وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

جمعه 1 فروردين 1398
ن : بنفشه

خرید هاست ارزان

خرید هاست ارزان

انتخاب کردن بهترین هاست در ایران و سرویس میزبانی وب ، مهمترین مسئله ای هست که باید مدیر سایت به آن تسلط کامل داشته باشد .

تبحر کامل در این موضوع سبب می شود تا میزبانی را انتخاب کنید که شرایط پیشرفت و جهش استارت آپ و سایت را فراهم نماید .

 

خرید هاست ارزان

 

اما ممکن است این سوال به ذهنتان بیاید که یک خرید هاست ارزان چه هاستی است و چه ویژگی هایی باید دارا باشد ؟

در  ادامه مقاله قصد داریم ویژگی های هاست ارزان را معرفی کنیم و در آخر به معرفی بهترین هاست ایران از میان هاستینگ های برتر  کشور بپردازیم .

اگر قصد راه اندازی یک سایت باکیفیت و پر بازدید را دارید حتما باید نکته هایی را رعایت نمایید .

این نکات سه دسته هستند

  • سخت افزار
  • نرم افزار
  • تولید محتوا

قسمت سخت افزار از انتخاب ها تشکیل می شود و مناسب برای سایت هست که به سرور استفاده شده با سی پی یو ، رم و استفاده از دیگر سخت افزارها با ویژگی های عنوان شده مربوط می شود .

نرم افراز به دو بخش جدا تقسیم می شود که بخشی از آن به هاست و سرور مربوط هست و بخش دیگر به سیستم مدیریت محتوا سایت شما بستگی دارد .

و در نهایت بخش محتوا ، ارتباط با کار سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و هم چنین بازاریابی از طریق محتوا است .

بهترین هاست ایران و مقایسه شرکت های هاستینگ ایرانی

برای شناسایی سایت وجود یک آدرس اینترنتی لازم است که دامنه نامیده می شود .

وظیفه دامنه متصل شدن به سرور یا هاست هست تا اطلاعات درج شده روی آن را به صورت خوانا برای مخاطب نمایش دهد .

هاست ارزان

در حقیقت هاست یک بستر الکترونیکی هست که محتویات و مطالب سایت شما داخل آن ذخیره خواهد شد .

و این محتویات همان فایل و دیتابیس شما است که از طریق اتصال اینترنتی کاربران به سرور در دسترس خواهد بود .

لازم است که هاست و دامنه به یک دیگر متصل باشند که این فرآیند از طریق Name server صورت می گیرد .

بدین ترتیب اولین کاری که بعد از خرید هاست از شرکت های معتبر هاستینگ باید انجام دهید این هست که نیم سرور های هاست را بر روی دامنه خودتان ست کنید تا نهایتا بعد از گذشت ۷۲ ساعت هاست و دامنه به هم دیگر متصل شوند .

شرکت telkahost.ir ایران

شرکت تلکا هاست شرکتی با سابقه هست و از شرکت های قدیمی و معتبر و به روز هاستینگ ایران محسوب می شود .

شرکت تلکا هاست پشتیبانی بسیار خوبی دارد و از بهترین پیشنهاد ها برای خرید هاست ارزان هست .

شرکت تلکا هاست با ارائه هاست فوق ارزان بهترین و مناسب ترین قیمت ها را برای خرید هاست دارد .

از ویژگی های خوب تلکا هاست می توان به استفاده از نرم افزارهای با لایسنس اصلی  (سی پنل ، دایرکت ادمین ، CXS) استفاده از هارد پرسرعت و قوی + بهترین شرکت برای ثبت هاست ارزان + پشتیبانی خوب و ۲۴ساعته اشاره کرد.

دوستان عزیز ، می توانید برای خرید هاست ارزان به سایت شرکت تلکا هاست telkahost.ir مراجعه نمایید  .
هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


یک شنبه 3 فروردين 1395
ن : بنفشه

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

 

در اینبخش با 27 عادت عجیب مردم در کشور هـای مختلف آشنا می‌شویم. هر کشوری رسوم و سنت هاي خاص خودرا دارد و علیرغم این‌کـه این عادات برای هر ملتی معنای خاصی دارد، در جایی دیگر ممکن اسـت کمی عجیب و البته وحشتناک بنظر برسد. کشور هـای اروپایی، آمریکای جنوبی و همچنین جنوب شرقی آسیا دارای عجیب ترین سنت ها هستند. در ادامه با آنها آشنا میشویم. با پارس ناز همراه باشید.

 

روس‌ ها بـه لبخند نزدن علاقه شدیدی دارند

روس‌ها در لبخند زدن زیاد خوب نیستند. مطالعات یک روان شناس بنام کیوبا کیرس بـه او نشان داد کـه هرچه جامعه‌اي فاسدتر باشد احتمال این‌کـه لبخند کمتر ارزشمند انگاشته شود و شخص لبخند زننده غیر قابل اعتماد دانسته شود بیشتر اسـت.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

و نکته جالب این اسـت کـه روسیه یکی از کشور‌هاي دارای بیشترین مقدار فساد در جهان اسـت. در رده‌بندی کشور‌هاي دارای بیشترین فساد دربخش عمومی درسال ۲۰۱۷، روسیه در رتبه ۱۳۵ در بین ۱۸۰ کشور جهان قرار گرفت.

 

مردم پاراگوئه بـه رییس جمهور فراموش‌ شده ایالات متحده علاقه وسواس‌ گونه دارند

 

تعداد زیادی از روسای جمهور ایالات متحده گرچه سالها از مرگشان می‌گذرد، اما همان‌ گونه معروف هستند. اما مردم پاراگوئه یکی از روسای جمهور ایالات متحده کـه سالها پیش از دنیا رفته ودر هیچ کجای جهان و حتی خود ایالات متحده نیز چندان شناخته شده نیست، رابه خوبی می‌شناسند. نام او روثرفورد بی هیز اسـت کـه از سال ۱۸۷۷ تا ۱۸۸۱ رییس جمهور ایالات متحده بود.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

این علاقه وسواس‌گونه گیج کننده اسـت مگر این‌کـه بدانید کـه در دهه ۱۸۶۰، پاراگوئه در مقابل اتحادی از سه کشور آرژانتین، برزیل و اروگوئه جنگید. همانگونه کـه انتظار می‌رفت این جنگ برای پاراگوئه خوب پیش نرفت و این کشور بخش‌هاي زیادی از خاک خود رابه برزیل و آرژانتین واگذار کرد. بعد از جنگ دولت آرژانتین ادعای مالکیت بخش وسیعی از مناطق غیرمسکونی و وحشی شمال پاراگوئه کـه چاکو نام داشت را کرد.

 

در روزگاری کـه نه سازمان مللی بودو نه دادگاه بین‌ المللی، دو کشور از ایالات متحده خواستند کـه این معضل را حل نماید و رییس جمهور هیز بـه نفع پاراگوئه حکم داد. بدین ترتیب پاراگوئه یک شهر و یک تیم فوتبال رابه نام این رییس جمهور نامگذاری کرد. آن‌ها تصویر صورت هیز را روی تمبر‌هاي خود چاپ کرده و مجسمه‌اي از او در حیاط یک مدرسه ابتدایی در شهر ویلا هیز نصب گردید. 

 

عابرین پیاده در چین بـه عبور از مناطق ممنوعه علاقه دارند

 

 

عبور از عرض خیابان در چین کمی پیچیده اسـت. برای مثال، اگر از مسیر ممنوعه‌اي از عرض خیابان عبور کنید و نه از مسیر خط‌کشی شده مخصوص عابرین پیاده، مقامات عکس شـما را روی صفحات نمایش بزرگ سطح شهر بعنوان افراد متخلف منتشر خواهند کرد. اگر بخواهید این عکس برداشته شود دو انتخاب دارید: یا بـه مدت ۲۰ دقیقه بـه یک افسر پلیس کمک کنید یا مقداری جریمه بپردازید.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در شهر دای، ایستگاه‌هاي زرد روشنی نصب شده کـه پای افراد متخلف رابا اسپری رنگ می کنند. این سیستم با سنسور‌هاي لیزری کار می کند. اگر زودتر از موعد مقرر از روی خط عابر پیاده عبور کنید پای شـما رنگ خواهد شد. علاوه بر این، ایستگاه‌هاي مذکور بـه تکنولوژی تشخیص چهره مجهز اسـت و خیلی زود تصویر شـما را روی صفحه نمایش بزرگی کـه درکنار تقاطع قرار دارد بـه نمایش عموم میگذارد.

 

ایرانی ها بـه جراحی زیبایی علاقه‌اي وسواس‌ گونه دارند

 

همه ی مـا از این موضوع آگاهیم، اما آمار نشان میدهد کـه بین سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ بیش از ۲۴۰هزار جراحی رینوپلاستی قانونی در ایران انجام شده اسـت. نود درصد کل جراحی‌هاي زیبایی در ایران مربوط بـه زیبایی بینی اسـت بـه طوریکه ایران بالاترین میزان جراحی رینوپلاستی را در جهان بخود اختصاص داده اسـت.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

یکی از دلایل رونق جراحی زیبایی بینی در بین زنان ایرانی ۲۰ تا ۳۰ سال این اسـت کـه بدلیل پوشش سر زنانه، صورت در کانون توجه قرار می گیرد و بهمین دلیل زنان بیش از هر قسمت دیگری ازبدن خود سعی در بی‌نقص کردن صورت شان دارند.

 

ایسلندی‌ها شیفته شیرین‌بیان هستند

ایسلند با جمعیتی حدود ۳۴۰هزار نفر با عنوان سرزمین شیرین‌بیان شناخته می شود. مردم این کشور علاقه‌اي دیوانه‌وار بـه شیرین بیان دارند بـه طوریکه در تمام پمپ بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها انواع آب نبات با مزه شیرین‌بیان سیاه یافت میشود. بستنی فروشی‌ها نیز بستنی شیرین‌بیان نرم سرو می کنند کـه می تواند با یک لایه سخت از همین گیاه پوشانده شود.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

همچنین بطور عام، مردم ایسلند علاقه دارند شکلات را در ترکیب با شیرین‌بیان بخورند. آن‌ها مقدار بسیار زیادی پودر شیرین‌بیان، کشمش با لایه‎اي از شیرین‌بیان و آدامس‌ و شکلات‌ با پوشش این گیاه دارند. اما دلیل این همه ی علاقه وسواس‌گونه بـه شیرین‌بیان در ایسلند چیست؟

 

در دورانی کـه نخستین مردمان در ایسلند اقامت کردند پرورش گیاه در زمین خشک و آب و هوای سرد این منطقه تقریبا غیرممکن بود. همچنین بدلیل آب‌هاي یخ زده‌اي کـه در اطراف وجود داشت وارد کردن مواد نیز بسیار دشوار و خطرناک بود. اما دراین میان گیاه شیرین‌بیان بـه اسانی دراین شرایط رشد میکرد و خیلی زود جای همه ی چیز را برای ایسلندی‌ها گرفت.

 

همه ی آلمانی‌ها یک فیلم کوتاه بریتانیایی کمتر شناخته‌شده را می‌شناسند

 

همه ی ساله در روز قبل از کریسمس، بیش از ۱۷میلیون آلمانی «۲۱درصد از جمعیت کشور» دور تلویزیون‌هاي خود جمع می شوند تا یک کمدی ۱۸دقیقه‌اي مربوط بـه دهه ۱۹۶۰ تلویزیون بریتانیا بنام «شام برای یک نفر» «Dinner For One» را تماشا کنند. داستان این کمدی دریک مهمانی شب رخ میدهد. یک پیرزن دوستانش را برای جشن تولد ۹۰ سالگی‌اش بـه شام دعوت می کند.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

مشکل این اسـت کـه این دوستان سال‌هاست مرده‌اند. از این رو پیشخدمت او وادار اسـت نه تنها غذا آماده کند بلکه نقش هر یک از دوستان وی را نیز بازی نماید کـه باعث وقوع اتفاقاتی خنده‌دار میشود. این سنت تلویزیونی عجیب کـه دهه‌هاست در کشور آلمان رواج دارد باعث شده کـه عبارت آلمانی خاص و بازی‌هایي با ارتباط با این کمدی در کشور آلمان شکل گیرند.

 

مردم تایوان علاقه خاصی بـه اتومبیل‌هاي برداشتن اسباب‌بازی دارند

 

در تایوان اتومبیل‌هاي برداشت اسباب‌بازی بر کشور حکومت می کنند بـه طوری‌كه تنها درسال گذشته بازی‌هاي این چنینی در تایوان سه برابر شده‌اند. بـه ادعای وزیر تجارت تایوان، در هردو سوپرمارکت این کشور یکی از این دستگاه‌ها وجوددارد بـه طوریکه درسال‌هاي اخیر بـه بزرگ ترین منبع درآمد مالیاتی تایوان در صنعت سرگرمی تبدیل شده‌اند.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

افزایش تعداد این دستگاه‌هاي بازی بـه نحوی بوده کـه بانک مرکزی این کشور را نیز وادار بـه عکس‌العمل کرده تا با تولید سکه‌ هاي بیشتر بـه درخواست بالا برای سکه مورد استفاده دراین دستگاه‌ها پاسخ دهد. جوایز موجود دراین دستگاه‌ها تنها بـه عروسک‌هاي حیوانات خلاصه نمی شود، زیرا اخیراً از اقلامی مانند سشوار، لباس زیر زنانه و حتی سبزیجات نیز بعنوان جایزه شانسی استفاده میشود.

 

بخش از این علاقه بـه دلایل اقتصادی باز می گردد، زیرا درآمد‌ها در تایوان نسبتاً ثابت بوده و قیمت این دستگاه‌هاي بازی نیز بسیار پایین اسـت. بدین ترتیب مردم برای افزایش درآمد‌هاي خود بـه این دستگاه‌ها بـه چشم یک سرمایه‌گذاری خوب نگاه می کنند، در حالی‌کـه کسانی کـه از این دستگاه‌ها استفاده میکنند آن‌ها یک وسیله سرگرمی ارزان قیمت می بینند. بدین ترتیب این یک بازی برنده-برنده یا بدون برنده اسـت.

 

آرژانتینی‌ها بـه روانکاوی وسواس دارند

آرژانتینی‌ها کاناپه را دوست دارند، و بطور خاص دراز کشیدن روی آنرا. در آرژانتین بـه ازای هر ۱۹۴ نفر یک روانکاو وجوددارد کـه آن‌ها رابا اختلاف دراین زمینه در صدر کشور‌هاي جهان قرار داده اسـت. فنلاند با ۵۷ روانکاو برای هر ۱۰۰هزار نفر در رتبه دوم قرار گرفته اسـت.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

روانکاوی برای هر شخص معمولی در آرژانتین چنان مهم اسـت کـه رییس جمهور کنونی کشور نیز مردم رابه رفتن نزد روانکاو تشویق میکند. دولت این کشور بر این باور اسـت کـه روانکاوی و مراجعه بـه روانپزشک برای باز کردن در ثبات اقتصادی کشور و کاستن از تورم بالا در آرژانتین حیاتی اسـت.

 

کارشناسان بر این باورند کـه:

این احساس نیاز آرژانتینی‌ها از این موضوع نشأت میگیرد کـه اغلب آن‌ها از خانواده‌هایي هستند کـه از اسپانیا و ایتالیا بـه این کشور مهاجرت کرده‌اند. در واقع آن‌ها با مشکلات هویتی مواجهند. در دهه ۱۹۹۰، یک عبارت معروف در مورد مردم این کشور وجود داشت: «آرژانتینی‌ها ایتالیایی‌هایي هستند کـه اسپانیایی صحبت کرده، مانند فرانسوی‌ها رفتار کرده و فکر میکنند بریتانیایی هستند».

 

مردم استرالیا شیفته القاب هستند

همه ی مـا از دادن القاب بـه افراد و فعالیت‌ها لذت می بریم. برای مثال هر یک از مواد مخدر ده‌ها اسم در بین افراد متخصص دارد، اما دراین میان بهترین القاب متعلق بـه استرالیایی‌هاست کـه علاقه خاصی بـه نسبت دادن القاب بـه چیز‌ها دارند. بر اساس دیکشنری‌هاي آکسفورد، معروفترین واژه ابداع شده در قرن بیست و یکم توسط استرالیایی‌ها بـه مـا عرضه شده اسـت:

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

«سلفی». استرالیایی‌ها آمبولانس را آمبو و گوشی‌هاي همراه را موبو می نامند. در واقع آن‌ها هر واژه جمعی رابه شکل کوتاه شده ادا میکنند. برخی بر این باورند کـه علاقه استرالیایی‌ها بـه القاب بـه ارزش‌هاي ملی مردمان این کشور مانند دوستی، نزدیکی، غیررسمی بودن و همبستگی آن‌ها با دیگر مردم کشور بازمی‌گردد.

 

دانمارکی‌ها همیشه میخواهند آسان باشند

هنر دانمارکی «hygge» یک وسواس ملی دراین کشور اسـت کـه از واژه «hugga» متعلق بـه قرن شانزدهم این کشور نشأت می گیرد. مردم دانمارک علاقه زیادی بـه آسان بودن و لذت بردن دارند. در فصل زمستان این هنر دانمارکی در بالاترین حد خود قرار دارد.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

هوا سرد و ناخوشایند بوده و شرایط بیرون مانع از حس hygge میشود، اما در داخل خانه کنار شومینه، با جوراب‌هاي پشمی و هات چاکلت و لیوانی شیر در دست، شرایط بسیار آرام بخش و آسان اسـت. این علاقه بـه آرامش و اسانی باعث شده کـه در رده‌بندی شادی در مقیاس جهانی، مردم دانمارک پس از فنلاندی‌ها در رتبه دوم شادترین مردم جهان قرار داشته باشند.

 


 

مکان های عجیب تر و عادات و سنت های عجیب تر

 

مکان هاي شگفت انگیز بسیاری در گوشه و کنار جهان وجوددارد کـه سالیان سال بخاطر آداب و رسوم عجیب‌وغریب شان شهره عام و خاص هستند. افرادی کـه کمتر بـه این نقاط سفر کرده اند و یا با رسوم عجیب آنها آشنا نیستند، شاید آنرا نوعی تابو و یا حتی غیر انسانی تصور کنند.

 

پریدن از روی نوزادان در اسپانیا

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

ساکنان مناطق شمالی اسپانیا در مراسمی بنام El Colacho نوزدان را در ملحفه می پیچانند و انها را در خیابان درکنار هم می خوابانند. آنگاه مردان با پوشیدن لباسهایی عجیب‌وغریب خود رابه شکل شیاطین در آورده و با پریدن از روی نوزادان شیطان را از انها دور می کنند.

 

اسم تان رابا جوهر قرمز ننوسید

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در کره جنوبی از گذشته هاي دور مرسوم بوده کـه نام مردگان رابا جوهر قرمز می‌نوشتند. امروز نیز نوشتن اسامی با جوهر قرمز نوعی تابو دراین کشور بـه شمار میرود.

 

اثبات شجاعت در برزیل

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در کشور هـای مختلف مردان جوان برای این‌کـه میزان شجاعت خود رابه دیگر دوستانشان بـه اثبات برسانند، آداب و رسوم متفاوتی را اجرا می کنند. در برزیل جوانان برای اثبات شجاعت، دستان خودرا در کیسه اي پر از مورچه هاي قرمز عصبانی قرار می‌دهند تا بـه همه ی ثابت کنند تحمل درد را دارند. نیش این مورچه ها واقعا دردناک اسـت.

 

فستیوال میمون ها در تایلند

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در بانکوک مردم از سراسر شهر گرد هم می‌آیند و یک فستیوال باشکوه و پر زرق و برق برای میمون ها ترتیب می‌دهند. تصور کنید میمونها بر سر میز بوفه مملو از غذاها و میوه ها جمع شده اند ودر حال غذا خوردن هستند.

 

نبرد گوجه فرنگی در اسپانیا

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

La Tomatina بزرگ ترین نبرد گوجه فرنگی در تمام دنیاست. والنسایی هاي ساکن بونول از گوجه فرنگی بعنوان اسلحه استفاده می کنند و بزرگ ترین جنگ سال را راه می‌اندازند.

