرده است.

 

دیدنی های بخارا

 

1.مناره های 45 متری کالیان

مناره های 45 متری کالیان در دوره آل افراسیاب در قرن 12ام ساخته شده است و امروزه به عنوان نماد بخارا شهرت دارد.

این مناره در بخش شرقی بخارا قرار گرفته است. در قرن 12 این مناره بلندترین مناره در آسیای میانی بود و به عنوان فانوس برای نشان دادن مسیر بخارا به کاروان های تجاری و مسافران مذهبی استفاده می شد اما بعدها مناره کالیان به یک برج دیدبانی تبدیل شد تا بتوانند از حمله و نزدیک شدن دشمنان اطلاع پیدا کنند.

 

دیدنی های شهر بخارا

 

2.مدرسه چهار منار

در بخش شمال شرقی بخارا بنایی به نام چهار منار قرار دارد که به عنوان بخشی از Labi-Hauz است. این بنا در قرن هفدهم ساخته شده است و مانند کتاب تاریخ گویا برای گردشگران داستان های زیادی را تداعی می کند.

ورودی اصلی این مدرسه و تمام ساختمان هایش مانند قبل و بدون تغییر نمانده اند و مانند بسیاری ار آثار تاریخی جهان دستخوش تغییرات شده اند اما تاریخ نویسان این مجموعه را با حیاطی شکوهمند و باغ های زیبا توصیف کرده اند.

 

مدرسه چهار منار

3.مقبره سامانی ها

یکی از جاذبه های اصلی ازبکستان مقبره سامانی ها در شهر بخارا است. این مقبره در قرن نهم و به دستور اسماعیل سامانی که اولین موسس ایالت مرکزی در آسیای میانی بود، ساخته شد و اولین ساختمان آجری است که در آسیای میانی ساخته شده است .

رویدادهای مهم و تعطیلات رسمی گرجستان (بخش دوم)
ادامه مطلب

معماری زیبای این بنا آن را تبدیل به یک ساختمان دکوری نیز کرده است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند.

 

مقبره سامانی ها

4.حوض لیابی

حوض لیابی در بخارا مجموعه ایی از سه ساختمان است که در شمال آن مدرسه Kukeldash در غرب، مدرسه khanaka و در شرق آن مدرسه دیوان بیگی قرار دارد.

مدرسه Kukeldash به عنوان بزرگترین مدرسه در بخارا معروف است.

 

حوض لیابی

5.حکاکی های چشمگیر معماری ملی Bolo-Hauz

میدانی در سمت غرب ارگ بخارا وجود داشته است که سالیان درازی در قرون وسطی محل تجمع عمومی شهر بوده است. در اطراف این میدان نیز کاروانسراهای شلوغ و خانه های بازرگانان ثروتمند بوده است.

شما  Bolo-Hauz را در این ناحیه می توانید ببینید، بنایی که به دستور همسر فرمانروای وقت بخارا، به عنوان یادبودی برای مادرش در سال 172ساخته شد. این بنا در ابتدا یک مسجد بوده که یک مدرسه نیز در خود داشته و به تربیت پزشکان می پرداخته است.

 

حکاکی های چشمگیر معماری ملی

6.مدرسه عبدالعزیز خان

از معماری های بی نظیر بخارا می توان مدرسه عبدالعزیز خان را نام برد که در سال 1652 ساخته شده است و زیباترین تزِینات هنری و باستانی را در خود جای داده است.

بنای عبدالعزیز در آسیای میانه به عنوان اثر معماری برجسته هنردوستان زیادی را به خود جذب می کند و بر خلاف مدرسه های دیگر بخارا که بسیار ساده طراحی شده بودند این مدرسه دکور و تزِینات بسیار زیبا و رنگارنگی دارد. در بعضی از نقاط آن می توان تصاویری از اژده های چینی را دید که خود نشان دهنده تلفیق چندین هنر است.

 

مدرسه عبدالعزیز خان

7.ارگ بخارا

ارگ بخارا قلعه ایی بسیار عظیم است که در مرکز شهر بخارا قرار دارد و افسانه های زیادی درموردش گفته می شود. مردم بخارا معتقدند که ارگ را سیاوش پادشاه کیانی ساخته است و در افسانه هایشان آمده است که سیاوش به توران گریخته بود و با دیدن دختر افراسیاب به او دل می سپارد. افراسیاب نیز شرطی برای ازدواج دخترش می گذارد.