 

رسم عجیب عروسی در کشور آلمان

درست قبل از مراسم عروسی خانواده هاي عروس و داماد و دوستان نزدیکشان دریک مراسم غیررسمی گرد هم می‌آیند. بعد از صرف شام همه ی مهمانان شروع بـه شکستن بشقاب ها و گلدان ها می کنند، آنها بجز شیشه هاي پنجره همه ی چیز را می شکنند.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

وقتی تمام خانه تبدیل بـه جهنمی شد پر از خورده شیشه آنوقت عروس و داماد باید دست بکار شوند و همه ی چیز را تمیز کنند. این سنت، همبستگی عروس و داماد برای ساختن زندگی و درست کردن اوضاع را نشان می دهد و بـه انها گوشزد می کند کـه باید خودشان را برای مسئولیت هاي زندگی مشترک آماده کنند.

 

شب جادوگران در جمهوی چک

پراگ پر اسـت از آداب و رسوم عجیب‌وغریب. عشاق جوان از روی آتش می پرند. مردان جوان مجرد نیز نشانه اي از خود بر درخانه دختران جوان قرار میدهند. روزگاری دراین منطقه اعتقاد بر این بود کـه در فاصله اعیاد یعقوب مقدس و سن فیلیپ نیروهای شیطانی بیش از هر زمانی دیده می شوند.

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

اهالی جمهوری چک معتقداند درست کردن آتش، سوارکاران شیطان را از آنها دور می کند و اکنون نیز پس از سالیان سال هنوز سنت درست کردن آتش و پریدن ازآن در پراگ پابرجاست.سنت هاي عجیب در سراسر جهان

 

حنابندان در کشور هـای مسلمان

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

رسم حنابندان در تعداد زیادی از کشور هـای اسلامی مرسوم اسـت. قبل از مراسم عروسی خانواده، بستگان و دوستان عروس گرد او می‌آیند و نقوشی متنوع را بر روی دستها، پاها و بازوهای عروس با حنا نقش می بندند. البته این نقوش دائمی نیستند و بعد از یکی دو روز پاک می شود.

 

کشتی گرفتن شترها در ترکیه

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در ترکیه مردم از تماشای مبارزه شترهای نر لذت میبرند. بـه خصوص کـه این نبرد بر خلاف مبارزه خروس ها و گاوهای نر کـه در اسپانیا مرسوم اسـت، جراحتی در بر ندارد. با این وجود از تماشاچیان خواسته می شود از شترهای مبارز فاصله بگیرند. چون ممکن حین مبارزه بزاق دهانشان راکه بوی بسیار بدی هم دارد روی تماشاچیان بیندازند.

 

نوشیدنی استقبال در فیجی

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در سفر بـه کشور هـای اقیانوسیه میزبانان شـما با نوعی نوشیدنی بومی کـه از ریشه گیاهی خاص تهیه ودر کاسه هاي چوبی سرو می شود بـه استقبال شـما آمده و از شـما پذیرایی می کنند. این نوشیدنی کاوا نام دارد و بعضی افراد معتقد هستند کـه حاوی مقادیر کمی مواد مخدر نیز هست.

 

پر کردن دندان در اندونزی

با 27 عادت عجیب مردم در کشورهای مختلف آشنا شوید

در بالی یک مراسم عجیب‌وغریب وجوددارد کـه پیش از مراسم عروسی برای عروس و داماد انجام می شود. یکی از دندانهای عروس و یکی از دندان ها داماد پر می شود. اینکار برای این انجام می شود کـه نیروهای شیطانی و خصایص اهریمنی مثل: خشم، شهوت، عصبانیت، طمع و حسادت از جسم آنها خارج شود.

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


یک شنبه 1 فروردين 1400
ن : بنفشه

مسافرت سبز چیست؟چگونه یک مسافر سبز باشیم؟

سفر سبز ؛ مسافرت سبز و مسافران سبز یکی از رویکردهای صنعت گردشگری است که در سالهای اخیر و با عنوان سفر مسولانه در کانون توجه قرار گرفته است.

بسیاری از افراد مسافرت سبز را همردیف با طبیعت گردی و یا اکوتوریسم دانسته اند در حالیکه گونه های مختلف طبیعت گردی و  اکوتوریسم هریک بعنوان شاخه ای مستقل در دل رویکرد سفر سبز قرار می گیرند.البته اینکه در سفر تنها ردی از انسان باید بجا بماند ردپای انسان می باشد نکته مشترک تمامی زیرشاخه های سفر مسولانه و مسافران سبز می باشد.

فارغ از اثرات شیوع و گسترش ویروس کرونا  طی سالیان اخیر و بویژه در دو دهه گذشته سفرهای بسیاری در سراسر جهان رخ داده است. افراد مقاصد مختلفی را در نظر می گیرند، امکانات را می سنجند و سپس تصمیم خود را می گیرند و راهی می شوند. در این میان ردپایی که انسان از خودش در مقاصد برجای می گذارد، توجه بسیاری را به خود جلب می کند. یکی از مسائلی که در زمینه مباحث سفر و گردشگری همواره برای کارشناسان مطرح بوده است کاهش آسیب های زیست محیطی ناشی از گردشگری و فعالیت های مربوط به آن می باشد.
اهمیت ارتباط میان محیط زیست و سفر موجب پیدایش اصطلاحاتی همچون سفر سبز یا اکوتوریسم شده است. به یاد داشته باشید که برای تجربه یک سفر سبز احتیاجی به نادیده گرفتن و یا قربانی کردن خواسته های خود در مورد سفر ندارید. می توانید به هر جایی که دوست دارید سفر کنید، در مکان های مختلف از یک کلبه کوچک تا هتل پنج ستاره تاپ اقامت داشته باشید و از بهترین امکانات و تسهیلات برخوردار شوید و در عین حال یک مسافر سبز هم باشید. تمام آنچه که به آن احتیاج دارید به کارگیری راهکارهایی برای حفاظت از محیط مقصد مورد نظر شماست.

سفر سبز و مسافران سبز در صنعت گردشگری

مسافرت سبز چیست؟

اصطلاح سفر سبز به طور کلی به اهمیت حفاظت از محیط طبیعی و فرهنگی مکان مورد بازدید می پردازد و توجه به گونه های گیاهی و جانوری، آداب و رسوم جوامع و مسائل مربوط به آنها را شامل می شود.

چرا سفر سبز؟

سفر سبز ریشه در تفکری علمی بنام مدیریت سبز دارد که هدف نهایی آن دستیابی به توسعه پایدار می باشد. با وجود نزدیک به یک میلیارد گردشگر که در طول سال به مقاصد مختلفی روانه می شوند، کاهش و به حداقل رساندن اثرات منفی سفر بر طبیعت و فرهنگ موجود در زمین بعنوان موضوعی پر اهمیت باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که تاثیرات شما بر روی مقصد به طور کلی بر شرایط کل زمین تاثیر می گذارد.
در سمت دیگر قضیه اقدام به این گونه سفرها بعنوان یکی از آسان ترین و ضروری ترین راهها  برای حفظ مقاصدی است که دوستشان دارید و حفظ آنها برایتان مهم است.چیزی که از آن بعنوان سفر های مسولانه نام برده می شود.

کافیست به این مساله توجه داشته باشید که با خروج شما از مقصد همچنان افرادی در آن محل به زندگی خود ادامه می دهند و برای بقا و تداوم زندگی به آن محیط زیست نیاز دارند. همچنین مسافران دیگری بعد از شما به مقصد وارد می شوند که حق استفاده از امکانات آن را دارند و با نگاه دورتر می توانید به این فکر بیافتید که این محل مقصدی برای نسل آینده و فرزندان شما نیز خواهد بود.
با نگاهی دقیق تر متوجه این موضوع خواهید شد که این سفرها نه تنها گران تر از سفرهای معمولی تمام نمی شوند بلکه در بسیاری موارد به عنوان راهی برای کاهش هزینه هایتان به شمار می رود.

اقدامات لازم قبل از ترک خانه

اقدامات لازم برای داشتن یک سفر سبز از زمانی آغاز می شود که شما تصمیم می گیرید به سوی یک مقصد خاص ترک کنید. قبل از اینکه سوار وسیله  نقلیه شوید بهتر است نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

* در بستن کوله بارتان دور وسایل اضافی و غیر ضروری را خط بکشید. این وسایل تنها بار شما را سنگین می کنند و مصرف سوخت در حمل و نقل را افزایش می دهند. پس هم به جیب شما آسیب می زنند و هم به محیط زیست.

* لوازم یک بار مصرف را از وسایل خود حذف کنید و سعی کنید لوازم روزمره تان را به کار بگیرید. لیوان، حوله، ملحفه و بسیاری موارد دیگر را می توان از میان لوازم شخصی و مصرفی خودتان انتخاب نمایید.

* مراقبت از محیط در سفر تنها به مقصد معطوف نمی شود بلکه مبدا شما نیز در فرایند سفر قرار دارد. پس قبل از خروج از محل زندگی تان تمام وسایل مصرف کننده انرژی را خاموش کرده و از عدم اتلاف انرژی اطمینان حاصل نمایید.

انتخاب اقامت گاه سبز

این تصور که اقامت گاه های سازگار با محیط زیست کمترین امکانات را در اختیار شما قرار می دهند را فراموش کنید. امروزه در سراسر دنیا هتلها، کمپ ها و انواع دیگری از اقامتگاهها وجود دارند که با در نظر گرفتن تمامی شرایط زیست محیطی و پیاده سازی مدیریت سبز طیف وسیعی از امکانات را با قیمت های متفاوت در اختیار شما قرار می دهند.با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان طیف وسیعی از هتل های سبز را حتی در شهرها هم پیدا کرد.

اگر می خواهید سفری سبز داشته باشید باید با توجه به نکات پیشین، مسائل زیر را هم در انتخاب اقامتگاه در نظر بگیرید.

  •  آیا اقامتگاه مدنظر شما توسط یک فرد بومی تاسیس شده و مدیریت می شود و یا حداقل کارمندانی از جامعه محلی در آن به کار مشغولند؟
  •  چه نوع برنامه در خصوص بازیافت موادی مانند پلاستیک، آلومینیوم، کاغذ و … در محل مورد نظر انجام می شود؟
  •  آیا در خدمات اقامتگاه از لوازمی همچون حوله به صورت یکبار مصرف استفاده می شود و یا امکان تعویض هر روز آن وجود دارد؟
  •  چه برنامه ای برای کاهش مصرف انرژی وجود دارد؟ این برنامه ها می توانند استفاده  کارآمد از نور روز، تنظیم فشار آب و یا استفاده از انرژی های پاک مثل انرژی بادی بادی و خورشیدی را شامل شوند.
  •  این اقامتگاه چه مزایایی را نصیب جامعه محلی می کند و چه ارزش هایی را برای آن قائل است؟منافع بلند مدت مادی این اقامتگاه برای ساکنین محلی چه می تواند باشد؟

اکوتوریسم وسفر سبز رویکرد جدید صنعت گردشگری

حمل و نقل و مسافرت سبز

اینکه چه شیوه ای را برای رسیدن به مقصد انتخاب می کنید در ردپای شما بر محیط بسیار موثر است.بعنوان نمونه در فرودگاه‌های ۲۵ کشور جامعه اقتصادی اروپا امروزه برای تشویق مسافران برای آن که سبز باشند و در این کشور‌ها «سبز» رفتار کنند، از آنها می‌خواهند که به عضویت کلوپی در آیند و سعی کنند که در طول سفر با رعایت برخی از نکات، خود سبز باشند و به سبزی جامعه اقتصادی نیز کمک کنند.

در این فرودگاه‌ها نمونه‌هایی از مغازه‌های معتبر آن کشور وجود دارد که در آن به بهترین شکل اجناس خاص همان کشور را عرضه می‌کنند. اما وقتی کسی با فرم پیوستن به گروه مسافران سبز به شما نزدیک می‌شود، حتما شگفت زده می‌شوید. او یک متخصص کارشناس محیط‌ زیست است و می‌گوید اگر همه مسافرانی که به اروپا می‌آیند و یا از این قاره می‌روند سعی کنند «سبز» باشند، قطعاً اروپا سبز‌تر خواهد بود.

در زمینه حمل و نقل  و سفر سبز  توجه به راهکارهای زیر می تواند کمک کننده باشد:

  •  در برخی مسیرهای پروازی در دنیا هواپیماهایی مورد استفاده قرار می گیرند  که کمترین میزان دی اکسید کربن را تولید می کنند. در صورت امکان می توانید آنها را برای رفتن به مقصد انتخاب کنید.
  •  برای سفرهای کوتاه تر به ویژه در مناطق دارای خطوط ریلی مناسب، به جای هواپیما از قطار استفاده کنید.
  •  به هنگام اجاره خودرو کوچکترین نوع آن را که احتیاجات شما را برطرف می کند انتخاب کنید. حد الامکان از خودرو های سنگین و بار اضافی خودداری کنید. چرا که بجز افزایش  هزینه سوخت و میزان آلودگی فایده  دیگری ندارند. در برخی مواقع می توانید از خودروهای الکتریکی و خورشیدی که آسیب کمتری برای محیط دارند استفاده کنید.
  •  در مقصد برای جابه جایی حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا علاوه بر رعایت مسائل زیست محیطی در هزینه های تان هم صرفه جویی کنید.

در زمان اقامت

همه چیز مربوط به ویژگی های محل اقامت شما نمی شود. بعنوان یک مسافر سبز حتی اگر یک اقامتگاه سبز را برای ماندن انتخاب کرده اید باز هم باید شرایطی را رعایت کنید تا دوست بهتری برای محیط مقصد به شمار بیایید. این راهکارها شاید به نظر تکراری به نظر برسند اما باز هم باید به آنها توجه نمود.

  •  به هنگام استفاده از منابع مقصد نهایت صرفه جویی را اعمال کنید. مثلا می توانید زمان دوش گرفتن خود را کاهش دهید.
  •  وقتی محل اقامت خود را ترک می کنید دستگاه سرمایش یا گرمایش محیط، تلویزیون و لامپ ها و سایر وسایل الکتریکی را خاموش کنید.
  •  سعی کنید استفاده از لوازم یک بار مصرف را به حداقل ممکن برسانید و اگر مجبور به استفاده شدید بقایای آن را از محل اقامت جمع آوری کنید و تحویل مراکز بازیافت بدهید.
  •  سعی کنید احتیاجات خود را با محصولات محلی بر طرف کنید و کمترین استفاده را از انواع صادراتی کالاها داشته باشید. از این طریق می توانید به اقتصاد محلی نیز کمک کنید.

سفر بنا به ماهیت ناملموس آن همیشه با خاطرات و لذت ها و تجاربی همراه است که تا همیشه در ذهن شما می مانند. با مراقبت از امکانات و منابع مقصد می توانید علاوه بر خاطرات خوشی که برای خودتان رقم می زنید کمترین آسیب را متوجه مقصد سازید. کافیست راهکارهایی که به آنها اشاره شد را به کار بگیرید و سفری سبز و متفاوت را تجربه کنید.

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،
:: برچسب‌ها: مسافرت سبز, سفر سبز, اکوتوریسم, طبیعت گردی, سفرنامه, شبکه سفر, شبکه سفرنامه, سفر و گردشگری, بومگردی,


پنج شنبه 9 بهمن 1399
ن : بنفشه

درک چابهار تالاب صورتی کوههای مریخی

چابهار یکی از شهرهای دیدنی زیبای ایران است که سفر فوق العاده ای را برایتان میسازد ، در این مقاله به سه تا جاهای دیدنی چابهار سر میزنیم تا در انتخاب سفر کمکون کنه

درک چابهار :

تصور کنید در ساحلی شنی قدم می‌زنید و صدای موج‌های خروشان گوشتان را نوازش می‌دهد و از سُرخوردن شن‌ها بر زیر پایتان چنان غرق سرور می‌شوید که توصیف آن برایتان سخت می‌شود و هر چه جلوتر می‌روید شن‌ها به ماسه‌ها تبدیل‌شده و لذت راه رفتن با پای‌برهنه را در سرتان زنده می‌کند و دیگر حدی از لذت را برای آن نمی‌توانید تصور کنید که ناگاه صخره‌های بلند در مقابل دیدگانتان قد علم کرده و زینت بخش ساحلی می‌شود که تپه‌های کوتاه آن تا حال فقط حکم رانان کوچکی بودند و اما حالا با حضور پادشاهی چون صخره‌ها خود را خرد و کوچک می‌پندارند اما همین پادشاهان نیز وقتی زیبایی و آثار زندگی سواحل مرجانی را می‌بینند رنگ‌باخته و در برابر امیری آن‌ها کوتاه می‌آیند خصوصاً هنگامی‌که ماهی و لاک‌پشت‌ها را در آنجا شناکنان زیستگاهی را برای خود پدید آورده‌اند و حیات را فریاد می‌زنند، این توصیف ساحلی چهار طرح درک چابهار است که اگرچه در سواحل مکران جا خوش کرده چون در 170 کیلومتری چابهار است آن را با این نام می‌شناسند.

زیبایی درک چابهار اگرچه با ساحل چهار طرحش به‌قدر کافی گویا است اما جاذبه‌های دیگر آن طاقت را از کف برده و با تماشای آن‌یک حس تکرار نشدنی را در وجود بیننده زنده می‌کند، درخت‌های نخل، کوه‌های مریخی، چشمه‌های آب شیرین، جنگل‌ها که هر یک به‌تنهایی صحبتی مفصل در باب جاذبه‌هایشان را می‌طلبد و این تکه از زمین را مانند جواهری در هزار پوشش ناپیدا گردانیده و امروز در دست بشری است که تشنۀ بازگشت به خود و زخمی فناوری‌های روزی که جز سردرگمی و زیاده‌خواهی ارمغان نیک کمتر داشته قرار داده است تا جرعه‌جرعه و به‌قدر کفایت از آن بهره برده و شفا یافته و مسرور دوباره به‌سوی کاشانۀ خود بازگردد.

اگر به داخل روستای درک چابهار بروید آنجا را پر از باغ‌های میوه‌های گرم سیری می‌یابید که هوش ازسرتان می‌برد و بدین ترتیب میوه دوستان را به بهشتی از میوه هدایت می‌کند و این وفور نعمت از صدقۀ سر همان چاه‌های آب شیرین است که در کنار آب‌شور دریا مانند معجزه‌ای از زمین بیرون آمده و نتیجه‌اش درختان سر به فلک کشیده‌ای مانند نخل است.

تالاب صورتی لیپار :

تا زمانی که به یاد داریم دریا آبی بوده و همین رنگ بیانگر اصالت آن است و گمان اینکه زمانی بتوان آن را بارنگ دیگری مشاهده کرد دور از ذهن هر فرد است اما در مکانی نزدیک سواحل دریای عمان پدیده‌ای را شاهد خواهید بود که تصورتان را در مورد دریا و رنگ آن دگرگون خواهد کرد، تالاب صورتی لیپار می‌تواند دریایی بارنگ صورتی و گاه سرخ را برای شما به تصویر بکشد که این رنگ عنصر وجودی خود را از تجمع فیتوپلانگتون‌های گیاهی گرفته و هرچه این تجمع بیشتر باشد بر رنگ آب نیز افزوده می‌گردد.

علت اصلی به وجود آمدن رنگ تالاب صورتی لیپار را می‌توان قدرت کششی بیان کرد که جزر و مد به وجود می‌آورد این کشش علاوه برجذب بیشتر فیتوپلانگتون‌ها باعث جذب مواد معدنی موجود در آب دریای عمان نیز می‌شود ازاین‌رو آب‌هایی غنی و دارای رنگ هم رشد گیاهان بسیاری را در اطراف این تالاب به وجود خواهد آورد و محیط مناسبی را برای زیست انواع مختلف پرندگان فراهم می‌کند بدین ترتیب می‌توان آن را زیستگاه جانوری مناسبی به‌حساب آورد.

تالاب صورتی لیپار :

دریایی سرخ در کنار غروب آسمانی به همین رنگ و برخورد سرخی زمین با آسمان لحظاتی تکرار نشدنی را برای مسافران فراهم می‌کنند، تالاب صورتی لیپار آنگاه‌که در کنار آبی آسمان است تضادی چشم‌نواز را به نمایش می‌گذارد و آنگاه‌که با آسمان سرخ هم‌پیمان و هماهنگ می‌شود زیبایی و شگفتی بی‌نظیری را بر صحنۀ این تالاب به درخشش درمی‌آورد و در هردو حالت می‌تواند اعجاب بیننده را برانگیزد و وسوسه اقامت طولانی‌تری در این مکان را در آن ایجاد نماید وجود کمپ‌های مسافران برای دیدن شب‌های این تالاب دیدنی، نوید زیبایی وصف‌ناپذیر این سراپا ناز است.