موزه روسی سنت پترزبورگ؛ اولین موزه دولتی هنرهای روسی
ادامه مطلب

شرط بر این است که برای دخترش خانه ای محصور با پوست گاو بسازد که غیر ممکن به نظر می رسیده است. اما سیاوش هوشیارانه پوست گاو را رشته رشته می کند و به هم متصل میکند و در محیط ساخته شده این ارگ را می سازد. برج ارگ بزرگترین بنای خشتی بخارای امروز معروف است. این ارگ به شکل ذوذنقه است. محیط دیوار خارجی آن حدود 6/789 متر و مساحتی در حدود 96/3 هکتار دارد. ارتفاع دیواره ها نیز بین 16 نا 20 متر است.

 

ارگ بخارا

 

هاست


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

کدام پرواز را انتخاب کنیم بیزینس یا فرست کلاس؟

کلاس های پروازی در میان ایرلاین های مطرح و ناشناخته جهان معمولا به دسته بندی های مشخص پروازی و با بسته های خدماتی متفاوت در اختیار مسافران قرار می گیرند. اکونومی کلاس، فرست کلاس و بیزنس کلاس از دسته کلاس های پروازی هستند که هر کدام از آن ها طرفداران خاص خود را دارند. هر مسافری بسته به بودجه ای در اختیار دارد و خواسته ای که از سفر هوایی اش دارد یکی از این گزینه ها را انتخاب می کنند.

بیزنس با فرست کلاس چه فرقی دارد؟
ممکن است وقتی به دنبال پروازی خاص می گردید، کمی در انتخاب میان پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس دچار سردرگمی شوید. صندلی های کدام از این دو کلاس پروازی راحت تر است؟ خدمات کدام یک بهتر است؟

یکی از عمده تفاوت هایی که کلاس پروازی بیزنس و فرست کلاس با هم دارند این است که پرواز فرست کلاس، شیک ترین و مجهزترین گزینه های کلاس پروازی در میان ایرلاین ها است. به طور کلی می توان گفت که اگر می خواهید در پروازتان مانند خانه تان راحت باشید، پس نباید به بودجه فکر کنید و مستقیم باید به سراغ خرید بلیط کلاس پروازی فرست کلاس بروید و این سوال را که بیزنس یا فرست کلاس کدام بهتر است را در ذهن تان پاک کنید. اما به یاد داشته باشید که بسیاری از گزینه ها در کلاس های پروازی از اکونومی گرفته تا بیزنس کلاس یکسان هستند.

چه کسانی باید پرواز بیزنس کلاس را انتخاب کنند؟
در حال حاضر بسیاری از کسانی که عجله دارند و در پی برگزاری جلسه ای فوری و یا عقد قراردادی در مقصد دیگر قصد سفر دارند، ترجیح می دهند، هر چند گران، با کلاس پروازی بیزنس کلاس همراه شوند و خود را با بالاترین کیفیت در خدمات در پرواز به مقصد موردنظر شان برسانند. در کل می توان گفت اگر به دنبال کلاس پروازی می گردید که بتواند شما را در اسرع وقت و بدون این که از نشستن روی صندلی هایش خسته شوید و یا به خاطر وعده غذایی معمولی اش گرسنه به مقصد برسید، باید بیزنس کلاس را انتخاب کنید.

چرا باید فرست کلاس را انتخاب کنیم؟
اول باید این نکته را خاطر نشان کرد که در جواب این سوال که باید بیزنس یا فرست کلاس برای سفرمان انتخاب کنیم، پرواز فرست کلاس یک ضرورت به حساب نمی آید! اما کسانی که این کلاس پروازی در میان تجربیات سفر خود دارند می گویند که حتی برای یک بار هم که شده کلاس پروازی فرست کلاس را تجربه کنید.