اگر هدف برای شما از بودن در کنار موج‌ها رسیدن به آرامشی است که بتوانید با آن انرژی یک‌ساله‌ای را برای ادامه راه زندگی کسب نمایید انتخاب تالاب صورتی لیپار بهترین و ناب‌ترین گزینه‌ای است که شمارا با صدای موج و آوای پرندگان و بازی رنگ به هر آنچه آرزوی می‌کردید به‌یک‌باره می‌رساند و خستگی کار و فعالیت یک‌ساله را از شما گرفته و توان ازدست‌رفتۀ شمارا احیا می‌کند و خنکای صبح دمش، چنان در اعماق روحتان نفوذ می‌کند و چنان شمارا به تسخیر جادوی افسونگر رنگ‌ها مهمان می‌کند که نتوانید همپای زیبارویی چون آن را بیابید.

کوه‌های مریخی چابهار :

اگر از آن دست افراد هستید که صعود به قله بعد از قدم زدن در ساحل دریا جزء دومین اولویت‌های شما است پیشنهاد مابعد از دیدن نمودن از تالاب لیپار این است که به سراغ کوه‌های مریخی چابهار رفته زیرا آنجا بهترین مکان برای دست‌یابی شما به رؤیایتان است که در سر می‌پرورانید، این کوه‌ها ویژگی منحصربه‌فرد خاصی نسبت به دیگر کوه‌ها دارد و آن وجود بقایای سخت‌پوستان و ماهی‌ها بر روی این کوه است که شمارا به شگفتی وامی‌دارد و دلیل وجود آن‌ها ناپیدا بودن این قسمت از زمین درگذشته‌های بسیار دور در زیرآب و بیرون آمدنش بعد از زمانی چند است که این صحنه‌های زیبا را بر روی آن به وجود آورده.

کوه‌های مریخی چابهار :

به‌هرحال نوع طراحی ویژه و منحصربه‌فرد آن‌که دقیقاً مانند کوه‌های موجود در کره مریخ است نام کوه‌های مریخی چابهار را برازندۀ آن قرار داده است با این تفاوت که سرخی آسمانی آن کوه‌ها در اینجا به خاکستری زمینی تبدیل گشته و صدف و ماهی‌ها زینت‌بخش و به جاذبۀ گردشگری این کوه‌ها اضافه نموده است و همانطور که در سایت ویکی مپیا آمده اگر یک سنگ‌نورد با تجهیزات لازم باشید می‌توانید این سنگواره‌ها را خود از نزدیک دیده و به قله این کوه‌ها که گاه به بیش از 100 متر نیز می‌رسد صعود کرده و زیبایی‌های اطراف را بهتر مشاهده کنید.

منبع:راهنمای سفر

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

مقاصد نو ظهور در گردشگری سلامت

از این به بعد رقبای ما در گردشگری سلامت فقط هند و ترکیه نیستند، قطر و فلسطین اشغالی هم برای توریسم درمانی کیسه دوخته‌اند!

گردشگری درمانی در دنیا، مدعیان زیادی دارد. از هند و ترکیه و برزیل گرفته تا کشورهای پیشرفته‌ای چون اسپانیا و انگلستان تا نام‌های کمتر شناخته‌شده‌ای چون اکوادور و پاناما.

اما در کنار این نام‌ها هستند کشورهای دیگری که در حال برنامه‌ریزی و تعریف مزیت‌های رقابتی خود برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری سلامت در سال‌های نزدیک‌اند. کشورهایی که ارائه خدمات باکیفیت و پیشرفته، ارائه خدمات گردشگری سطح بالا و از همه مهم‌تر تلاش برای تعریف بازارهای تخصصی را بخشی از این برنامه‌ها قرار داده‌اند.

در این گزارش با ده کشوری که در حال اضافه کردن نام خود به جمع مدعیان جدی مدیکال توریسم هستند آشنا می‌شویم.پس با مقاله جالب مقاصد نوظهور در گردشگری سلامت همراه ما باشید:

۱- جزایر کیمن

این جزیره کوچک دریای کارائیب با ۵۵ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۷۷۰ کیلومتری از سواحل میامی فلوریدای آمریکا، نقطه اتصال گردشگران پزشکی از سراسر جهان است. نزدیک بودن آن به ایالات متحده همراه با خدمات بهداشتی ارزان و باکیفیت، جزایر کیمن را به یک مقصد جذاب برای گردشگران پزشکی، به ویژه برای آمریکایی‌ها تبدیل کرده است.

دامنه سفر پزشکی به این جزیره با تأسیس یک شهر سلامتی در سال ۲۰۱۴ در منطقهGrand Cayman بیشتر تکمیل شده است. Health City Cayman یا همان شهر سلامت کیمن، سرمایه‌گذاری مشترک بین دو شرکت مشهور یعنی گروه سلامت ناریانا، یک شرکت سرمایه‌گذاری سلامت هندی که مجموعه بیمارستان‌هایی در سراسر دنیا دارد و برند بیمارستانی اسنشن آمریکاست که در زمینه‌های جراحی قلب و ارتوپدی تخصص ویژه دارد و درآمریکا چند بیمارستان مشهور ازجمله سنت‌مری را اداره می‌کند.

 

مقاصد جدید در گردشگری سلامت

2- اکوادور

اکوادور برای خودش موقعیتی ویژه در میان ۲۰ مقصد برتر جهان از نظر کیفیت مراقبت‌های سلامت و بهداشتی کسب کرده است. شهر کوئنکا به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگران پزشکی که به اکوادور می‌روند ظهور کرده و سال‌هاست پناهگاه بازنشستگانی است از سراسر دنیا که می‌خواهند روزهای سالمندی خود را در آرامش بگذارنند.

معروف است که بیشتر پزشکان اکوادوری مشغول در بیمارستان‌های برتر این کشور، دوره آموزش و تحصیل خود را در آمریکا دیده‌اند و به دلیل ارائه خدمات تخصصی به بیماران در دنیا زبانزد شده‌اند.

در اکوادور درمان‌های پزشکی با قیمت‌های بسیار ارزان در دسترس بیماران است که در مقایسه با آمریکا ۹۰ درصد ارزان‌ترند. WHO یا همان سازمان بهداشت جهانی، اکوادور را در رتبه ششم بهترین ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان قرار داده است.

سرانه هزینه سالانه مراقبت‌های پزشکی در اکوادور ۳۳۲ دلار تخمین زده می‌شود در حالی که در ایالات متحده این رقم ۸۶۰۸ دلار است. بیمارستان‌های اکوادور در زمینه‌های قلب و عروق، جراحی چاقی، مراقبت‌های زیبایی، دندان و ارتوپدی تخصص خاصی دارند.

۳- باهاما

تعداد زیادی از مردم ایالات‌های مختلف آمریکا و کانادا نه تنها برای تعطیلات و وقت‌گذراندن در ساحل‌های آفتابی بلکه به منظور استفاده از خدمات بهداشتی ارزان‌قیمت در سطح کلاس جهانی که با امکانات پزشکی باهاما گره خورده، هر ساله راهی این کشور می‌شوند.

گردشگران پزشکی به طور گسترده‌ای جذب این جزیره می‌شوند؛ دلیل هم آشکار است: پروازهای نسبتاً ارزان و کوتاه‌مدت، جمعیت انگلیسی‌زبان این کشور کوچک و مهمتر از همه اینها، خدمات درمانی و پزشکی که با خدمات ارائه‌شده در ایالات متحده از نظر کیفیت رقابت می‌کند و از نظر هزینه به شدت رقابتی‌رتر است.

هزینه مراقبت‌های درمانی و بهداشتی در باهاما ۲۵% کمتر از ایالات متحده است. بیمارستان‌های باهاما با متخصصان آموزش‌دیده در آمریکا کار می‌کنند و دارای امکانات خوبی برای درمان‌های مختلف ازجمله جراحی ستون فقرات و سرطان پروستات هستند.

۴- السالوادور

این کشور کوچک آمریکای مرکزی بهشتی طبیعی برای گردشگران پزشکی است. مراکز بهداشتی و درمانی در السالوادور به دلیل برتری در درمان‌های دندانپزشکی و همچنین جراحی‌های زیبایی و پلاستیک شناخته شده‌اند.

اگرچه این کشور هنوز به دلیل ناامن بودن، در بین گردشگران شهرت بدی دارد، اما این روزها السالوادور وضعیت بسیار بهتری پیدا کرده است. پروازهای زیادی روزانه به پایتخت این کشور یعنی شهر سان‌سالوادور انجام می‌شود، جایی که محل اقامت ارزان به راحتی در دسترس بیماران خارجی است.

درمان‌های مقرون‌به‌صرفه باعث جذب گردشگران پزشکی از سراسر جهان به السالوادور شده است و بیمارانی که از آمریکا به دنبال خدمات درمانی به این کشور می‌آیند می‌توانند تا ۶۰٪ هزینه‌هایی را که در کشور خود می‌پردازند پس‌انداز کنند.

پرسنل مجرب نظام درمانی السالوادور علاوه بر خدمات باکیفیت در بیمارستان‌های السالوادور، مراقبت‌های شخصی و اختصاصی هم به بیماران ارائه می‌دهند. سواحل بکر، غذای خوب و مهمان‌نوازی و خونگرمی مردم این کشور، محیط ایده‌آل موردنیاز بیماران را برای بهبود سریع فراهم می‌کند.

۵- ویتنام

ویتنام یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی در جنوب شرقی آسیا را دارد. روند روبه رشد سفرهای پزشکی در ویتنام در سال‌های اخیر شاهد اوج‌گیری بوده است. بیماران زیادی به ویژه از ژاپن و استرالیا برای معالجه پزشکی به ویتنام می‌آیند تا یک دوره اوقات فراغت و آرامش را همراه بهبودی در این کشور دنبال کنند.

هانوی؛ پایتخت و ورودی اصلی ویتنام است و با پروازهای زیاد و ارزان از آسیا، استرالیا و کشورهای اروپایی توریست می‌پذیرد. بیمارستان‌ها و پرسنل پزشکی ویتنام از استانداردهای بین‌المللی و باکیفیت و ویژگی‌هایی چون حفظ محرمانگی اطلاعات بیماران و حرفه‌ای بودن کادر درمان برخوردار هستند.

قیمت اکثر اقدامات پزشکی در ویتنام ۷۰ درصد کمتر از کشورهای پیشرفته‌ و توسعه‌یافته اروپایی است. این کشور ترکیبی از شرقی بودن و مدرنیته را در دل خود دارد و روش‌های درمانی با گیاهان دارویی و سنتی، حمام گل و طب سوزنی آن حالا در میان توریست‌های درمانی و سلامت دنیا کاملاً شناخته‌شده است.

۶-رومانی

رومانی یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای آن دسته از گردشگران پزشکی است که به دنبال درمان‌های طبیعی مانند درمان با آب‌های معدنی، درمان با گل و یا درمان آسم در هوای سالم هستند. از زمان ارتباط رومانی با اتحادیه اروپا، سیستم بهداشت و درمان این کشور به طور قابل‌توجهی بهبود یافته است.

بیش از ۷۰٪ از گردشگران پزشکی برای گردشگری آبگرم به رومانی می‌آیند؛ کشوری که یک فرآیند جامع درمانی برای توریست‌های سلامت تعریف کرده است. بیمارستان‌های رومانی در درمان‌هایی نظیر دندانپزشکی و جراحی‌های زیبایی بسیار عالی عمل می‌کنند.

گردشگران کشورهایی نظیر ایالات متحده و اروپای غربی قادرند با آمدن به رومانی بین ۲۵ تا ۴۰٪ هزینه‌های درمان‌های پزشکی در کشور خود را پس‌انداز کنند. به عنوان مثال، عمل لیپوساکشن در رومانی هزینه‌ای معادل یک‌پنجم کشورهای اروپای غربی دارد.

درمان در رومانی با خدمات خصوصی و بیمارستان‌های متعدد به‌گونه‌ای پیش می‌رود که نیازی به زمان طولانی انتظار نداشته باشد. ازطرفی کارکنان مهمان‌نواز و خوش‌برخورد رومانیایی به زبان انگلیسی مسلط هستند.

پروازهای ارزان و آسان به مقصد و از مبدا بخارست پایتخت رومانی، برای کشورهای مختلف در دسترس است. از سوی دیگر پرسنل پزشکی رومانی برای کسب مدرک پزشکی خود موظف به انجام مطالعات گسترده هستند و دانش خوبی دارند. مهم‌تر اینکه دولت رومانی مصمم است که این کشور را در نقشه بین‌المللی گردشگری درمانی جهان به عنوان یکی از مقاصد اصلی جا بیندازد.

 

گردشگری سلامت و توریسم درمانی در رومانی

 

7- اردن

اردن با رتبه یک در خاورمیانه و پنجم در جهان توسط بانک جهانی به عنوان قطب گردشگری پزشکی معرفی شده است! کشوری که دارای شورای اعتباربخشی مراقبت‌های بهداشتی خاص خود است که خود توسط ISQua (اتحادیه بین‌المللی کیفیت خدمات درمانی) معتبر شناخته شده است.اردن یکی از مقاصد نو ظهور در گردشگری سلامت محسوب میگردد.

پزشکان اردنی اکثرا در دانشگاه‌های آمریکایی درس خوانده یا بورس تحصیلی انگلستان داشته‌اند. روابط دیپلماتیک خوب این کشور با سایر کشورها سفر راحت را برای گردشگران فراهم می‌کند. هزینه‌های پزشکی در اردن ۷۰ تا ۹۰ درصد ارزان‌تر از هزینه‌های  درمانی در ایالات متحده است.

همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اردن کارمندان مسلط به زبان انگلیسی دارند. سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کشور اردن با خدمات پزشکی پیشرفته و بیمارستان‌های تخصصی در درمان سرطان، ناباروری، بیماری‌های چشم، اعتیاد و سایر حوزه‌های پزشکی در دنیا شناخته‌شده است.

گردشگری سلامت در اردن

بیمارستانی در شهر امان پایتخت اردن

۸- امارات

امارات متحده عربی به عنوان یک مقصد مشهور در زمینه بهداشت و درمان و سلامتی ظهور کرده است. امارات خانه بیش از ۱۲۰ بیمارستان معتبر دارای گواهی‌نامه اعتبارسنجی JCI است که در این بیمارستان‌ها بیماران مختلفی از سراسر خاورمیانه رفت‌وآمد می‌کنند. همچنین گردشگران پزشکی از سایر مناطق جهان هم جذب زیرساخت‌های درمانی امارات شده‌اند.

هزینه‌های درمان‌های پزشکی در دبی (امارات) بازتابی از استانداردهای ممتاز درمانی این کشور است که با کمک قوانین دقیق تعریف می‌شود. به‌عبارتی هزینه‌های درمان در امارات چندان به نسبت کشورهای اروپایی ارزان نیست اما کیفیت خدمات در امارات و به‌ویژه شهر دبی، بیماران را از کشورهای مختلف جذب خود می‌کند.

در حال حاضر این کشور یکی از بالاترین تراکم‌های جراحان پلاستیک را به نسبت جمعیت دارد (از هر ۱۸۰۰۰ نفر ۱ نفر در امارات جراح پلاستیک است.) برای جلب جمعیت بیشتر گردشگران پزشکی، امارات اقدامات مختلفی مانند معرفی ویزاهای پزشکی مختلف و ایجاد مناطق خاص برای درمان را انجام داده است.

همچنین خطوط هوایی امارات با موفقیت توانسته‌اند دبی، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور که یکی از مراکز مهم درمانی آن است را به بیشتر کشورهای جهان متصل کنند. درنتیجه سفر بیماران به این کشور بمنظور بهرمندی از خدمات گردشگری سلامت راحت‌تر از هر زمان دیگری است.

۹- قطر

کادر درمانی قطر به عنوان کادر پزشکی انگلیسی‌زبان کاملاً آموزش دیده و مزایایی چون کیفیت بالای خدمات درمانی در این کشور کمک می‌کند قطر در سال‌های آینده این شانس را داشته باشد به عنوان یک مقصد موردعلاقه در بین گردشگران پزشکی ظاهر شود.

همچنین دولت قطر تهیه فهرستی از تجهیزات سطح‌بالای سلامت را به عنوان اولویت بخش سلامت عنوان کرده است. حالا پزشکان در قطر حتی برای انجام جراحی‌های رباتیک با استفاده از آخرین فن‌آوری‌ها هم از صلاحیت بالایی برخوردار هستند.

این کشور همچنین در چند وقت اخیر شاهد افزایش تعداد بیمارانی است که برای جراحی‌های زیبایی و چاقی به بیمارستان‌های پیشرفته آن مراجعه می‌کنند. اگرچه که قیمت‌های درمان در قطر برای بیماران خاورمیانه‌ای کماکان بسیار بالاست اما بیماران متمول این منطقه احتمالا در آینده یک مقصد گردشگری سلامت و درمانی خود را قطر درنظر بگیرند.

۱۰- رژیم غاصب اسرائیل

در نظرسنجی شاخص گردشگری پزشکی انگلیس، رژیم غاصب اسرائیل به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها در جهان برای دریافت خدمات پزشکی شناخته شده است. دولت  فلسطین اشغالی بر نیاز به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت بالا و پیشرفت در زمینه درمان‌های هایتک تأکید دارد. این کشور در درمان‌های سرطان و IVF تلاش دارد به یک رهبر جهانی در عرصه گردشگری سلامت تبدیل شود.

اسرائیل برنامه دارد در درمان ناباروری با دستیابی به میزان موفقیت ۲۵٪ -۳۰٪ در هر چرخه، میزان متوسط موفقیت جهانیIVF  در هر چرخه که هم‌اکنون حدود ۲۰ درصد است را ارتقا دهد.

علاوه بر این بیشتر گردشگران برای استفاده از مزایای درمانی و شفابخش بحر المیت (Dead Sea) وارد این منطقه می‌شوند. موقعیت جغرافیایی این رژیم که به نوعی در مرکز نقشه جهان واقع شده است باعث شده تا اسرائیل از اکثر مناطق جهان به راحتی قابل دسترس باشد.

دلایلی چون درمان‌های ارزان قیمت‌تر، سطح بالای داروها، فناوری پیشرفته پزشکی و پرسنل انگلیسی‌زبان به برخی گردشگران پزشکی انگیزه می‌دهد که اسرائیل را برای درمان انتخاب کنند. همچنین پزشکان اسرائیلی معمولاً در کشورهای اروپایی و آمریکا آموزش می‌بینند یا از این کشورها به اسرائیل مهاجرت کرده‌اند، بنابراین در استفاده از روش‌های پزشکی مدرن غربی از مهارت کافی برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری گردشگری سلامت ایران

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


جمعه 5 دی 1399
ن : بنفشه

معرفی ۵ سیستم رزرو آنلاین هتل در دنیا

رزرو هتل یکی از بخش های بسیار مهم در زمینه توریسم و گردشگری بین المللی می باشد.کیفیت خوب خدمات محل اقامتی می تواند لذت یک سفر را چندین برابر کند. به همین دلیل سیستم های  رزرو هتل در دنیا در راستای ارائه خدمات بهتر با یکدیگر در رقابتی فشرده و تنگاتنگ هستند.

رزرو آنلاین هتل از خدماتی است که امروزه در صنعت گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین بسیار مهم است که وب سرویس رزرو هتل به صورتی باشد که کاربران بتوانند به راحتی از تاپیک های مختلف وب سایت استفاده نمایند. چه جز کسانی باشید که از خدمات تورهای مسافرتی استفاده می کنند و چه به تنهایی و طبق برنامه خودتان سفر کنید، لازم است قبل از مسافرت به فکر محل اقامت خود باشید. به همین دلیل دانستن این که برای رزرو هتل بهتر است از کدام سیستم های  رزرو یا بوکینگ هتل در دنیا استفاده کنید بسیار حائز اهمیت است. در ادامه این مطلب، ما به معرفی ۵ سیستم رزرو هتل در دنیا می پردازیم و ویژگی های هر یک از آن ها را  بطور خلاصه بررسی می کنیم.

۱٫ Booking.com از معروف ترین سیستم های رزرو هتل

کمتر کسی است که نام سایت بزرگ و معتبر Booking.com را نشنیده باشد. اسم این سایت (بوکینگ به معنی رزرو کردن) بهترین معرفی برای این سایت و خدماتی است که ارائه می دهد. وبسایت Booking.com به عنوان مشهورترین سایت در زمینه رزرو آنلاین یا برخط هتل و مکان اقامتی در دنیا شناخته می شود و خدمات مربوط به این حوزه را در بالاترین سطح کیفی به مشتریان خود ارائه می دهد.

از مزیت های عالی وبسایت Booking.com می توان به این مورد اشاره کرد که تقریبا تمام جزییاتی که درباره محل اقامت خود در مقصد نیاز دارید را می توانید به سادگی در آن بیابید. بخش جستجوی این سایت و فیلترهایی که می توان در جستجوی آن اعمال کرد به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند.

از دیگر نقاط قوت قابل توجه وبسایت Booking.com اطلاعات مسافرت و گردش مسافران است. گردشگران و کاربران از تجربیات خود درباره اقامت در هتل ها و مراکز اقامتی و نقاط قوت و ضعف آن ها نوشته اند. بدین ترتیب شما می توانید با مطالعه محتوای وبسایت Booking.com به انبوهی از اطلاعات لازم در مورد هتل دست پیدا کنید و در نتیجه، تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

 

بوکینگ سیستم رزرو آنلاین هتل

۲٫ Expedia.com /اکسپدیا

دومین مورد از مهم ترین سیستم های آنلاین رزرو هتل در دنیا ، سایت و اپلیکیشن Expedia.com است. سایت Expedia.com نیز یکی از مشهورترین و معروف ترین سیستم هایی است که خدمات مربوط به بوکینگ و رزرو هتل در مقصد را به کاربران خود ارائه می دهد.

جمعیت کسانی که اپلیکیشن Expedia.com را بر روی تلفن های هوشمند خود نصب کرده اند بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا برآورد شده است. یکی از اصلی ترین مزیت ها و نقاط قوت این اپلیکیشن این است که کاربران آن انتخاب های بسیار گسترده و متعددی دارند. در Expedia.com می توان انواع محل های اقامتی مانند هاستل ها و مهمان خانه های عادی تا مجلل ترین و لوکس ترین هتل ها را در قیمت های مختلف پیدا کرد.

هم چنین اطلاعات موجود در اپلیکیشن Expedia.com و خدماتی که ارائه می دهد برای هر مسافری کاربردی و مفید است. با اندکی گشت و گذار در اپلیکیشن Expedia.com می توانید به اطلاعات گسترده ای درباره مقصد سفر خود و ویژگی های فرهنگی آن بصورت آنلاین دست پیدا کنید. هم چنین وبسایت Expedia.com در زمینه کرایه خودرو، ارائه تورهای مسافرتی و سایر خدمات مورد نیاز گردشگران نیز فعال است.

 

اکسپدیا سایت آنلاین رزرو هتل

۳٫ وبسایت و اپلیکیشن Airbnb

Airbnb یکی از موفق ترین و بزرگ ترین استارت آپ های دنیا در زمینه خدمات مسافرتی و گردشگری است. Airbnb در این سال ها توانسته با سرعت بسیار زیادی رشد کند. این وبسایت با در اختیار داشتن یک پایگاه داده کامل و جامع از هتل ها و مکان های اقامتی در سراسر دنیا یکی از انتخاب های اصلی توریست ها و گردشگران برای رزرو آنلاین است.

مزیت اصلی Airbnb این است که کسانی که دارای خانه هستند و می خواهند آن را اجاره بدهند، می توانند از طریق این اپلیکیشن اقدام کنند. از آن جایی که اقامت در این خانه های اجاره ای برای مسافران نیز راحتی فراوان داشته و هزینه های سفر آن ها را هم کمتر می کند، با استقبال زیادی از سوی توریست ها همراه شده است.
یکی دیگر از نقاط قوت Airbnb که امروزه جز بهترین سیستم های بوکینگ هتل در دنیا شناخته می شود، در برداشتن اطلاعات مفید و جامعی درباره هتل ها و مقاصد گردشگری است. کاربران Airbnb تجربیات خود از اقامت در هتل ها، هاستل ها و مکان های مختلف را در این اپلیکیشن ثبت می کنند. به این ترتیب سایر مسافران و گردشگران می توانند تصمیم گیری بهتری در این زمینه داشته باشند.

معرفی سایت سیستم رزرواسیون airbnb

۴٫ وبسایت Hotels.com

یکی از بزرگترین و صاحب نام ترین سیستم های رزرو آنلاین هتل در دنیا،وبسایت هتلز دات کام  Hotels.com است. کاربران این وبسایت می توانند به سادگی و با وارد کردن نام شهر یا کشوری که قصد سفر به آن را دارند، به اطلاعات هتل های آن جا از جمله قیمت ها، ویژگی ها و تخفیف ها دسترسی داشته باشند.

اگر هزینه محل اقامت برای شما مهم است و می خواهید بودجه خود را بر اساس آن تنظیم کنید، وبسایت Hotels.com می تواند به شما در این زمینه کمک کند. چرا که انواع هتل ها با قیمت های گوناگون در پایگاه داده آن ثبت شده اند. هم چنین از طریق این وبسایت ممکن است تخفیف های خوبی نصیبتان شود.

 

معرفی سایت hotels.com

۵٫ وبسایت دقیقه آخر lastminute

یکی دیگر از بهترین سیستم های بوکینگ یا رزرو آنلاین هتل در دنیا، وبسایت lastminute یا دقیقه آخری ست. محیط کاربری این سایت بسیار خوب طراحی شده و کار با آن، مخصوصا در بخش جستجو آسان است. شما می توانید با استفاده از وبسایت lastminute اطلاعات همه هتل های مطرح و مناسب در مقصد خود را رصد کنید و با مقایسه آن ها به بهترین تصمیم ممکن برسید.

Lastminute تنها در زمینه ارائه خدمات مربوط به رزرو هتل فعال نیست؛ بلکه می تواند شما را درباره بهترین زمان مسافرت به یک مقصد خاص نیز راهنمایی کند. هم چنین در lastminute شما اطلاعاتی درباره فرهنگ، فستیوال ها و امکانات تفریحی و توریستی مقصد خود می یابید و می توانید از همان جا مستقیما و بصورت آنلاین برای اجاره خودرو در مقصد اقدام نمایید.

سایت رزرو هتل دقیقه آخری lastminute.com

منبع: شبکه تخصصی سفر/ سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


جمعه 9 آبان 1399
ن : بنفشه

شکوه ادیان؛ مسجد ایا صوفیه استانبول

 

شکوه ادیان؛ مسجد ایا صوفیه استانبول

 

مسجد ایا صوفیه (Hagia Sophia Museum) به معنی خرد مقدس، کلیسای جامع متعلق به قرن ششم در قسطنطنیه (استانبول امروزی) است. این بنا در دوره امپراطوری بیزانس به عنوان یک کلیسا ساخته شد و در زمان امپراطوری عثمانی به یک مسجد تبدیل گشت. ابعاد ایا صوفیه برای هر سازه ای که از استیل ساخته نشده باشد،بسیار عظیم و دور از ذهن به نظر می رسد. بر اساس نقشه بنا، طول آن 82 متر و عرض آن 73 متر است. گنبد آن 33 متر قطر دارد. در طول حیات 1400 ساله این بنا، از آن تحت عناوین کلیسای جامع، مسجد و موزه بهره برداری شده است. در زمان ساخت این بنا قسطنطنیه پایتخت امپراطوری بیزانس بود که نیمه شرقی امپراطوری رم را در بر می گرفت.

 

 

داستان ساخت ایاصوفیه به سال 532 میلادی برمیگردد، زمانی که آشوب «نیکا» سراسر قسطنطنیه را فرا گرفت. در پنجمین سال حکومت «ژوستی نین اول» ظلم حکومت او اسباب بدنامی اش را فراهم کرده بود. مردم از مالیات های سنگین خسته شده بودند و خواهان برکناری او بودند. در نهایت آشوب شهر کلیسای ایا صوفیه قدیم را به تلی از خاکستر تبدیل کرد. در نهایت ساختمانی جدیدی بر روی ویرانه های آن بنا نهاده شد. برای ساخت کلیسای جامع جدید، «آنتمیوس» و «ایزیدور» از سوی ژوستی نین ماموریت یافتند و بنای فعلی را ظرف مدت 6 سال به سرعت به پایان رساندند. چنین اقدامی شاید مشابه این باشد که کلیسای جامع نتردام پاریس را کمتر از یک قرن ساخته باشند.

*****

سرعت ساخت این بنا منجر به مشکلاتی در آینده شد. بر اساس اطلاعات مورخان در حین ساخت بنا، بخشی از سقف گنبدی آن فرو ریخت. دو دهه بپس از ساخت نیز یک بار دیگر این رویداد تکرار شد. در زیر گنبد 40 پنجره وجود دارد که نور خورشید را به داخل بنا هدایت می کند. تابش خورشید بر موزاییک های طلائی داخل ایا صوفیه جلوه ای ملکوتی به آن می دهد که سبب شگفتی بازدیدکنندگان است. به گفته تاریخ نگاران پس از ساخت ایا صوفیه ژوستی نین گفت : «سلیمان! من از تو جلو زدم»

 

 

در زمان ساخت ایا صوفیه تزئینات داخلی آن بسیار ساده بود به طور مثال تصاویر صلیب ها به راحتی به چشم می خورد. به مرور زمان فضای داخلی بنا با موزائیک کاری های مختلف مزین شد. همچنین در فواصل بعدی پرتره امپراطور، خاندان امپراطوری، مسیح و غیره نیز به تزئینات بنا افزوده شد. در حدود قرن 8 و 9 میلادی یک دوره شمایل شکنی در امپراطوری بیزانس رخ داد که سبب شد برخی از موزائیک کاری های ارزشمند این بنا تخریب شود. تنها تزئینات قابل قبول در این دوره صلیب بود. این جریان شمایل شکنی بر این اساس این تفکر بود که مبادا توجه مخاطب به قدیس کم شود و معطوف ترئینات گردد.

 

 

سال 1453 فصل دیگری در حیات ایا صوفیه آغاز شد. در آن سال پایان امپراطوری بیزانس شکل گرفت و شهر قسطنطنیه به دست ارتش عثمانی افتاد. خیلی زود ایا صوفیه مور توجه حاکمان عثمانی قرار گرفت و در همین زمان چهار مناره به بنا افزوده شد. همچنین در این زمان موزائیک کاری هایی با تصویر چهار خلیفه در پشت یک لایه زرد رنگ بر روی ستون ها نصب گردید. سبک معماری ایا صوفیه به ویژه فرم گنبدهای آن بر روی معماری عثمانی بی تاثیر نبود. که یکی از بناهایی که متاثر از ایاصوفیه ساخته شد، مسجد آبی استانبول است که به قرن 17 تعلق دارد.

 

 

ایا صوفیه در سال 1934 تبدیل به یک موزه شد.(موزه ایاصوفیه). مجلس ترکیه و وزرای آن به این نتیجه رسیدند که با تبدیل این بنای ارزشمند و بی نظیر، فرصت بازدید برای کل جهان شرق فراهم می شود و به آگاهی و دانش عموم می افزاید. تحقیقات و ترمیم و بازسازی این اثر تاریخی تا به امروز ادامه دارد. 

 

 

بدون شک یکی از جذاب ترین نقاط گردشگری شهر استانبول بازدید از عمارت با شکوه ایا صوفیه است که هر ساله گردشگران بی شماری را برای سفر به کشور ترکیه ترغیب می کند.

منبع: سایت شخصی حسین مقصودی

 
هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


پنج شنبه 17 مهر 1399
ن : بنفشه

مواردی که برای ارتقا آژانس مسافرتی خود باید از آن‌ها آگاه باشید

اکنون‌ که کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کرده‌اید و یا حتی اگر بدنبال ورود به عرصه خدمات گردشگری هستید  ، بازاریابی و ارتقاء آن نقش مهمی را در موفقیت تجارت جدید شما ایفا می‌کند. شناخت رقبا و همچنین توانایی ارائه خدمات مؤثر در بازار، بخش مهمی از برقراری رابطه شما نه‌تنها با تأمین‌کنندگان، بلکه با مشتریانتان نیز هست. اصول بازاریابی و ارتقا در صنعت گردشگری شامل شناسایی خودتان به‌عنوان عامل معتبر سفر و بازاریابی کسب‌وکار از طریق ایمیل مستقیم، تبلیغات و اینترنت است.برای آگاهی از عوامل اصلی در ارتقا آژانس مسافرتی خود با سفرنامه همراه باشید:

ایجاد ارتباط با تأمین‌کنندگان

به‌عنوان یک آژانس مسافرتی، نه‌تنها باید با عموم مردم ارتباط برقرار کنید، بلکه بین خودتان و تأمین‌کنندگان که خدماتی را برای کسب‌وکارتان فراهم می‌کنند، نیاز به ارتباط دارید. اولین چیزی که باید برای برقراری چنین رابطه‌ای انجام دهید این است که یک قرارداد فروش آژانس را امضا کنید که توانایی شما را برای ادعای کمیسیون‌ها و پرداخت اقساط به دیگران در انجام کسب‌وکارتان تضمین کند.

تعدادی گزارش از شرکت هواپیمایی (ARC) درگذشته مورداستفاده قرار می‌گرفت، اگرچه هنوز هم استفاده می‌شود، ARC به روش‌های دیگری به‌منظور تایید تأمین‌کنندگان می‌گوید که شما در بسیاری از ایالت‌ها یک نماینده قانونی و حرفه‌ای مسافرتی هستید. با توجه به موقعیتی که در آن زندگی می‌کنید، برخی از آژانس‌های مسافرتی مجبور به ثبت‌نام از طریق انتشار اوراق قرضه یا پرداخت هزینه ثبت‌نام سازمان مسافرت هستند.

ارتقای جایگاه آژانس گردشگری

سیستم‌های شماره‌گذاری آژانس‌های مسافرتی که به‌عنوان سیستم‌هایی مشروع و قانونی در صنعت گردشگری به رسمیت شناخته‌شده عبارت‌اند از:

* ARC (خطوط هواپیمایی اجرایی گزارش) – نمایندگان مسافرتی مستقل می‌توانند برای انتصاب یک ARC درخواست کنند تا زمانی که آن‌ها شرایط مجوز کسب‌وکار را برآورده سازند که نشان می‌دهد کسب‌وکارشان تمام شرایط لازم برای چنین نمایندگی را برآورده می‌کند. علاوه بر این، ARC یک برنامه ارائه‌دهنده سرویس الکترونیکی رزرو را فراهم می‌کند که آژانس‌های مسافرتی خصوصی را قادر می‌سازند تا شماره شناسایی ESRP را با تکمیل درخواست و ارسال هزینه‌های مناسب به ARC به دست آورند. بااین‌حال، اکثر شرکت‌های عضو، دیگر کمیسیون پرداخت نمی‌کنند، به دلیل اینکه برای آژانسی که چنین هزینه‌هایی را پرداخت می‌کند، هیچ تضمینی قائل نمی‌شود که این کار برایشان سودمند خواهد بود.

* IATA (آژانس گردشگری خطوط هوایی بین‌المللی) – در سال‌های اولیه، این سازمان کارت‌های شناسایی مسافران را صادر می‌کرد. برای گرفتن چنین کارت شناسایی، فرد باید یک نماینده مجاز و تایید شده باشد. برای واجد شرایط بودن، یک آژانس مسافرتی باید بتواند نشان دهد که حداقل یک سال درزمینه‌ی کسب‌وکار فعالیت داشته است، مبلغ ۵۰۰۰ دلار در کمیسیون پرداخت کند و یک حساب بانکی را برای حداقل یک سال داشته باشد. همچنین نیاز به خطاها و کاستی‌های مؤثر (E & O) و دو توصیه‌نامه از تأمین‌کنندگان صنعت دارد. آژانس مسافرتی نیز باید بتواند تضمین کند که آن فرد (مرد یا زن) شکایاتی در معرض و یا حل‌نشده ندارد، متعلق به یک انجمن مسافرتی حرفه‌ای است و آگهی کسب‌وکار در مجلات زرد حوزه کاری محلی خود دارد.

* CLIA (انجمن بین‌المللی کروز) – آژانس‌های مسافرتی محلی، همراه با کسانی که در آژانس‌های مسافرتی سنتی کار می‌کنند، از طریق فروش خطوط کروز و تورها، درآمد زیادی کسب می‌کنند. یک آژانس مسافرتی محلی که در کروز فعالیت می‌کند، می‌تواند بیش از ۱۰ درصد درآمد، کمیسیون کسب کند. به‌منظور پیوستن به انجمن بین‌المللی کروز، یک آژانس مسافرتی باید درخواست خود را ارائه کند. نرم‌افزار ارزیابی خواهد کرد و اگر شما پذیرفته شوید، یک شماره شناسایی CLIA دریافت خواهید کرد. این شماره مجامع مسافرتی را برای کسب کمیسیون و سایر مزایا از بسیاری از خطوط کروز که متعلق به CLIA است، در اختیارتان قرار می‌دهد. هزینه عضویت در حال حاضر حدود ۴۰۰ دلار است.

شماره‌های شناسایی  Pseudo : با توجه به محبوبیت فعلی صنعت گردشگری محلی، بسیاری از تأمین‌کنندگان به شما یک شماره Pseudo ERC را ارائه می‌دهند که اساسا اجازه می‌دهد تا یک آژانس مسافرتی برای تأمین‌کنندگان و دفاتر فروش و ایجاد ارتباطات هنگام تهیه رزرو، یک حساب باز کند. این شماره‌های ۹ یا ۱۰ رقمی می‌تواند هر چیزی از شماره تلفن شما، شماره تلفن همراه شما یا شماره‌ای که توسط یک تأمین‌کننده به شما داده می‌شود باشد.

به دلیل تحولات مداوم در صنعت آژانس مسافرتی، تعیین نوع اعطایی که بیشترین سود را در فروش و یافتن مشتریان در بر داشته باشد، باید توسط هر شخص تعیین شود.

انجام فروش

توانایی شما برای ایجاد فروش و پیدا کردن مشتریان بر اساس نحوه برخورد با کمپین بازاریابی و تبلیغاتی‌تان است. هر کسب‌وکار ممکن است خود را به‌صورت آنلاین و یا به‌صورت آفلاین شامل: خبرنامه، بروشور، تبلیغات، کوپن و غیره ترویج دهد. ایمیل مستقیم یک مسیر است، اما در استفاده از چنین کمپینی، آژانس مسافرتی باید در مورد سرمایه مخاطبان هدف خود بسیار خاص باشد تا آن را هدر ندهد.

تلاش‌های تبلیغی یا بازاریابی خود را با خانواده و دوستان شروع کنید و از همسایگان، آشنایان و صاحبان کسب‌وکار محلی فراتر نروید. شریکان تجاری، سازمان‌ها و باشگاه‌های محلی نیز جای خوبی برای شروع رقابت بازاریابی و فروش شما هستند. جمعیت هدف موردنظر خود را انتخاب کنید و وقت خود را برای تعیین بهترین روش برای رسیدن به مشتریان بالقوه بگذارید.

بسیاری از افراد به‌صورت خودکار ایمیل‌های خوانده‌شده و بی ارزش را به سطل زباله پرتاب می‌کنند. از سوی دیگر، رقبت بالاتری به خواندن نامه‌های با درجه ارزش بالاتر که به‌صورت دستی آدرس داده‌شده و با مهر تایپ‌شده است، وجود دارد. هنگام ارسال خبرنامه‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی، کاملاً مشخص کنید که چه چیزی را ارائه می‌دهید. در بیشتر موارد، شما حدود یک ثانیه زمان برای علاقه‌مند ساختن مشتریان بالقوه خود دارید.