تماشای فیلم آن هم در حالتی که روی صندلی تان امکان دراز کشیدن دارید و در ارتفاعی چند هزار پایی در حال پرواز هستید، بی شک یکی از ناب ترین تجربیاتی است که هر کسی می تواند برای ادامه زندگی به آن رجوع کند و از یادآوری آن لذت ببرد. مسافران معمولا از این که نمی توانند در کلاس های پروازی مختلف به خاطر دلایلی مانند سر و صدا و شلوغی بیش از حد راحت بخوابند شکایت دارند اما در میان تمام کلاس های پروازی، شما بی شک می توانید با در اختیار داشتن امکاناتی مانند گوشی صدا گیر و جایگاه اختصاصی تان، خواب راحتی را تجربه کنید.

این که بیزنس یا فرست کلاس را انتخاب می کنید به عهده خودتان است اما باید دانست که هر دو کلاس پروازی که به آن ها پرداختیم از کلاس های پروازی شناخته شده و البته گران هستند و برای استفاده از هر کدام بهتر است دلیل قانع کننده ای برای خود داشته باشید.

منبع: دنیای سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

معرفی یک استارتاپ گردشگری؛گردشگری یوگا

یکی از موفق ترین استارت آپ های گردشگری که توانسته به سوآوری بسیار بالایی از طریق گردشگری تندرستی دست یابد در زمینه یوگا و مدیتیشن در کشور کاستاریکا میباشد. گردشگری تندرستی بعنوان یکی از زیرشاخه های توریسم سلامت محسوب میگردد.

گردشگری تندرستی از ظرفیت بسیار بالایی در جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در جهان برخوردارمیباشد.در مجله چرخ فلک نگاهی به یکی از موفق‌ترین کسب‌وکارهای گردشگری پایدار در کاستاریکا انداخته ایم که توانسته است که بعنوان یک استارت آپ موفق در صنعت گردشگری از ظرفیت های بالقوه گردشگری تندرستی استفاده نموده و به سودآوری در صنعت گسترده گردشگری دست یابد.

تورهای یوگا درحال تبدیل‌شدن به یک ترند مهم در گردشگری هستند.

بسیاری از مسافران امروز، ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در کمپ‌ها یا دهکده‌های سلامت و تندرستی سپری کنند و خستگی ناشی از زندگی شهری پرتلاطم خود را با تمرین‌های یوگا و مدیتیشن‌های روزانه به فراموشی بسپارند در حالی که فرصت کاوش در فرهنگ محلی و قدم‌زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های آرام یک روستا یا یک ساحل خلوت را هم دارند.
یوگا به‌خاطر پیوندی که با تجربه معنویت به‌عنوان گم‌شده اصلی جهان مدرن دارد توانسته مسیری جدید در گردشگری و سفر باز کند.

تاحدی که نه‌ تنها هند، بالی و تبت در آسیا و بعنوان خاستگاه اصلی یوگا از مواهب این نوع گردشگری بهره‌مند شده‌اند، بلکه اکنون حتی در دل آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای غربی، استراحتگاه‌ها و اردوگاه‌هایی با محوریت یوگا تاسیس شده است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. یکی از این اردوگاه‌ها که اتفاقا مهم‌ترین آن‌ها در دنیا به‌شمار می‌رود مرکز یوگا و گردش بادهی(Bodhi) واقع در دهکده ای به همین نام در کشور کاستاریکا می باشد.

دهکده بادهی در کاستاریکا و استارت آپ گردشگردی با یوگا

یک هفته سفر که در پایان آن نوعی آگاهی و شفافیت روحی عاید فرد می‌شود موضوعی است که بسیاری از مسافرانی که تجربه‌ گردشگری یوگا را در این مرکز دارند به آن اذعان می‌کنند. میشل جولاندا که اهل بوستون است و تجربه حضور در این کمپ‌های یوگا را دارد این‌گونه سفر خود را توصیف می‌کند:

«در این سفر نوعی آشتی بین ذهن و بدن من صورت گرفت. احساس خوب در جمع بودن و مدیتیشن گروهی چیزی است که تا ابد در ذهن خواهم داشت. هر صبح با طلوع خورشید بیدار می‌شدیم و چای عسل و زنجبیل و زردچوبه می‌نوشیدیم و برای مدیتیشن با اولین بارقه‌ها خورشید آماده می‌شدیم. بعد از انجام تمرین‌های یوگا هم بین هندوها می‌رفتیم و از قدرت معنوی آن‌ها در مناجات‌‌شان لذت می‌بردیم.»