موفقیت شغلی در صنعت گردشگری

آژانس مسافرتی مستقر در خانه همچنین می‌تواند با بازاریابی پیشگیرانه با استفاده از مکاتبات شخصی‌سازی شرکت کند. با استفاده از دفترخانه و نرم‌افزار لیست پستی، شما می‌توانید یک نامه واحد را پیش‌نویس کنید که پس‌ازآن می‌تواند به ده‌ها یا صدها نفر از آشنایان، دوستان و اعضای خانواده فرستاده شود. دریافت‌کنندگان چنین نامه‌ها یا خبرنامه‌هایی که مقالات موردعلاقه و پیشنهاد‌ها‌ی مربوط به کرایه‌های جدید را ارائه می‌دهند، ممکن است از زمان و تلاش شما که برای ارسال این اطلاعات صرف کرده‌اید، قدردانی کنند. حتی اگر آن‌ها از این پیشنهاد در آن زمان خاص استفاده نکنند، به‌احتمال‌زیاد این کار را در آینده انجام خواهند داد.

در هر قطعه‌ای از نامه، خبرنامه، بروشور یا کارت‌پستال که ایجاد و تولید می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید که شامل یک کارت پاسخ یا کوپن تخفیف مجدد باشد که مشتری را تشویق کند تا اقدام کند. این روش فرد را تشویق می‌کند که به‌عنوان یک نتیجه از تبلیغات، خبرنامه، بروشور یا کارت‌پستال خود کاری انجام دهد.چنین پاسخ‌هایی ممکن است شامل ارسال یک کوپن، ارسال یک کارت پاسخ، ارسال یک ایمیل پاسخ یا تماس تلفنی با شما باشد. این یکی از رازهای موفقیت برای ارتقا جایگاه آژانس مسافرتی شما میباشد.

مواردی که برای ارتقاء آژانس مسافرتی خود باید از آن‌ها آگاه باشید

آگهی‌ها، تبلیغات و کوپن‌ها باید از عباراتی مانند “”Book now! استفاده کنند. یا پیشنهاد ویژه زمان محدود! اکنون برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید! چنین عباراتی حس فوری و پاسخ‌گویی را در گیرنده ترویج می‌دهد. تبلیغات در مجلات، صفحات زرد، روزنامه‌های محلی، یا خبرنامه‌های رویداد اجتماعی نیز یک‌راه فوق‌العاده برای انتشار کلماتی در مورد کسب‌وکار شما است.

شما همچنین می‌توانید کسب‌وکار جدید خود را با شرکت در نمایشگاه‌های تجاری، مذاکرات یا سمینارها در مدارس محلی، کتابخانه‌ها یا رویدادهای اجتماعی ترویج دهید. ایجاد یک باشگاه مسافرتی یا صحبت کردن در کتاب‌فروشی‌های محلی و اتاق‌های بازرگانی منبع خوبی برای مشتریان و ایده‌هایی برای آژانس مسافرتی است. آنلاین، از فهرست‌های بازاریابی وب‌سایت و ایمیل خود استفاده کنید و مقالات سفر یا انتشارات را برای انتشار این کلمه به جامعه اینترنت ارسال کنید.

 چنانچه در ایجاد مقالات و یا انتشار مطبوعات بااستعداد نیستید، استخدام یک مترجم آزاد برای انجام این کار مفید است. انتشارات مطبوعاتی را می‌توان به روزنامه‌های محلی و منطقه‌ای و همچنین منابع آنلاین که این کلمه را دریافت می‌کنند، ارائه کرد.

سرمایه‌گذاری در بازاریابی از نظر محتوا برای ارتقا یک آژانس مسافرتی

شاید شما ۱۰۰ بار شنیده‌ باشید که نیاز به ایجاد و توزیع محتوای باارزش و مستدل برای جذب و حفظ مخاطبان هدف، حرکت به‌سوی رشد پایدار در توریست‌ها، مدیریت و مشتریان دارید. این استراتژی بازاریابی مستلزم انجام بسیاری از عناصر درست مثل محتوای باکیفیت  است که برای جستجوگرها و خوانندگان بهینه‌شده است.

اگر این استراتژی را برای آژانس مسافرتی خود در نظر گرفته‌اید، بهتر است محتوایی بهینه‌شده، باکیفیت و کتاب ساز، ایجاد کنید.جای خالی تولید محتوای با کیفیت در صنعت گردشگری مخصوصا در عصر بسیار رقابتی فعلی بیسار احساس می شود.پس برای ارتقا آژانس مسافرتی از جایگاه فعلی این مهم را فراموش نکنید!

 

جستجوی همراه با هزینه را امتحان کنید

با هزاران جستجوی انجام‌شده در هر ثانیه در گوگل، هیچ استراتژی بازاریابی دیگری پتانسیل بیشتری ندارد که آژانس مسافرتی شمارا به دنیا توسط جستجوی هزینه‌ای بشناساند.

برخلاف جستجوگرها که ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا اطلاعات آژانس مسافرتی شمارا در بالای گوگل نمایش دهد، جستجوی با پرداخت هزینه اطلاعات شما در عرض چند ساعت به بالاترین صفحه و سطر می‌رساند.

آژانس مسافرتی و گردشگری

چاپ کارت‌های بیزینس

یکی از اساسی ترین نکات در ارتقا جایگاه یک آژانس مسافرتی آگاهی به این نکته است که چاپ کارت‌های کسب‌وکار در استراتژی‌های بازاریابی بیشتر به‌عنوان یک ضرورت است تا یک آپشن. اگر شما یک آژانس مسافرتی را اداره می‌کنید، باید کارت‌های کسب‌وکارتان را تهیه کنید و آن‌ها را پخش‌کنید. کارت تنها به‌صورت شخصی ارسال نمی‌شود.

مکان‌های مختلفی برای شما وجود دارد:

> در یک رستوران بگذارید

> یک کارت بازرگانی را در یک آگهی رسمی عمومی قرار دهید

> کارت‌های کسب‌وکار را در کتاب‌های مرتبط با کسب‌وکارتان در کتابخانه قرار دهید

ارتقای نام آژانس مسافرتی

هنگامی‌که اکثر مردم ارتقا آژانس‌های مسافرتی را به‌عنوان یک گام مضاعف برای بازاریابی در نظر می‌گیرند، نشانگر این است که تغییر نام تجاری بسیار مؤثر هست.

این می‌تواند به همان اندازه تغییر شعار شما، نوسازی لوگوی شما یا حتی به‌روزرسانی وب‌سایت شما ساده باشد. این تفاوت جزئی از وضعیت فعلی شما موجب علاقه مشتریان و خواندن آن‌ها در مورد آژانس مسافرتی‌تان می‌شود.با انتخاب رنگ برند خودتان در بازار متمایز باشید!

صنعت گردشگری و ارتقا شغل و جایگاه

نتیجه

همچنان که وقت خود را صرف ایجاد برنامه‌های پست الکترونیکی مستقیم، خبرنامه‌های الکترونیکی، ساخت فهرست‌های پستی، نوشتن مقالات، انتشار مطبوعات و یا تماس تلفنی می‌کنید، در رویکرد خود حرفه‌ای باشید تا بتوانید مشتری بالقوه‌تان را به استفاده از سرویستان راغب کنید. این چیزی نیست که مشتری بتواند برای شما انجام دهد؛ این چیزی است که شما می‌توانید برای مشتری خود انجام دهید.

مراقب باشید تا مشتری‌تان را آزار ندهید و با مشتری به‌طور مکرر تماس نگیرید یا هرزنامه به مشتری ارسال نکنید. همیشه مودب باشید، جمعیت موردنظر خود را تعیین کنید و وقت خود را با افرادی که می‌دانید راغب و یا قادر به استفاده از خدمات شما نخواهند بود تلف نکنید.

بازاریابی و پیشرفت، بخشی مساوی بین پیدا کردن مشتریان و ایجاد فروش است. نباید تحمیل کنید، اما اطمینان حاصل کنید و آماده پاسخگویی به همه سوالات باشید. این بدان معناست که شما در مورد مشاوره، در مورد سفر، تفریح، تورها یا مسافرت مستقل هوایی، زمینی یا دریایی مشورت و مسئولیت داشته باشید.

در پایان دو نکته بسیار مهم که اولا فراموش نکنید که عصر رقابتی حال حاضر و تغییرات بسیار سریع در نحوه ارائه خدمات از سوی سایر بازیگران عرصه صنعت گردشگری و رقبا و همچنین تغییر ذائقه مسافران ضرورت و اهمیت بازبینی ،بروزرسانی و ارتقای دانش و ارتباطات بطور مستمر و دائمی بمنظور تداوم رشد جایگاه و ارتقا آژانس مسافرتی خودتان را بیش از پیش آشکار میشازد. دوم اینکه ممکن است عده ای بگویند با توجه به گسترش سریع فناوری های نوین مخصوصا در عصر حاضر اصلا چه نیازی به استفاده از خدمات یک دفتر آژانس مسافرتی و گردشگری است؟ توصیه میکنیم مقاله ما در خصوص اینکه چرا هر گردشگری در سال ۲۰۲۰ باید از خدمات یک آژانس مسافرتی استفاده کند؟را مطالعه نمایید.

منبع: سایت سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


پنج شنبه 17 مهر 1399
ن : بنفشه

تعاریف برخی از واژگان و اختصارات در صنعت توریسم

ژانس های بند الف به کدام دسته از آژانس های گفته می شود ؟

آین آژانس ها تحت نظارت مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری هستند و وظیفه اصلی آنها فروش بلیط خطوط هوایی داخلی و خارجی است.اینگونه دفاتر به هیچ عنوان حق برگزاری تور را ندارند چرا که اساساً مجاز به عقد قرارداد تور با مسافر نیستند .ضمناً این نوع از آژانس های مسافرتی با رعایت آئین نامه ها و ضوابط مربوطه می توانند به عضویت یاتا IATA درآیند . به اینگونه دفاتر اصطلاحاً آژانس های دارنده مجوز بند الف شرکتهای خدمات مسافرت هوایی لقب داده میشود.

آیا تمامی آژانس های بند الف مجوز صدور تمامی ایرلاین های داخلی و خارجی را خواهند داشت ؟

خیر- جهت دسترسی به پرواز های هر یک از خطوط هواپیمایی داخلی می بایست قراردادی بین این دو منعقد گردد .

آژانس های بند ب به کدام دسته از آژانس ها گفته می شود ؟

این قبیل آژانس ها تحت نظارت مستقیم سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی ، ورودی ، رزرو هتل، اخذ ویزا و سایر فعالیت های مرتبط با صنعت گردشگری می باشد.و به طور کلی شرکتهای خدمات جهانگردی لقب گرفته اند.

آژانس های بند پ به کدام دسته از آژانس ها گفته می شود ؟

این دسته آژانس ها تحت نظارت مستقیم سازمان حج و زیارت هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهای زیارتی از جمله تور در مسیر عربستان ، سوریه و عراق می باشد.به این گونه دفاتر، شرکتهای خدمات زیارتی اطلاق می گردد.

آیا امکان این وجود دارد که آژانس ها دارای هر 3 مجوز باشند ؟

بله ،آژانس های مسافرتی موجود در کشور می توانند هریک از مجوز های مذکور را بطور مجزا و یا ترکیبی داشته باشند . در آن صورت آژانس مربوطه بطور همزمان تحت نظارت مستقیم تمامی سازمان هائی قرار خواهد داشت که مجوزهای خود را از آنها دریافت نموده است . در این حالت روی تابلوی آژانس عبارت: شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی …. ، درج خواهد شد.

سیستم آمادئوس چیست ؟

آمادئوس یک سیستم توزیع جهانی یا به اختصار یک  (Global Distribution systems) GDS در حوزه مسافرت و توریسم در جهان می باشد .در ایران به دلیل محدودیت های ارتباطات تجاری با برخی از کشورها فقط یک GDS  با ریشه اروپایی اجازه فعالیت یافته که آمادئوس نام گرفته است.

GDS (سیستم توزیع جهانی) چیست و چه هدفی را دنبال می کند ؟

در ابتدای حضور فن آوری اطلاعات در این حوزه هر خط هواپیمایی سیستم رزرواسیون مستقل یا همان  Computer Reservation System ) CRS )خود را داشت که هر کدام به صورت جداگانه به سرور های شرکت ها وصل بود. کم کم با افزایش این CRS  ها از طرف کلیه این شرکت ها عملا امکان اینکه هر کدام از انها یک CRS  در نمایندگی فروش مثلا یک آژانس مسافرتی داشته باشند غیر ممکن شد و این هنگام بود که GDSها یا همان سیستم های توزیع جهانی متولد شدند.

هدف این سیستم ها ایجاد یک بستر مشترک برای خطوط هواپیمایی دنیا جهت فروش بلیط های صندلی های پروازی خود از کانال آژانس های هواپیمایی، تسهیم هزینه های مشترک و انجام فعالیت های اقتصادی بزرگتر در دنیای رو به تغییر مدرن امروز بوده است.

امروزه این سیستم های توزیع جهانی علاوه بر همکاری با خطوط هواپیمایی با تمامی تامیین کنندگان این صنعت  از جمله ، آژانس های مسافرتی، هتل ها ، موسسات کرایه اتومبیل، کشتی های تفریحی و خطوط کشتیرانی و قطارها هم در حال همکاری می باشد و همگی از محتوای این سیستم در پایانه های فروش خود بهره مند میشوند. در واقع سیستم های توزیع جهانی در این صنعت فروشندگان و خریداران یعنی ارائه کنندگان امکانات سفر و مسافرین را از به هم وصل می کنند. در واقع یک مرجعی بزرگ از محتواهای گوناگون مرتبط با سفر میباشند که تقریبا تمام نیاز های مسافرین را پوشش می دهد.

خدمات سیستم آمادئوس چه می باشد ؟

در حال حاضر کلیه عملیات رزرو جا و صدور بلیط تمام شرکت هاى هواپیمایى خارجى از طریق سیستم آمادئوس انجام مى شود، البته این عملیات براى شرکتهاى هواپیمایى داخلى هم توسط سیستم آمادئوس قابل انجام است. به طور خلاصه میتوان گفت این شرکت در هر حوزه ا ی که به رزرو نیاز هست مانند، رزرو اتاق هتل، قطار، کشتى، اجاره اتومبیل و حتی تهیه بیمه نامه مسافرتی کاربرد دارد. در ایران به علت عدم امکان استفاده از کارت های اعتباری بین المللى، کاربرد سیستم آمادئوس در زمینه رزرو جا در شرکت هاى هواپیمایى متمرکز است البته که امروزه سعی به استفاده از امکانات خرید هتل و ترانسفر می باشد.

سایر سیستم های توزیع جهانی به چه نام هایی هستند :

  • Galileo
  • Sabre
  • Worldspan
  • Sirena-Trave

 

دوره های آموزشی  صدور بلیط :

http://www.iranair.com/portal/File/ShowFile.aspx?ID=efefb47d-5719-4b9d-b43a-3aaa11ebeb0f

IATA چیست ؟

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی میباشد / International Air Transport Association   

 یاتا سازمانی است فرامرزی،غیر دولتی، بین المللی،غیر انحصاری و غیر سیاسی، متشکل از 265 شرکت هواپیمایی، که در ماه آوریل سال 1945در شهر هاوانا راه‌اندازی شد. این سازمان هم‌اکنون 83% درصد از ترافیک هوایی جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. دفتر مرکزی سازمان یاتا، در شهر مونترال،کانادا قرار دارد و یاتا در اموری نظیر: استاندارد کردن قیمت‌ها، بلیت‌ها، بارنامه‌ها و… فعالیت دارد. رسالت یاتا به طور کلی  راهبري صنعت هواپيمايي و كمك به رشد و توسعه ي آن در سطح بين المللي است.

                                                                                                     www.iata.org

اعضاي ياتا

  • اعضاء یاتا آن دسته ازشركت‌های هواپیمایی هستند كه پروازهای برنامه‌ای بين المللي انجام مي دهند و كشور متبوع شان عضو رسمي ايكائوست. اعضاي ياتا يا عضو فعالند يا عضو وابسته كه هر دو گروه حق شركت در جلسات ياتا را دارند، اما فقط اعضای فعال حق رأی دارند.
  • انجمن حمل و نقل هوايي (اتا) و انجمن حمل و نقل هوايي اروپا (ايتا) از زير مجموعه هاي ياتا هستند كه مقر آنها نيز شهر مونترال كاناداست.

اهداف ياتا

توسعه و ترغیب حمل و نقل هوایی ایمن، مرتب و اقتصادی به نفع مردم دنیا، تشویق بازرگانی هوایی و مطالعه مسائل مربوط به آن.

  • ایجاد وسیله و امکان همکاری میان شرکت‌های هوایی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم دست اندر کار حمل و نقل هوایی بین‌المللی می‌باشند.
  • همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی ایکائوو دیگر سازمان‌های بین‌المللی.
  • بطور کلی اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی IATA بیشتر در زمینه اور تجاری مالی ایر لاین ها اعم از تعرفه های هوایی، نرخ بلیط، حقوق قانونی مسافرین و سیاست گذاری کلان در زمینه جابهجایی مسافر فعالیت دارد.

ICAO چیست ؟

ایکائو یا سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری International Civil Aviation Organization؛

یک نهاد تخصصی سازمان ملل متحد است. مأموریت ایکائو هماهنگ‌سازی استانداردهای بین المللی پروازی و مدیریت خطوط هوایی در سطح جهان است.

در طول سالهای جنگ جهانی دوم کلیه فعالیت های اقتصادي، كشاورزي، صنعتي، و تجاري، تحت الشعاع جنگ قرار گرفت و صنعت هواپيمايي كشوري نيز از اين امر مستثني نبود. اما با وجود مشكلات متعدد و به رغم ناملايمات فراوان، فعاليت اين صنعت هرگز متوقف نشد و هواپيمايي كشوري به حيات خود ادامه داد. پس از پايان جنگ، صلح و امنيت به تدريج جهان را فرا مي گرفت و اين امر رونق مجدد اقتصاد و تجارت را در پي داشت. همچنین بعد از جنگ، تقاضا براي جابه جايي بار افزايش يافته بود و اين امر در روزهاي پاياني جنگ، قابل پيش بيني بود؛ چرا كه هواپيماها وسائل پرنده ي قدرتمندي بودند كه مي توانستند حجم زيادي از بار و مسافر را در مدت زمان بسيار كوتاهي جابه جا نمايند. نظم و يكپارچگي حاكم بر اين صنعت نيز عامل ديگري بود كه به توسعه ي هر چه بيشتر آن كمك مي كرد.

 در آن روزها به نظر مي رسيد بسياري از كشورها مايلند خدمات هواپيمايي كشوري را به صورت تجاري ارائه دهند. به همين دليل، تعدادي از كشورهاي صنعتي بحث هايي جدي را براي امضاي توافق نامه هاي سياسي و ديپلماتيك آغاز كرده بودند تا راه تجاري سازي اين صنعت را در كشور خود هموار سازند. مهمترين اين كنفرانس ها، كنفرانس انگليسي-آمريكايي كبك است كه با حضور رئيس جمهور و نخست وزير وقت ايالات متحده و بريتانيا در كشور كانادا برگزار شد. اين مقامات در نظر داشتند يك نهاد بين المللي هوانوردي زير نظر سازمان ملل متحد تشكيل شود تا تدوين قوانين هواپيمايي كشوري و نظارت بر اجراي آن را بر عهده گيرد. از طرفي، همگام با رشد صنعت حمل و نقل هوايي در دهه هاي آغازين سده ي گذشته، نياز به يكپارچه سازي قوانين و مقررات هوانوردي روز به روز پررنگ تر مي شد. به همين دليل، در 11 سپتامبر سال 1944، از نمايندگان 55 كشور جهان دعوت شد تا براي توسعه ي مطلوب صنعت هواپيمايي كشوري، ايمن تر شدن پروازها، گسترش همكاري هاي بين المللي، و همچنين يكپارچه سازي استانداردهاي هوانوردي در شهر شيكاگو گردهم آيند. اين گرد همايي، كه به پيمان شيكاگو معروف شد، دراول نوامبر همان سال برگزار شد و طي آن، موافق نامه ي تشكيل سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري، ايكائو، نيز به امضاي نمايندگان كشورهاي حاضر در اجلاس رسيد. به اين ترتيب، مهم ترين نهاد بين المللي صنعت هوانوردي بنيان نهاده شد و سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري (ايكائو) متولد شد. 

  ICAO را میتوان با IATA  مقایسه نمود با این تفاوت که در یاتا شرکتهای هوایی عضو هستند ولی در ایکائو دولتها . در حال حاضر بیش از 184 کشور جهان از جمله ایران عضو ایکائو می باشند .

CODESHARE  و STAR ALLIANCE  چیست ؟

دیرگاهیست که در شرکت های هواپیمایی روش سازنده ای به جای رقابت های زیان آور شکل گرفته است که بنام اتحاد شرکت های هواپبمایی و یا AIRLINE ALLIANCE   معروف می باشد.

این نوع اتحاد معموالً در پرواز های بین المللی برقرار می گردد، که اولین سابقه همکاری بین شرکت های هواپیمایی به سالهای دور در سال های دهه 1930 برمی گردد که یک شرکت هواپیمایی برزیلی و شرکت پان امریکن در مسیر های امریکای جنوبی همکاری را شروع نمودند. اما اولین اتحاد بزرگ در سال 1989 بین شرکت های نورث وست ایرالین و کا ال ام رخ داد که موافقت نمودند در سطح وسیعی از روش بهره برداری مشترک (Code sharing) همکاری نمایند. قدم مهم دیگر در سال  1992 علی رغم مخالفت اتحادیه اروپا بین نورث لندز و ایاالت متحده با امضاء موافقت نامه آسمان باز برداشته شد که در آن حق پرواز نامحدود به هردو بخش در خاک یکدیگر داه شده بود.

 بطور کلی سه اتحاد شناخته شده در هواپیمایی بوجود آمده است. اول استار الیانس (Star Alliance) که در سال 1997 بوجود آمد و اکنون دارای 27 عضو می باشد و به 649 میلیون مسافر در شبکه خود خدمات حمل و نقل ارائه می دهد، این اتحاد سبب شد که رقبا در مقابل اتحادی به نام وان ورد (One world) را در سال 1999 تشکیل دهند که اکنون دارای 19 عضو می باشد و توانسته است 506 میلیون مسافر راجذب خدمات شبکه خود نماید. بدنبال آن اتحاد سوم به نام اسکای تیم (Sky team) در سال 2000 شکل گرفت که اکنون دارای 12عضو است و در شبکه خود به 303 میلیون مسافر خدمات ارائه می نماید.

PNR   / PASSENGER NAME RECORD  چیست ؟

واژه PNR  اولین بار توسط ایرلاین ها جهت دسترسی وتغییر در اطلاعات رزرو معرفی شده است که حکم کد مرجع را دارد و مسافران از طریق این کد می توانند اطلاعات پرواز خود را در هر کجای دنیا با خطوط هوایی چک کنند.در حقیقت رفرنس و یا شناسه بلیط همان PNR  می باشد که این کد در قسمت بالای بلیط ها درج شده است.

 

حروف لاتین مکالمات هوانوردی چه می باشند ؟

حروف

معاىل بين المللي و استاندارد

معادل مورد کاربرد ایرانی

A

ALPHA

ABLE

B

BRAVO

BACKER

C

CHARLIE

CHARLIE

D

DELTA

DAVID

E

ECHO

EASY

F

FOXTROT

FAX

G

GOLF

GEORGE

H

HOTEL

HONEY

I

INDIA

ITEM

J

JULEITTE

JACK

K

KILO

KING

L

LIMA

LOVE

M

MIKE

MIKE

N

NOVEMBER

NON

O

OSCAR

OBO

P

PAPA

PETTER

Q

QUEBEC

QUEEN

R

ROMEO

RAGER

S

SIERRA

SUGER

T

TANGO

TANGO

U

UNIFORM

UNCLE

V

VICTOR

VICTOR

W

WHISKEY

WILLIAM

X

XRAY

EXTRA

Y

YANKEE

YANKEE

Z

ZULU

ZEBRA

0

ZIRO

ZERO

 

انواع اتـاق ها و تفـاوت آنها

SGL ROOM به چه اتاقی گفته می شود ؟

اتاق یک نفره که سینگل نامیده می شود . دارای یک تخت می باشد و اختصاراً با علامت SGL نشان داده می شود .

تفاوت اتاق DBL  و TWN  چیست ؟

اتاق های  دو نفره دبل یا توئین نامیده می شوند . دبل یعنی اتاقی که یک تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و و اختصارا با علامت DBL نشان داده میشود، توئین اتاقی است که دو تخت مجزا دارد و اختصارا با TWN  نشان داده میشود.

TPL به چه اتاقی می گویند ؟

اتاق سه نفره ای که تریپل نامیده می شود . دارای 3 تخت تک نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دونفره به هم چسبیده

می باشد و اختصارا با لامت TBL نشان داده میشود.

QUAD ROOM  چیست ؟

به اتاقهای 4 تخته  QUADمی گویند.

 

انواع سرویس اتاق ها در هتل

RO ( ROOM ONLY )    

   اقامت بدون صبحانه

BB ( BED AND BREAKFAST)

اقامت همراه با صبحانه

 

HB ( HALF BOARD)

زمانیکه علاوه بر صبحانه اقامت همراه با یک وعده نهار یا شام همراه شود  HB نامیده میشود. به عنوان مثال سرویس HBدر دبی معمولاً به یک وعده صبحانه و یک وعده نهار اطلاق گردیده در حالی که همان سرویس در ترکیه به یک وعده صبحانه و یک وعده شام اطلاق می گردد.

 

FB ( FULL BOARD )  

 اقامت همراه با صبحان ، ناهار ، شام

 

ALL INCLUSIVE ( ALL)  

اقامت همراه با تمام وعده های غذائی شامل صبحانه ، ناهار ، عصرانه و شام ، نوشیدنی و آب میوه های محلی و این سرویس معمولاً در هتل های واقع شده در شهرهای ساحلی نظیر وارنا ،آداسی ، بودروم ، مارماریس ، آنتالیا و . . . ارائه می گردد و UALL مخصوص هتل هایی است که علاوه بر این سرویس ها اکثرا 12 شب به بعد نیز نوشیدنی و یا اسنک سرو می کنند.

 

ULTRA ALL INCLUSIVE ( UALL)

اقامت همراه با تمام وعده های غذائی شامل صبحانه ، ناهار ، عصرانه و شام به صورت 24 ساعته ، البته مسافرین باید توجه داشته باشند که برخی از هتل های UALL در فصل های غیر پیک که مسلفرانشان اندک است علارقم اینکه هتل خود را به عنوان UALL  به بازار معرفی می نامییند ولی خدمات UALL  به معنی واقعی ارائه نمیدهند که کاملا در حیطه اختیارات هتل می باشد .

منبع: آژانس هواپیمایی امیر

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

چطور بفهمید ماسک شما واقعا ماسک جراحی سه‌لایه است؟

ماسک‌های جراحی یک بار مصرف دردوران پاندمی کرونا به کالایی پرفروش بدل شده‌اند. در این میان ماسکهای جراحی سه لایه و ماسک ان-۹۵ بعنوان بهترین نوع ماسک برای

پیشگیری از ورود ویروس کرونا به بدن شناخته می شوند اما از کجا میتوانید بفهمید که ماسک شما واقعا یک ماسک جراحی سه لایه است؟برای شناخت بیشتر موضوع با

گشنیز همراه باشید:

این ماسک‌های از نوع ماسک‌های بافته‌نشده هستند که از سه لایه از مواد پروپیلنی بافته‌نشده تشکیل می‌شوند:

–  یک لایه بافته‌نشده بیرونی ضد آب که شفاف است.

–  یک لایه میانی پروپیلنی بافته‌نشده که یک فرآیند خاص ذوب به نام melt blowing تولید می‌شود و به رنگ سفید است.  

– یک لایه بافته‌نشده درونی که جاذب رطوبت است و به رنگ‌های سبز،آبی یا سفید است.

ماسک سه لایه جراحی

  • آزمایش‌هایی برای تشخیص ماسک سه‌لایه واقعی

آزمایش با مشاهده: لایه‌های سازنده ماسک را وارسی کنید. اگرسه لایه وجود نداشته باشد، ماسک تقلبی است.

آزمایش با آتش: لایه میانی ماسک جراحی از مواد پروپیلنی تولید شده با روش  خاص ذوب به نام melt blowing تهیه شده است و نه از کاغذ. بنابراین اگر این لایه روی آتش بگیرید، آتش نمی‌گیرد، بلکه بدون شعله ذوب می‌شود.اگر ماسک شما آتش می‌گیرد، ماسک سه‌لایه پروپیلنی نیست.

آزمایش با آب: لایه بیرونی ماسک طور طراحی شده است که ضد آب باشد.  بنابراین اگر مقداری آب روی لایه بیرونی ماسک بریزید، باید مشاهده کنید که آب جذب ماسک نمی‌شود. اگر این طرف بیرونی ماسک خیس شود، ماسک سه‌لایه پروپیلنی نیست.

آزمایش جذب الکتروستاتیک: لایه میانی ذوب‌شده خاصیت الکتریسته ساکن دارد. اگر این لایه را به صورت نوارهایی ببرید، اثر جذب الکتریسیته ساکن را احساس می‌کنید. همچنین این نوارها دارای الکتریسته ساکن به سطوح استیل (به خاطر داشتن بار الکتریکی) می‌چسبند. اگر ماسک شما این خاصیت را نداشته باشد، ماسک سه‌لایه واقعی نیست.

آزمایش عبور نور: لایه میانی ماسک که به عنوان فیلتر یا صافی برای جلوگیری از عبور باکتری‌ها عمل می‌کند، نباید خیلی سوراخدار باشد. اگر هنگامی که ماسک را جلوی یک منبع نوری می‌گیرید، نور زیادی از آن عبور می‌کند، باز ماسک سه‌لایه واقعی ندارید.

آزمایش تنفس: ماسک‌های جراحی سه‌لایه طوری طراحی شده‌اند که لایه میانی ذوب‌شده‌ با جذب الکتروستاتیک قطرک‌ها در سطحش مانع عبور آنها از  ماسک شود. لایه درونی ماسک برای جذب آب، عرق و بزاق است. هنگامی که این ماسک سه‌لایه را به صورت زده‌اید، خاموش کردن شعله‌ای مانند شعله شمع بسیار مشکل است. اگر با ماسک بتوانید به راحتی با دمیدن شعله را خاموش کنید، ماسک سه‌لایه‌ای در کار نبوده و تقلبی است.

آزمایش جذب آب: درونی‌ترین لایه ماسک برای جذب مایعاتی مانند بزاق، ترشات مخاطی و قطرک‌های ناشی از عطسه طراحی شده است. بنابراین اگر فرد ماسک زده عطسه کند، قطرک‌های خارج شده را جذب می‌کند و صورت فرد خیس نمی‌شود. اگر لایه درونی ماسک‌ جاذب آب نباشد، ماسک سه‌لایه مناسبی نیست.

با آرزوی سلامتی برای همه مردم جهان و رخت بربستن ویروس مهلک کرونا و بازگشت شرایط عادی در جامعه

منبع: مجله زندگی سبز و موفقیت گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

آشنایی با علم انرژی درمانی به زبان ساده

انرژی درمانی، نیروهایی را بیدار می‌کند که انعطاف‌پذیری، شادی، شور و اشتیاق را به زندگی و سرزندگی بیشتری را برای بدن، ذهن و روح به ارمغان می‌آورد. تعادل انرژی منجر به تعادل شیمیایی بدن می شود، هورمون‌ها را تنظیم می‌کند، کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید و بهتر فکر کنید.

انرژی درمانی می تواند به درمان اضطراب مردان و یا درمان اضطراب در زنان کمک زیادی کند. اما کاربردهای دیگری هم دارد.

این راه به عنوان مسیر توسعه آینده نامیده شده‌است، اما قدرت می‌دهد که با چالش‌های قرن بیست و یکم سازگار شوید و در آن‌ها رشد کنید. آنطور که در ویکی پدیای فارسی هم میخوانیم: پرانیک درمانی از انرژی‌درمانی یکی از شاخه‌های پزشکی جایگزین است که مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین ایالات متحده آن را به رسمیت می‌شناسد. روش‌های گوناگون انرژی‌درمانی در فلسفه، رویکرد و ریشه‌شان تفاوت‌های زیادی با هم دارند. مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین آمریکا انرژی‌درمانی را به دو دسته کلی تقسیم می‌کند. درمان‌هایی که بر اساس نوعی انرژی هستند که به‌طور علمی تأیید نشده‌اند، و درمان‌هایی که برپایه نوع شناخته‌شده‌ای از انرژی مانند انرژی الکترومغناطیسی هستند. در آمریکا، برخی از دستگاه‌های مربوط به انرژی‌درمانی به خاطر تبلیغات کلاه‌بردارانه غیرقانونی اعلام شده‌اند. در حال حاضر درمانگری از طریق انرژی درمانی در ایران نیز ممنوع است.

دقت کنید در حال حاضر (سال ۲۰۱۹) حتی کوچکترین تاثیر انرژی درمانی بر انسان از نظر علمی ثابت نشده است! ولی می تواند با کمک تلقین به افراد به آنها کمک کند.

تعاریف پزشکی انرژی:

تعریف مغز راست: ” انرژی جادوی بدن است! در واقع نیروی زندگی است. آن را سالم نگه ‌دارید تا به سالم ماندن شما کمک کند. اگر بیمار و یا غمگین هستید، با جابه‌جایی انرژی‌ها احساس خوبی پیدا خواهید کرد. توجه به انرژی‌های نامرئی باعث می‌شود قلب بیدار بماند و سلول ها بهتر عمل کنند “! – Donna Eden

تعریف مغز چپ: ” طب سنتی، روی بیو‌شیمی سلول‌ها، بافت ها و ارگان‌ها تمرکز می‌کند. در حالی که انرژی درمانی، بر حوزه‌های انرژی بدن متمرکز است که رشد و ترمیم سلول‌ها، بافت و ارگان‌ها را سازماندهی و کنترل می‌کند. تغییر الگوی انرژی های ضعیف ممکن است موثرترین راه برای بهبود نشاط اندام‌ها، سلول‌ها و روان باشد.”- David Feinstein, Ph.D.

چهار سوال درباره ی انرژی درمانی

۱- انرژی درمانی چگونه بکار گرفته می شود؟

انرژی درمانی از تکنیک های باستانی مانند طب سوزنی، یوگا، kinesiology و چی گونگ استفاده می کند. جریان، تعادل و هماهنگی در سیستم انرژی با ضربه زدن، ماساژ دادن، فشار دادن، چرخاندن و یا اتصال نقاط خاص انرژی بر روی بدن، یا با گردش دست بر روی پوست در مسیرهای خاص انرژی و با تمرکز روی ذهن برای به حرکت درآوردن انرژی های مثبت محیط پیرامون، بازسازی و حفظ می شود.

C:UsersDaneiDesktopaxe chaman2.jpg 

Donna در حال انرژی دادن به جلوی سر

۲- انرژی درمانی چگونه کار می کند؟

در انرژی درمانی، از انرژی به عنوان نیروی حیاتی، زنده و متحرک صحبت می کنند که بخش اعظمی از سلامت و شادی را تامین می کند. بدن انسان برای حفظ سلامت و پویایی به انرژی نیاز دارد برای:

  • حرکت و فضا برای ادامه حرکت- انرژی ممکن است به خاطر وجود سموم، انقباض عضلات، استرس های طولانی و تداخل با دیگر انرژی ها مسدود شود.
  • حرکت با الگوهای خاص – به طور کلی انرژی با ساختارهای فیزیکی و توابعی که از آن پشتیبانی کرده و آن را به حرکت در می آورد، هماهنگی دارد. جریان انرژی به صورت زیر عمل می کند.
  • عبور از تمام سطوح- انرژی قادر است در تمام سطوح، از یک سطح کوچک از دی ان ای دو رشته ای به سطح بزرگی از نیمکره چپ مغز که مسئول کنترل کارهای سمت راست بدن است فرستاده شود یا بالعکس. از نیمکره راست مغز به سمت چپ بدن امتداد پیدا کند.
  • حفظ تعادل با انرژی های دیگر – انرژی ممکن است تعادل طبیعی خود را به دلیل استرس طولانی مدت و یا شرایط دیگر از دست بدهد.
  • بالعکس، زمانی که بدن سالم نیست، اختلالات مربوط به انرژی آن را می‌توان شناسایی و درمان کرد.

منبع: وبسایت هنرفردی

پست حمایتی

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

سفر خیالی یا تظاهر به سفر،آخرین شیوه ابتکاری فرودگاهی در تایوان برای تجربه دوباره سفر

تعطیلی صنعت گردشگری از  لغو سفر ها و تورهای مسافرتی ،ابطال پروازهای هواپیمایی و رزرواسیون هتل ها تا تعطیلی کلیه مشاغل و صنایع وابسته ارمغان نابجای شیوع ویروس کرونا و بیماری کویید-۱۹ بوده که این لحظه و  با گذشت بیش از ۸ ماه از پیدایش آن تصور دقیقی از زمان ریشه کنی و برگشت دوباره امور به روال عادی در دست نیست.

 آنچه مسلم است صنعت توریسم جهانی و خیل عظیم گردشگران و عاشقان سفر بیشترین ضربه مادی و معنوی را از این ناحیه متحمل شده اند.   

همزمان با گسترش و همه گیری جهانی بیماری کرونا و زمین گیری هواپیماها وبروز وقفه تقریبا در عرصه گردشگری  متولیان یک فرودگاه در کشور تایوان راه حل منحصر بفرد و خلاقانه ای را برای کمک به شهروندان برای داشتن حس و تجربه مسافرت در این ایام کرونایی ارائه کرده اند :

فرودگاه تایپه سونگشان (Taipei Songshan Airport) در تایوان در اقدامی خلاقانه فرصتی را مهیا کرده تا در هر نوبت ۹۰ نفر از شهروندان در قالب مسافر به گشت و گذار در فرودگاه پرداخته و پس از عبور از گیت های مسافری و بازرسی و سوار شدن به هواپیما و فرو رفتن در حال و هوای سفر و مسافرت نهایتا به خانه هایشان بازگردند!

بعبارتی دقیقتر یک سفر خیالی و یا یک نوع تظاهر به سفر!

در وبسایت فرودگاه مطلبی با این مضمون درج شده است که:

“اگرصرفا وانمود کنید که به خارج از تایوان سفر میکنید شما نمیتوانید  کشور را ترک کنید!”

شایان ذکر است که صنعت جهانی گردشگری به دلیل تلاش کشورها برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا که تاکنون بیش از ۷ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده ساخته به حالت تعلیق درآمده و بسیاری از کشور ها مرزهای خود را بمنظور کنترل بیماری بر روی گردشگران بین المللی بسته اند.

تایوان نیز مرزهای خود را در نتیجه شیوع فزاینده ویروس کرونا از مارس ۲۰۲۰ بسته اعلام نموده و هنوز هم ورود گردشگران به این جزیره ممنوع میباشد.

براساس بروشور ارائه شده از سوی مسولان فرودگاه  تایپه سونگشان ، تور” تظاهر به سفر”  در سه نوبت در تاریخ های دوم ،چهارو و هفتم جولای ۲۰۲۰ در این فرودگاه برگزار خواهد شد.

یک سفر خیالی در ایام کرونایی

بر اساس اعلام چین چینگ وانگ (Chih-Ching Wang) معاون مدیر عامل فرودگاه سونگشان این تور ها بصورت نیم روزه برگزار شده و به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد که در طی تور با شبیه سازی و وانمود کردن کلیه مراحل  واقعی یک سفر خارجی سوار هواپیما شده و پس از تجربه حال و هوای سفر از هواپیما پیاده شده و دوباره ورود به کشورشان را تجربه کنند.  

سفر خیالی تظاهر به سفر

وانگ با بیان اینکه  این تورهای خلاقانه فرصت بسیار مناسبی  برای شهروندانی است که تا کنون تجربه ای برای سفرهای بین المللی از فرودگان سونگشان  نداشته اند تا با امکانات خدماتی و فعالیتهای شبانه روزی این فرودگاه آشنا شده و از فرایند امور آگاهی یابند، افزود :باردیدکنندگان طی این تور نیم روزه و سفر خیالی میتوانند از طریق فری شاپ های مستقر در فرودگاه نسبت به خرید هدایا برای خانواده و دوستان خود اقدام کنند.