قصه شکل‌گیری بادهی؛ جایی برای گشت‌وگذار و یوگا

در سال ۲۰۱۰ ، چهار دوست از گوشه‌وکنار جهان به یکدیگر پیوستند تا یک شرکت گردشگری مسئولانه تاسیس کنند که هدف اصلی آن، برگزاری تورهای آموزش یوگا به همراه گشت‌وگذار در محدوده‌های نسبتاً توسعه‌نیافته Bahia Ballena-Uvita، در کشور کاستاریکا بود.

با توجه به وضعیت بکر محیط اطراف و یک جامعه محلی مثبت و همراه، بنیان‌گذاران تصمیم گرفتند که تجارت آن‌ها به‌مثابه‌ ابزاری برای ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی و زیست محیطی در هر دو جامعه محلی و جهانی نقش ایفا کند.و این آغاز استارت آپ موفق آنها در عرصه گردشگری تندرستی بود.

با گذشت ده سال، اکنون کسب‌وکار آن‌ها به‌عنوان اولین (و تنها) کمپ گشت‌وگذار و یوگا در جهان دارنده گواهینامه استاندارد طلایی از شرکت معتبر کورپوریشن بی (corporation B) نشان می‌دهد که توانسته‌اند موفق‌تر از چیزی که روز اول تصور می‌کردند عمل کنند.

استارت آپ گردشگری یوگا در کاستاریکا

 

دلیل موفقیت دهکده یوگای بادهی (Bodhi) چیست؟

بنیان‌گذاران دهکده، با استفاده از چاشنی شیرین گردشگری و ذات اصیل سفر یعنی گشت‌وگذار و به اتکا به فضای معنوی یوگا و ایجاد تجربه‌ غرق شدن در طبیعت و تعامل با جامعه محلی، تجربه‌های به‌یاد ماندنی برای مسافران ایجاد می‌کنند.

آن‌ها با ایجاد فضای آموزشی، کاری می‌کنند که یک مسافر علاوه بر گشت‌وگذار و تجربه‌های فردی با یادگرفتن یک مهارت یعنی تمرین‌های مدیتیشن و یوگا، دست پر به خانه برگردد.

در دهکده یوگا مسافران چه تجربه‌هایی دارند؟

قرار بر این است برای مسافرانی که دهکده یوگا بادهی در کاستاریکا را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند یک سفر معنوی رقم بخورد به همین منظور تمام فعالیت‌های فرد در طول سفر با پیش زمینه ها و تجارب روحی و درونی که مختص ورزش یوگا و مدیتیشن میباشد به همراه خواهد بود.

برای مثال، در محدوده‌ اقامت، نقاطی به مسافران جهت اتصال فردی به طبعیت و مادر زمین معرفی می‌شود و فرد این امکان را دارد که در تنهایی تجربه‌ای بدیع از مدیتیشن تک‌نفره در خلوت داشته باشد.

یوگا و مدیتیشن در صنعت توریسم

در اردوگاه گشت‌وگذار و یوگا، هر نفر یک برنامه درسی شامل مبانی تئوری یوگا و راهنمای تمرینات عملی، دریافت می‌کند و زمانبندی روزانه برای انجام تمرینات با توجه به شرایط فرد در اختیار او قرار می‌گیرد. در ساعت‌های غیرآموزشی مسافران در اقامتگاه‌های راحت خود یا در مزرعه یا آشپزخانه هستند و از همنشینی با دیگر مهمانان یا افرادی از جامعه محلی لذت می‌برند.
علاوه بر این در تمام طول سفر به افراد یادآوری می‌شود که آنها بعنوان یک گردشگر و در نقش توریست در صنعت توریسم نقش مسولانه داشته و باید به طبیعت و جامعه بومی احترام بگذارند و رحمت عطا کنند.