وی افزود کلیه شرکت کنندگان در این تورها همانند مسافرین واقعی مجاز به سوار شدن به هواپیما هستند و روند برگزاری تور در تمامی مراحل بگونه ای است که انگار این افراد در حال تجربه یک سفر واقعی هستند.در پایان مسافران با پیاده شدن از هواپیما و شبیه سازی مراحل ورود به کشور و کسب تجربه ای منحصر بفرد از حال و هوای سفر به  سمت خانه هایشان باز میگردند.

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

طبیعت درمانی و نقش آن در رفع استرس و افسردگی

طبیعت درمانی نسخه ای است که پزشکان معمولا پس از تحمل شرایط دشواری مانند درمان بیماری های مزمن همچون دیابت، چاقی، فشار خون بالا و افسردگی ، به بیماران تجویز میکنند. قدم زدن در طبیعت در یک روز آفتابی نسخه‌ای موثر برای رهایی از رخوت روحی است. امروزه تاثیر بسیار بالا و مثبت طبیعت درمانی در تندرستی و بازیابی سلامت در علم پزشکی ثابت شده است.
فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، ورزش و بازی در محیط باز علاوه بر اثراتی که بر سلامت جسم دارد، راهکاری بی‌نظیر برای مقابله با افسردگی، استرس، افکار منفی است.
گاهی قدم زدن در طبیعت سبب خطور راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات می‌شود که اثرات آن خیره کننده است.تغییر سبک زندگی در عصر جدید یکی از باید های زندگی در این دوره محسوب می گردد.
 
با توجه به اهمیت این امر، شاخه‌ای علمی نام طبیعت درمانی یا اکو درمانی(Echotherapy) وجود دارد که به مزایای این روش می‌پردازد.طبیعت درمانی یکی از زیر شاخه های گردشگری سلامت یا توریسم درمانی محسوب میگردد.
در این نسخه فرد مورد نظر باید هر روز زمانی را به پیاده روی و گردش در طبیعت و زیر نور ملایم خورشید اختصاص دهد. مطالعات محققان دانشگاه اسکس انگلیس نشان می‌دهد نسخه طبیعت، افسردگی را تا ۷۱ درصد کاهش می‌دهد. این روش به ویژه برای درمان اختلالات خلقی فصلی موثر است. علاوه بر طبیعت گردی و پیاده روی، انجام اموری مانند باغبانی نیز همین تاثیر مثبت را دارد.
محققان مرکز پزشکی بالتیمور از این روش برای رفع خستگی ناشی از درمان در نجات‌یافتگان سرطان سینه استفاده می کنند. در برخی مراکز این روش بخشی از درمان است و اثرات فوق‌العاده‌ای را برجا گذاشته است.

 طبیعت درمانی روشی موثر برای پیشگیری از دیابت و چاقی در کودکان

محققان یک مرکز پزشکی در نوادا در آمریکا برای پیشگیری از ابتلا به دیابت و چاقی، کودکان و نوجوانان را وادار به فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز می‌کنند.
با توجه به افزایش بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از تبلت و تلفن‌های هوشمند، دیابت، افزایش وزن و سایر بیماری‌های متابولیک، هم‌نشین اجتناب ناپذیر کودکان در آینده خواهد بود، بنابراین طبیعت درمانی یا بطور کلی توریسم درمانی و گردشگری سلامت به شدت در این قشر احساس می‌شود.
درمان سبز علاوه بر بهبود سوخت و ساز، منجر به افزایش اعتماد به نفس و آرامش کودکان، به ویژه در سنین بلوغ می‌شود. تاری دید، انحنای ستون فقرات، افزایش توده بدنی و خشونت، مهمترین پیامدهای عدم تحرک کودکان است.

برخی از فواید اثبات‌شده طبیعت درمانی

– ویتامین D مورد نیاز بدن تامین می‌شود
پیاده روی زیر نور ملایم خورشید بهترین روش برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن است. کمبود ویتامین D احتمال ابتلا به سرطان‌های مختلف و بیماری‌های خود ایمنی از جمله ام اس را افزایش می‌دهد.
– تنفس  هوای تازه
مطالعات نشان می‌دهد در یک روز عادی که هوا پاک است، میزان آلودگی هوای منزل ۷۰ برابر هوای بیرون است. منظور از آلودگی، آلودگی ناشی از مواد شیمیایی، پلاستیکی، چاه فاضلاب و سوختن شعله گاز و بخاریست. از طرفی محیط بسته فاقد یون منفی است. یون منفی به دلیل اشعه خورشید یا در مناطق ساحلی وجود دارد و سبب نشاط می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد یون‌های منفی از بروز افسردگی جلوگیری می‌کند.
– بهداشت چشم را افزایش می‌دهد
هنگامی‌که در فضای بسته هستیم، معمولا نور طبیعی به حد کافی وجود ندارد، از طرفی مدام درگیر صفحه نمایش تجهیزات الکترونیکی یا کامپیوتری هستیم؛ ولی به محض اینکه از خانه خارج می‌شویم، با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها مواجه می‌شویم و نور طبیعی باعث بهبود دید می‌شود.
– میزان برخی هورمون‌های بدن کنترل می‌شود
تحقیقات نشان‌ می‌دهد پیاده‌روی در فضای آزاد و زیر نور ملایم خورشید میزان هورمون های مختلف از جمله کورتیزول و هورمون‌های تیروئید را تعدیل می‌کند و این کار علاوه بر کاهش استرس و افسردگی،  منجر به تنظیم ریتم شبانه روزی بدن و تندرستی  می شود.
– سبب کاهش وزن می‌شود
-سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد
– به افزایش حافظه کمک می‌کند
– اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد
– سبب شفافیت و لطافت پوست می‌شود
– عملکرد کلیه و کبد را بهبود می‌بخشد
خود بیمار انگاری را از بین می برد
– توده بدنی را کاهش می‌دهد
-از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند
– از یبوست جلوگیری می‌کند
– احتمال ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهد
-از فشار خون جلوگیری می‌کند
– به درمان و کنترل دیابت کمک می‌کند
– میزان کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد
– سبب بهبود خلق و خو می‌شود
– روابط اجتماعی را وسعت می‌بخشد
 
منبع: گشنیز
هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

چگونه میتوانیم در خرید لوازم خانگی صرفه جویی داشته باشیم؟

به لطف تنوع زیاد لوازم خانگی  بزرگ که ما به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید و قیمت لوازم خانگی آشپزخانه خود را بدون مشکل تجهیز کنید. ما انواع لوازم برقی برای انجام کارهای خانگی و همچنین طبخ انواع دستور العمل ها داریم.

 

واشر و خشک کن برای تمیز کردن لباس های خود لوازم خانگی

به لطف آخرین لوازم خانگی دستشویی ها و خشک کن هایی که داریم ، لباسشویی ها را خیلی سریعتر و آسان تر انجام دهید. بسته به تعداد افرادی که در خانه زندگی می کنند ، یک یا ظرفیت دیگر لازم خواهد بود. در مورد خانواده بزرگ بودن ، بهترین کار انتخاب ماشین لباسشویی بیش از 8 کیلوگرم است.

 

جدیدترین لوازم خانگی مدل های واشر و خشک کن دارای انواع برنامه برای شستن هر نوع پارچه می باشد. علاوه بر این ، به لطف سیستم های نوآورانه و برنامه های اتوماتیک آن ، حتی برنامه ریزی عملکرد چرخه نیز لازم نخواهد بود. برای دستیابی به چرخه شستشو و خشک کردن بسیار کارآمد بسته به میزان لباس معرفی شده ، همیشه از مدرن ترین مدل ها انتخاب کنید ، همیشه مراقبت حداکثر لباس را تضمین می کنید.

 

یخچال و فریزرهای با ظرفیت بزرگ برای منزل شما و فریزرهای یخبندان راحت ندارند

از طرف لوازم خانگی دیگر ، برای نگه داشتن مواد غذایی به مدت طولانی تر ، همیشه می توانید یخچال و فریزر را با آخرین فناوری تبرید انتخاب کنید. شما می توانید انواع یخچال و فریزر را پیدا کنید ، بسته به ظرفیت مورد نیاز و نوع مدل ، می توانید از یک یا سایر مشخصات آن لذت ببرید.

 

بیشتر آنها دارای سیستم خنک کننده هستند که جریان هوای خنک یکنواخت را برای دمای ثابت فراهم می کند. حتی بیشتر یخچال ها برای محافظت مناسب از میوه و سبزیجات دارای کشو هستند.

 

پلوپزهای برقی یا پلوپزهای برقی ، الگویی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد

وقتی نوبت به پخت و پز بهترین غذاهای شما می رسد ، دیگر نیازی به نگرانی در مورد هر چیزی نیست. بهترین آشپزخانه ها ، بهترین اجاق ها یا بهترین هودهای استخراج کننده را کشف کنید. از این پس می توانید به یک حرفه ای واقعی آتش سوزی تبدیل شوید.

 

برای رسیدن به غذاهای منحصر به فرد و خوشمزه ، اجاق های با انواع عملکردها را انتخاب کنید. همچنین به لطف صفحه های جدید با کنترل لمسی می توانید به راحتی طبخ کنید. همه اینها بدون نگرانی از بو و دود ناشی از پخت و پز با هودهای قدرتمند استخراج آشپزخانه که ما به شما پیشنهاد می کنیم.

 

ماشین ظرفشویی لوازم خانگی با 9 پوشش یا ظرفیت بیشتر برای خانواده های بزرگ

بعلاوه لوازم خانگی ، پس از پخت و پز برای تمام خانواده و دوستان خود ، دیگر نیازی به تمیز کردن ظرف ها با دست ماشین ظرفشویی های جدید با ظرفیت بزرگ نخواهید داشت. با ماشین ظرفشویی می توانید سریع و به راحتی همه کثیفی های ظرف ها و گلدان ها را از بین ببرید. در مدلهای فعلی سینی هایی وجود دارد که کاملاً با بار وارد شده سازگار است.

 

فرقی نمی کند از نوع سبک آشپزخانه استفاده کنید زیرا همه این وسایل بزرگ دارای انواع رنگ ، اندازه ، شکل و یا نصب هستند. شما فقط باید وسایلی لوازم خانگی را انتخاب کنید که بهترین استفاده را با بقیه وسایل برقی و آنهایی که به بهترین وجه نیاز شما را دارند ، ترکیب کنند.

 

به همین ترتیب برای لذت بردن از صرفه جویی بیشتر در مصرف لوازم خانگی انرژی ، بهتر است وسایلی را انتخاب کنید که دارای طبقه بندی انرژی A +++ ، A ++ ، A + یا A هستند و با پایدارترین مدل های لوازم خانگی از راندمان بیشتر و عملکرد حداکثر بهره مند شوید. صرفه جویی در صورتحساب برق خود را با تشکر از هر وسیله بزرگ با طبقه بندی انرژی بالا.

 

تنوع بسیار خوبی از این لوازم خانگی  را که در میلار داریم کشف کنید. در همه زمان ها ما محصولات با کیفیتی را ارائه می دهیم که توسط بهترین مارک های موجود در بازار مانند Balay ، Bosch ، سامسونگ ، LG ، AEG ، گرداب در میان بسیاری دیگر تضمین شده است.

 

بودجه شخصی میلار

در لوازم خانگی  ما به مشتریان خود اهمیت می دهیم ، به همین دلیل ما انواع خدمات شخصی را ارائه می دهیم. در مورد برخی از لوازم بزرگ ، می توانید گزینه VIP Service را انتخاب کنید. با تشکر از این سرویس ، دیگر لازم نیست نگران ظهور یا نصب دستگاه باشید.

 

حتی در Milar ما به شما پیشنهاد می دهیم از طریق بودجه پیشنهادی لوازم خانگی  خرید را تأمین کنید. بنابراین حتی اگر پول کافی ندارید ، می توانید هر وسیله بزرگ مورد نیاز خود را خریداری کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به نگرانی در مورد هر چیزی نخواهید بود ، فقط پرداختی را که به بهترین وجه مناسب نیازهای شما باشد انتخاب می کنید.

 

بهترین مارک های لوازم خانگی با کیفیت عالی را پیدا کنید. شما نمی توانید تمام پیشنهاداتی را که در طول سال به شما پیشنهاد می کنیم از دست ندهید تا بتوانید تمام وسایل آشپزخانه خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.

پست حمایتی/منبع: فروشگاه اروم سوغات

هاست

:: موضوعات مرتبط: رپرتاژ آگهی، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

تاثیر مثبت سفر بر بهره وری کارکنان

هرچند ورود میهمان ناخوانده ای بنام کرونا ویروس و بیماری مهلک کووید-۱۹ از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی  دنیای سفر و گردشگری را بطور گسترده ای تحت تاثیر قرار داده است ولی در مباحث مدیریت نیروی انسانی سازمانها آنچه مسلم است, سفر باعث کم شدن و از بین رفتن استرس می‌شود، چون کارکنان در حالت بی‌خبری نسبی به سر می‌برند. تحقیقات گروهی از محققان ناسا بر روی ارتباط بین سفر و کیفیت خواب نشان می‌دهد سه روز قبل و بعد از سفر کیفیت خواب یک ساعت بالاتر می‌رود و زمان واکنش نیز ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

ساعت‌های طولانی کار لزوما به معنای بالارفتن کارایی نیست و حقوق، دستمزد مناسب و مزایایی مثل بیمه و پاداش نیز می‌تواند به زودی برای بسیاری از کارمندان تبدیل به موضوعات روتینی شود و اینجاست که جای خالی سفر به عنوان راهکاری برای بالا بردن رضایت شغلی و هیجان‌انگیزتر کردن کار احساس می‌شود و شما به عنوان کارفرمایی که دلش برای بالا بردن پتانسیل‌های کاری کارکنانش می‌تپد باید به آن فکر کنید.

کم شدن استرس

سفر باعث کم شدن و از بین رفتن استرس می‌شود، چون کارکنان در حالت بی‌خبری نسبی به سر می‌برند. تحقیقات گروهی از محققان ناسا بر روی ارتباط بین سفر و  کیفیت خواب نشان می‌دهد سه روز قبل و بعد از سفر کیفیت خواب یک ساعت بالاتر می‌رود و زمان واکنش نیز ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بالا بردن انرژی

هر روز در ساعت مشخصی سرکار رفتن، در طولانی مدت می‌تواند هر کسی را از پای درآورد و خلاقیت‌ها را بخشکاند و هر آدمی نیاز دارد که هرچند وقت یکبار باتری‌اش را شارژ کند و  سفر همین نقش را بازی می‌کند. براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ در آمریکا انجام شد، نیمی از آمریکایی‌ها به طور میانگین هر ۱۶ سال ۱۸ روز به تعطیلات می‌روند. این درحالیست که فرانسوی‌ها دوبرابر این مدت را در تعطیلات سپری می‌کنند و بهره‌وری‌شان نیز بیشتر است. محققان متوجه شدند وقفه کوتاه اجازه می‌دهد مردم تمرکز کاری‌شان را بدون از دست دادن کیفیت، حفظ کنند و وقتی از سفر برمی‌گردند به آدم‌های شادتر و پرانرژی‌تری تبدیل شوند.

تاثیر سفر بر روحیه کارکنان

کمک به خلاقیت

 دیدن مردم و فرهنگ‌های متفاوت و سفر به شهرهای مختلف باعث می‌شود کارمندان با دید بازتری به مسائل نگاه کنند. وقتی کارکنان تمام ساعت‌های کاری‌شان را پشت میز باشند و سالی یکبار هم سفر نروند، ایده‌های خلاقانه و جدید به ذهن‌شان نمی‌رسد و دنیا را با چشم محدود خود نگاه می‌کنند. مثلا سفر در پاییز و دیدن آن همه رنگ باعث ایجاد تلنگری در ذهن می‌شود و ما را به تخیل وامی‌دارد یا سفر به جایی مثل قشم که پر از جاهای دیدنی‌ست می‌تواند خلاقیت‌ را در ما زنده کند.

در سال‌های اخیر روانشناسان و دانشمندان علوم اعصاب به این نتیجه رسیده‌اند که قرار گرفتن در محیط‌های جدید، چشیدن طعم‌های جدید و در معرض زبانی متفاوت بودن باعث ایجاد سیناپس مغزی می‌شود و علاوه بر آن می‌تواند توانایی ذهن را احیا کند و  آن را به سمت و سوی جدیدی ببرد. آدم‌های زیادی بوده‌اند که سفر مسیر زندگی‌ و ایده‌یشان را تغییر داده.  بسیاری از کارهای ارنست همینگوی، نویسنده مشهور آمریکایی بعد از سفرهای او به فرانسه و اسپانیا نوشته شده. مارک تواین، نویسنده آمریکایی و آلدوس هاکسلی، فیلمساز انگلیسی از دیگر کسانی بوده‌اند که ایده‌هایشان در سفر شکل گرفته. 

گسترش دایره ارتباط ها

درست است که امروزه آموزش‌های آنلاین زیادی برای ارتقای کسب و کارها وجود دارد، اما شرکت در نمایشگاه‌ها و ورک‌شاپ‌ها باعث ملاقات با افراد تاثیرگذار، گسترده شدن دایره ارتباط‌ها و حتی رونق کسب و کار شما می‌شود. داشتن یک غرفه در نمایشگاهی که در شهر دیگری برگزار می‌شود شما را به عنوان یکی از فعالین آن حوزه مطرح می‌کند و  این امکان را  به شما می‌دهد که خدماتتان را به شرکت‌های بیشتری ارائه کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که از طریق ایمیل، تماس تلفنی یا ویدئو کنفرانس با افراد فعال حوزه کاریتان ارتباط داشته باشید یا بروید و مستقیم اعتمادشان را جلب کنید که صدالبته تاثیر دومی بیشتر است.

تقویت حس وفاداری

 وقتی بودجه‌ای را برای سفر کارمندانتان در نظر می‌گیرید، درباره اهمیت سفر با آنها حرف می‌زنید یا اینکه سفر  چقدر می‌تواند روی کارایی و روحیه‌‌شان تاثیر بگذارد، حس وفاداری و اعتماد را در آنها بالا می‌برید.  در این زمان است که آنها شما را بیشتر از اینکه به عنوان یک مدیر قبول داشته باشند به عنوان یک مربی می‌شناسند و حس بهتری نسبت به همه چیز خواهند داشت. هم شما پیشرفت می‌کنید و هم آنها خودشان را در مقابل کار مسئول می‌بینند. سفر می‌تواند به عنوان یک ارزش سازمانی مطرح شود و به عنوان پاداش یا جایزه به کارمندان داده شود، پاداشی که از همه چیز ارزشمندتر است.

منبع: سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، زندگی و محیط، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

ثبت و مستند سازی وقایع سفر از طریق لنز دوربین عکاسی

گذرنامه مسافرتی و دوربین عکاسی دو یار جدایی ناپذیرند! تصور اینکه که به هنگام سفر در یک مکان عالی با مناظر و چشم انداز های زیبا باشید و نخواهید بدون ثبت و ذخیره  تصاویری از تجربه بودن درآن مکان به خانه برگردید تقریبا محال است. این چیزی است که تحت عنوان مستند سازی وقایع سفر از آن نام برده میشود.

دیگر در عصر تلفن های هوشمند و اینستاگرام ثبت تصاویر سفر و گشت و گذار  نشانه ای از نبوغ و استعداد عکاسان  نبوده بلکه ثبت تصاویر عالی و فوق العاده از یک سفر معیار سنجش ذوق و استعداد هنری آنان محسوب میگردد. با این حال حتی عکاسان حرفه ای هم ممکن است  در این زمینه بعضا دچار کلیشه و مسائل معمولی و پیش پا افتاده  شوند.

اگر میخواهید وقتی از سفر به خانه بر میگردید کارت  حافظه دوربینتان پر از عکس های زیبا و ارزشمندی باشد که حتی قابلیت انتشار در سایت نشنال جئوگرافیک را داشته باشد پس  برای یادگیری و آموزش ،کسب تجربه و یافتن شیوه عکاسی خاص خودتان آماده باشید!