در مجموع با اتکا به این نکات کلیدی، این مدل گردشگری در کشور کاستاریکا خود را بعنوان یک استارت آپ موفق و با عملکرد خوب معرفی نموده است، زیرا اخیرا این مجموعه برای دومین سال متوالی از طرف مرکز اعتباربخشی کسب‌وکارها در زمینه توسعه پایدار و دوستدار محیط‌ زیست، به‌عنوان یکی از بهترین شرکت های جهان که به آنها لقب «بهترین برای جهان» داده میشود، شناخته شده است.

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، زندگی و محیط، ،


جمعه 28 آذر 1399
ن : بنفشه

سفرنگاری بلغارستان!

سفر به دشت های آفتابگردان

بلغارستان یک کشور اروپای شرقی هستش که جزو اتحادیه اروپا محسوب میشه ولی ویزاش شنگن نیست ( توی این تاریخی که این متن رو نوشتم اینجوریه احتمالا بعدا تغییر کنه ) بنابراین خیلی راحت میتونید به بلغارستان سفر کنید .

جایی که معمولا برای تفریح از ایران ٬ کشور های همسایش مثل رومانی ٬ آلمان ٬ لهستان و روسیه میلیون ها توریست جذب میکنه شهر وارنا هست و منطقه ای به نام شن های طلایی ( Golden Sands ) ٬ البته بخش دیگه ای به نام ساحل آفتابی ( Sunny Beach ) هم داره در نزدیکی شهر Burgas که تقریبا سه ساعت با گلدن سند فاصله داره .

بلغارستان رو سرزمین آفتابگران هم بهش میگن چون پر از مزارع آفتاب گردون هستش و منظره ای که دشت های بزرگ آفتاب گردون ایجاد میکنن بسیار چشم نوازه .

تعریف پنیر و سوسیس بلغاری هم که قطعا شنیدید ٬ البته درست شنیدید چون واقعا پنیرهاش خیلی مرغوب هستن .

منطقه گلدن سند یک منطقه توریستی هستش و همونطور که گفتم سالانه میلیون ها نفر به این منطقه سفر میکنن ٬ دلیل اصلیش ارزون بودن هتل و هزینه سفر ٬ آفتاب و فستیوال هاشه .

کلا سواحل دریای سیاه آب تمیزی ندارن به دلیل اینکه این دریا ( دریاچه ) به آب های آزاد ارتباط نداره ٬ بنابراین گلدن سند هم از این قاعده مستثنا نیست ٬ بنابراین اگر دنبال آب و ساحل تمیز تر هستید توی همین رنج قیمتی ترکیه گزینه بهتری خواهد بود .

 

اگر بین بلغارستان و ترکیه میخواید انتخاب کنید روش خیلی سادست ٬ اگر خانوادگی سفر میکنید یا دنبال استراحت و موندن داخل هتل و ریلکس کردن هستید قطعا بلغارستان گزینه مناسبی برای شما نیست .

اگر سفر دوستانه میرید و هدفتون تخلیه انرژی و رفتن به کلاب و فستیوال هستش پس درست انتخاب کردید بلغارستان برای شما مناسبه .

پایتخت بلغارستان سوفیا هست که از منطقه ساحلی بلغارستان خیلی فاصله داره .

نا گفته نمونه که وارنا شهر زیبایه و گشت و گزار توی شهر بسیار لذت بخشه ٬ با یک تاکسی که هزینش هم زیاد نیست میتونید تا خود شهر برید ٬ البته مینی بوس هم داره که خیلی هم ارزونه .

همونطور که گفتم منطقه دیگه ای نزدیک وارنا هست به نام Burgas که شهر قدیمی و تاریخیشون محسوب میشه و غذاهای دریاییش خیلی معروفه ٬ تمام مسیر تا اونجا هم پر از دشت های آفتابگردونه بنابراین حتما به این شهر سر بزنید تقریبا ۳ ساعت فاصله داره با وارنا .

اگر توی Sunny Beach هتلتون رو بگیرید به شهر بورگاس خیلی نزدیک هستین ٬ اگر از من بپرسید ترجیح میدم توی این بخش باشم تا وارنا ( البته سلیقه ایه) چون خیلی هیایوی کمتری داره و شهر قدیمی و تاریخی هستش .

 

ایران به وارنا پرواز مستقیم داره بنابراین از این لحاظ هم خیلی راحت میتونید به این منطقه سفر کنید ٬ معمولا اواخر بهار وقتی هنوز هوا گرم نشده و اواخر تابستون که کمی خنک هست سفر به بلغارستان مقرون به صرفه تر میشه و توریست هم کمتره ٬‌ توی تابستون خیلی توریست زیاده بنابراین شاید مجبور باشید دو برابر هزینه کنید .

 

برای انتخاب هتل توی این منطقه پیشنهاد میکنم هتل ۵ ستاره انتخاب نکنید ٬ یک هتل ۴ ستاره تمیز که حتی میتونه All Inclusive هم باشه هم به صرفه تره .

اگر در مورد اکثریت قشر هتل های منطقه بخواید بدونید توی هتل های ۳ و ۴ ستاره بیشتر آلمانی و روس میبینید و توی هتل های ۵ ستاره ایرانی ٬ عرب و هندی دیده میشه .

اگر با تور میرید که قطعا شمارو راهنمایی میکنن ولی اگر خودتون هتل رزرو میکنید دقت کنید بعضی از هتل ها فقط به اهالی بعضی کشور ها ارایه میشه و ممکنه وقتی میرید اونجا به مشکل بخورید .

برای تبدیل ارز هم میتونید داخل خود منطقه به صرافی مراجعه کنید چون خیلی زیاد هستن .

منبع: سفرنامه های علی دلشاد

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


یک شنبه 16 آذر 1399
ن : بنفشه

وکیل در شیراز

بهترین وکیل های در شیراز

 

سلام دوستان شیراز یاب وقتتون بخیر من در این پست برای شما عزیزان درباره “وکیل در شیراز ” صحبت خواهم کرد .

وکیل

وکیل یا نماینده یا جانشین کسی است که از طرف شخص دیگری – حقوقی یا حقیقی – به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.
وکالت یک عقد جایز است که در چارچوب مقررات قانون مدنی منعقد می‌شود و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می‌شوند.
می‌توان برای وکیل انتخابی حد و مرزی مشخص کرد که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف موکل دارد و در چه زمینه‌ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد.
نایب السلطنه را در دوره صفویان «وکیل» می‌گفتند و عنوان «وکیل الرعایا» هم از همین‌جا برخاسته است.

مشاوره تلفنی از وکیل در شیراز

برای مشاوره گرفتن با مشاوره حقوقی در زمینه  ها مختلفی چون : طلاق ، کیفری ، حقوقی، خانواده ، مهریه و  … با شماره زیر تماس بگیرید .

09164541374

 

بهترین وکیل در شیراز

 

برای اتصال به بهترین وکلای موجود در شیراز و فعالیت در زمینه تخصصی هر وکیل مانند شرکت ها ، کیفری،حقوقی، خانواده و…

با شماره زیر تماس بگیرید .

09164541374

ویژگی وکیل خوب در شیراز

  • ۱. از ویژگی های شخصیتی یک وکیل ، امانت‌داری است. در واقع وکیل محرم اسرار موکل و امین وی است.
  •  ۲. وکیل این تعهد اخلاقی حرفه‌ای را بر عهده دارد که از گفتن مطالب غلوآمیز و غیرممکن اجتناب نماید.
  •  ۳. هنگام انتخاب وکیل خوب وی باید موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد
  • ۴. از وظایف وکیل در قبال موکل ساده سازی مسائل حقوقی برای موکل خود می‌باشد
  • ۵. یک وکیل خوب باید شأن و مقام قاضی را رعایت نموده و به وی کمال احترام را بگذارد
  • ۶. یک وکیل خوب باید از اطلاعات و معلومات و دانش حقوقی لازم برخوردار باشد

برای اتصال به بهترین وکلای موجود در شیراز و فعالیت در زمینه تخصصی هر وکیل مانند شرکت ها ، کیفری،حقوقی، خانواده و…

با شماره زیر تماس بگیرید .

09164541374

ادرس وکیل در شیراز

برای دیدن وکیل ها بر روی نقشه و گوگل مپ روی عکس زیر کلیک کنید

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.