نتیجه تلاش شما وقتی مشخص میشود که پس از بازگشت از سفر از دیدن عکسهای سفرتان که حاوی ارزشهای بسیار بالاتری از صرف ثبت تصاویر خود و خانواده تان است احساس غرور خواهید کرد.

شما میتوانید بجای اشتراک گذاری عکس های سفرتان در فیس بوک یا سایر شبکه های اجتماعی با ایجاد یک وبسایت شخصی در زمینه عکسهای سفر به آسانی عکسهای خودتان را بصورت بهتری در معرض نمایش قرار دهید.    

حال به بیان چند نکته و ترفند کاربردیکه در بهبود و افزایش کیفیت عکاسی در سفر و بعبارتی مستند سازی وقایع سفر موثر هستند می پردازیم.با سفرنامه همراه باشید:

مستند سازی وقایع

طرز استفاده از دوربین تان را فرا بگیرید

واقعیت این است که برای گرفتن یک عکس “خیلی خوب” باید دوربین تان را از حالت خودکار یا اتوماتیک خارج کنید.بنابراین دفترچه راهنمای دوربین تان را بخوانید وبا عملکردها و نحوه کارکرد حالت های مختلف دوربین آشنا شوید.

لیندسی سیلورمن از مدیران ارشد اجرایی شرکت نیکون و یکی از عکاسان حرفه ای توصیه میکند همانطور که قبل از برنامه ریزی برای رفتن به سفر در مورد آن تحقیق میکنید در مورد قابلیت های مختلف دوربین تان هم قبل از رفتن به سفر تحقیق و مطالعه کنید.

  این امر مخصوصا زمانیکه شما یکدوربین تازه خریدید و آشنایی چندانی با تنظیمات و ویژگی های آن ندارید بسیار مهم و ضروری است.زیرممکن است دوربین جدید دارای تنظیمات خاصی در زمینه فوکوس و تنظیمات نوری و وایت بالانس و …باشد که عدم آشنایی با آنها منجر به بروز مشکلاتی  برایتان در طول سفر گردد.

شبکه تخصصی سفر

قبل از رفتن مکانی در مورد آنجا تحقیق کنید

در حقیقت سفر شما با گوگل شروع میشود!

جایی که شما در جستجوی مکانهایی خواهید بود تا وقتی درآنجا هستید بتوانید از طریق لنز دوربینتان آنجا را دیده و تصاویر آنها را ثبت نمایید.

ببینید که سایر عکاسان چگونه این مکان را با شیوه ها تکنیک های خاص خودشان به تصویر کشیده اند؟ از کارت پستال ها ,وبلاک ها و سایت های سفر , و تصاویر راهنماهای سفر که در اختیار دارید …الهام بگیرید.

عکس گرفتن در سفر

هتلی با چشم انداز بدیع انتخاب کنید

اگر بودجه مالی تان اجازه میدهد ترجیحا  هتلی را برای اقامت انتخاب نمایید که دارای چشم اندازی به مناظر عالی یا یک جاذبه دیدنی مشهورباشد.برای پی بردن به امتیاز فوق العاده چنین انتخابی کافیست تصور کنید که در حال ثبت عکسی از ارتفاع از رزهایی هستید که درحال  پیچ و تاب خوردن با باد در نور کم سپیده دم هستند..چنین عکسی واقعا ارزشمند است

ترفند های عکاسی 

تا وقتی همه گزینه ها را تجربه نکردید آن مکان را ترک نکنید

اشتباه رایجی که بسیاری از عکاسان در سفر مرتکب میشوند این است که وقتی جایی میروند  فقط با گرفتن یک یا دو عکس آن مکان را ترک میکنند؛ درحالیکه گاهی گرفتن حس  عکاسی از یک مکان و یا سعی درتجربه و استفاده از شیوه های گوناگون عکاسی  با نورها و زوایای مختلف ممکن است ساعتها زمان بر باشد.

ساعت طلایی عکاسی

در ساعت طلایی در آنجا باشید

بهترین ساعات برای گرفتن عکس های فوق العاده در زمان طلوع آفتاب و یا غروب آفتاب میباشد که اصطلاحا به ساعات طلایی معروفند.در این ساعات معمولا نور نرم و لطیف بوده و مکان عکاسی هم زیاد شلوغ نیست از این رو بدون اینکه دائما حواستان پرت شود میتوانید روی یک منظره یا سوژه ای که بطور کامل با نور محیط احاطه شده کار کنید. برای شکار و ثبت تصاویر منحصر بفرد سعی کنید درست زمانی را انتخاب کنید که نور طبیعی خزنده خورشید با نور مصنوعی روشنایی ساختمانها تلاقی میباند.

مجله سفر و گردشگری

از کلیشه ها دوری کنید

یکی از نکات مهم و پربحث در مستند سازی وقایع سفر کلیشه ها هستند.

کلیشه ها به معنی سوژه ها یا موضوعاتی هستند که قبلا توسط بسیاری از عکاسان و با روش های غیر خلاقانه ثبت شده اند.اگر واقعا میخواهید در کار خود موفق و برجسته باشید باید  بدنبال مطالعه و تحقیق در زمینه هایی باشید که درگذشته چندان به انها پرداخته نشده باشد.عکاسی خلاقانه از جاذبه هایی که قبلا بارها به آنها پرداخته شده ممکن است دشوارباشد بنابراین چرا نباید به این فکر باشید که  به مناطق بکر و دورافتاده سفر کنید و بدنبال  مناظر جدید و بدیع و شکار لحظات زندگی واقعی باشید؟

مستند سازی با دوربین عکاسی

از سه پایه استفاده کنید

سه پایه  یک وسیله ضروری در عکاسی نه تنها برای گرفتن عکس های دسته جمعی است بلکه برای گرفتن عکس هایی است که  برای پایداری دوربین احتیاج به نوردهی طولانی  مثل عکاسی از آب روان و یا ثبت  نورچراخ های اتومبیل های در حال حرکت  دارند. کیفیت  تصاویر مربوط به طلوع و یا غروب خورشید هم در صورت استفاده از سه پایه  پایدار کننده بسیار بهتر خواهند بود.

راوی داستان باشید

هر مکانی برای خودش داستانی زنده دارد که میتوان بدون استفاده از کلمات آن را روایت کرد.وقتی درمکانی توریستی هستید برای ثبت تصویری مستند با جزئیات منحصر بفرد  سعی کنید تصاویری با زاویه باز گسترده بگیرید , درعکس ها جنب و جوش مردم  را به تصویر بکشید و نهایتا در محیط پیرامون تان در جست و جوی  مکان های ویژه ای مثل غرفه های خیابانی،کالاهای در معرض فروش ، خوراکی ها ،عناصر داخلی و …باشید.

عکاسی

از موجودات زنده عکاسی کنید

نکته پایانی در مستند سازی وقایع سفر در حالیکه برای عکاسی از پرنده ها یا گربه ها نیازی به اجازه گرفتن از کسی ندارید ولی برای عکس گرفتن از اشخاص از نمای نزدیک توصیه میکنیم حتما از آنها اجازه بگیرید.لبخند بزنید و شروع به صحبت رده و مودبانه سوال کنید که آیا میتوانید ازآنها عکس بگیرید؟ نه یعنی اینکه نه نمیتوانید پس اصرار نکنید.اغلب مغازه داران و فروشندگان از اینکه چیزی از آنها بخرید خوشحال میشوند و برای عکس گرفتن از خود رضایت میدهند! توصیه میکنیم قبل ازآغاز سفر در زمینه خلق و خوی و آداب و رسوم محلی آن منطقه مطالعه و تحقیق کنید تا پیش زمینه و آمادگی لازم برای رویارویی با محیط محلی را داشته باشید.

منبع: سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، فرهنگ و هنر، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

مشهور ترین و وحشتناک ترین شهر ارواح در جهان

شهر ارواح و متروکه چرنوویل

آیا تا کنون به سفر به یک شهر کاملا متروکه و خالی از سکنه فکر کرده اید؟ شاید در اولین تصور هیچ چیزی در دنیا ترسناک‌تر از شهرهای کاملاً متروکه نباشد.شهرهایی که روزی محل زندگی و تحرکات اجتماعی انسان ها بوده و الان تبدیل به مکان هایی گشته اند که به اصطلاحا به شهر ارواح مشهورند.

اگرچه بسیاری از افراد وجود اشباح و ارواح سرگردان را تخیلی و غیرواقعی میپندارند ولی واقعیت این است که اعتقاد به وجود  ارواح در میان مردمان چهارگوشه جهان وجود داشته و داستانهای بیشماری هم در پس هر رویداد مرتبط با ارواح از گذشته های دور نقل شده است. طی دهه های اخیر سفر به شهر ارواح تبدیل به یکی از سرگرمی های عاشقان ماجراجویی و هیجان شده و سفرهای ماجراجویانه جای خود را در صنعت گردشگری جهان بیش از پیش گسترده است.

اگر شما هم عاشق هیجان و ماجراجویی از نوع گردش در شهر ارواح  بوده و بدنبال برنامه ریزی برای  مقصد بعدی سفرتان به شهر ارواح هستید, با ما همراه باشید تا با 12 مقصد  معروف و مشهور از وحشتناک ترین و جذاب ترین شهر های ارواح در جهان آشنا شوید :

  1. جاده قدیمی مسیر ارواح در نیوزلند

جاده قدیمی مسیر ارواح در نیوزلند

بازدید از این منطقه دور و دست نیافتنی، نیازمند شجاعت فراوانی بوده و مناسب افراد ترسو نیست! این جاده قدیمی 85 کیلومتری، خارج از شهر در جزیره جنوبی نیوزیلند واقع شده است. مسیر ارواح از معدن متروکه «لیل» (Lyell) آغاز شده و با گذر هر چه بیشتر از بخش‌های مختلف شهرک‌ها مانند مدارس، هتل‌ها و قبرستان‌ها، وحشتناک‌تر می‌شود. این منطقه زمانی کشور معدنچیان طلا بوده که یادگارهای آن روزهایشان اکنون در طبیعت منطقه رها شده است. انتهای این مسیر خوفناک، از میان بقایای گذشتگان عبور کرده و به سمت خارج در اعماق طبیعت وحشی ادامه می‌یابد.

  1. Oradour-sur-Glane در فرانسه

شهر ارواح

بعضی مکان‌ها به دلایل خوبی خال از سکنه مانده‌اند. در سال 1944، پس از استقرار نیروهای متفقین در فرانسه، سربازان آلمانی وارد این روستا در مرکز فرانسه شدند. آن‌ها ظاهرا در انتقام از فعالیت نیروهای مقاومت محلی، مردم روستا را قتل عام کردند. پس از جنگ جهانی دوم، «چارلز دوگل» دستور داد تا بقایای سوخته این شهر به عنوان یادبودی از جنگ، دست نخورده باقی بماند. حال و هوای غم‌انگیز این شهر روی بازدیدکنندگان آن همچنان تاثیرگذار است.

  1. کراکو در ایتالیا

شهر متروکه کراکو در ایتالیا

واقع در بدبوم منطقه Basilicata سواحل جنوبی ایتالیا، شهر قرون وسطایی کراکو یک افسانه ترسناک است. در دهه 1960، گسترش بیش از حد منطقه شهری، باعث لغزش زمین‌های اطراف و خروج ساکنان آن شده بود. 1800 نفر از ساکنان این شهر در آن زمان همچنان در شرایط قرون وسطایی زندگی می‌کردند. امروزه تنها می‌توان از طریق تورهای هدایت شده دشوار، به گشت و گذار در میان سنگ‌فرش‌های محلی و خانه‌های با حس و حال خاص منطقه پرداخت. همچنین تپه‌های رسوبی خاکی این شهر ارواح نیز بسیار تماشایی است.

  1.  کولمانزکوپ(Kolmanskop) در نامیبیا

 

وحشتناک ترین شهر ارواح

در اوایل قرن بیستم، این قسمت جدا شده از «ساحل اسکلت» (Skeleton Coast) پر از آوازهایی از زمزمه‌های مداوم بود. در عرض یک شب، پس از کشف رگه معدنی الماس، به یکی از ثروتمندترین زمین‌های جهان تبدیل شد.

این شهر کوچک با ظاهری آلمانی، تا دهه 1950 مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن رها شد. بقایای ساختمان‌های اطراف، این مکان را به یکی از سایت‌های ترسناک عکاسی تبدیل کرده است. سایر ویرانه‌هایی که در این بخش از سواحل نامیبیا قرار دارند نیز در وحشتناک‌تر جلوه دادن این محل، بسیار کمک می‌کنند.

  1. ویا اپکوئن در آرژانتین

ویا اپکوئن در آرژانتین

آن چه در گذشته یک شهر آبگرم محبوب بود، ناگهان در اواسط دهه 1980 بدون هیچ اثری ناپدید شد. این شهر توسط سیل بلعیده شد و تا سال 2009 زیر آب بود. هنگامی که آب‌های شور شروع به عقب‌نشینی کردند، یادگاری‌های این شهر گمشده دوباره روی زمین ظاهر شدند. این منطقه اکنون در 540 کیلومتری جنوب غربی بوینس آیرس واقع شده که از طریق یک مسیر خشن پوشیده از درختان ترسناک، قابل دسترسی است.

6.جزیره هاشیما در ژاپن

جزیره هاشیما در ژاپن

 

تنها بخشی از قلعه جزیره ارواح که به عنوان پایگاه تبه‌کاران در فیلم جیمز باند به نام Skyfall شناخته می‌شود، برای بازدید عموم آزاد است. این جزیره توسط یک سد دریایی بزرگ احاطه شده و پر از ساختمان‌های بلندمرتبه (آسمان‌خراش) است. وقتی حدود 45 سال پیش معدن بسته شد، کارگرانی که زمانی معادن زیرزمینی این جزیره را اداره می‌کردند، همگی از این جزیره خارج شدند.

در حال حاضر، بازدید کنندگان فقط می‌توانند همراه با یک تور رسمی از نزدیکی ناگازاکی در این جا قدم بزنند. با این حال شک نکنید که این کلان شهر بی‌هویت و ترسناک که زمانی که بیش از 5000 خانه داشته است، ارزش آن را دارد.

  1. Poggioreale در سیسیل

شهر متروکه

Poggioreale که در دره «بلیس» (Belice) در شمال غربی سیسیل واقع شده است، هنگام زلزله سال 1968 نابود شد. تصمیم بر این شد که به جای بازسازی خانه‌ها، شهر جدیدی در چند کیلومتری آن ساخته شود. از ویرانه‌های این شهر اغلب به عنوان صحنه‌های فیلمبرداری در فیلم‌های مربوط به جنگ جهانی دوم استفاده می‌شود.

 

  1. پیرامیدن سوالبار در نروژ

پیرامیدن سوالبار در نروژ

این جامعه معدنی در سال 1910 توسط سوئد تاسیس، اما، در سال 1927 به اتحاد جماهیر شوروی سابق فروخته شد. این منطقه که روزگاری با مجسمه لنین که در آنجا نصب شده بود در جهان مشهور بود ، به همراه سایر بخش‌های شهر و زیرساخت‌های آن در سال 1998 رها  و متروکه شد.

  1. پریپیات در اوکراین

پیریپیات اوکراین

 شهر پریپیات(Prypiat) پس از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل، در آوریل 1986 رها شده و به سمبل قدرتمند خطرات ذاتی استفاده از انرژی هسته‌ای تبدیل شده است. این شهر همچنین با توجه به بازدیدهای دقیق و محتاطانه، به عنوان سمبل متناقض جاذبه‌های گردشگری شناخته می‌شود. دولت اوکراین در تلاش است تا خطر قرارگیری بیش از حد در معرض بیماری به دلیل سطح بالای تشعشع رادیواکتیو در این منطقه را به حداقل برساند.

امروزه بعد از گذشته چند دهه، سطح مواد رادیواکتیو در این شهر پایین تر آمده است و به همین دلیل هم هست که اجازه بازدید از این شهر توسط توریستان داده شده است و تورهای زیادی در جهت بازدید از شهر چرنوبیل برگزار می شود.

تصویر ابتدای این مقاله نیز مربوط  به این شهر ارواح میباشد.

  1. گریت ویکن جورجیای جنوبی در ایالات متحده آمریکا

شهر ارواح وحشتناک

این شهرک در سال 1904 توسط یک کاپیتان دریایی نروژی به عنوان ایستگاه نگهداری و پرورش نهنگ ها برای شرکت ماهیگیری شخصی خود تاسیس شد. با این حال، در ماه دسامبر سال 1966 بسته و خالی از سکنه شد. جالب است بدانید که کلیسای این شهرک هنوز هم گاه گاهی برای مراسم ازدواج استفاده می‌شود. مردم شهرک در گذشته سینمای مخصوص به خود را داشتند که متاسفانه چند سال پیش فرو ریخت.

11.شهر ریولایت واقع در ایالت نوادا

ریولایت شهر ارواح

ریولایت یکی دیگر از شهرهای معدنی و متروکه‌ی آمریکاست. برخی ادعا می‌کنند این شهر روزگاری هزاران نفر را در خود جای داده بود اما از شمایل اکنونش نمی‌توان به این گفته اعتماد کرد. این شهر معدنی در اوایل دهه‌ی ۱۹۰۰ میلادی یکی از نقاط مورد علاقه‌ی معدنچی‌ها با خانواده‌شان بود اما در اواخر دهه‌ی ۱۹۲۰ جمعیتش به حدود صفر رسید.  فردی متمول بنام چارلز شوآب مبالغ هنگفتی را در این شهر سرمایه‌گذاری کرد به امید آنکه طلا پیدا کند و بدین‌ترتیب در این شهر یک مدرسه و بیمارستان ساخت و چند مغازه و هتل و حتی صرافی و سمفونی در آن راه انداخت. این شهر در گذشته همچنین چندباری  بعنوان لوکیشن و محل فیلم‌برداری فیلم‌های وسترن هم  بوده است.

12.شهر کَلیکو در ایالت کالیفورنیا

کلیکو شهر متروکه

این شهر معدنی در ایالت کالیفورنیای آمریکا واقع است که در دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی متروکه شد اما پس از آن زمان می‌توان گفت تا حدی نیز احیا شد. شهر متروکه کلیکو با تأسیس یک کمپانی حفر معدن در سال ۱۸۸۱ پا گرفت. پس از کشف نقره در این منطقه جمعیت بسیاری به سمت آن هجوم بردند. در این شهر بیش از ۵۰۰ معدن نقره کشف شد و به همین دلیل نیز جمعیتی ۳۰۰۰ نفره را در خود جای داد اما پس از پایان منابع این معادن و همچنین سقوط قیمت نقره، ساکنان این شهر آن را رها کردند.

این شهر که پر از هتل و مغازه و کافه و رستوران بود و همچنین چندین روزنامه و مدرسه داشت در اوایل سال ۱۹۸۶ به شهر ارواح تبدیل شد. پس از آن بود که واتر نات (صاحب برند معروف ناتس بِری فارم) این شهر را خرید و آن را احیای کرد، به نحوی که امروزه شهر کلیکو یکی از آثار باستانی لقب گرفته و حتی موزه‌ای از غرب قدیم را در خود جای داده است.

منبع: چرخ فلک

هاست

:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،


شنبه 8 شهريور 1399
ن : بنفشه

معرفی قدیمی ترین شهر های اروپایی!

چطور یک مقصد گردشگری مناسب پیدا می کنید، از روی قیمت رزرو بلیط هواپیما ؟ از تعداد جاذبه های گردشگری؟ از نزدیکی جغرافیایی؟ از نظر فرهنگی؟ از نظر اب و هوا؟

بدون شک شما هم معیار هایی برای انتخاب یک مقصد دارید، بیایید این بار برای سفر اروپایی تان یک مقصد متفاوت انتخاب کنیم، یعنی معیاری متفاوت را برای انتخاب مقصد در نظر بگیریم.

مثلا این بار به سراغ قدیمی ترین شهر های اروپا برویم و در شهر هایی قدم بگذاریم که تاکنون میلیارد ها یا شاید بیلیون ها ادم بر روی آن زندگی کرده و در حال حاضر برخی از باشکوه ترین اثر های ریز و درشت آن ها باقی مانده است.

۶ خانیا، یونانی

خانیا یکی از مهم ترین شهر های کرت و محل استقرار مینوسی های بوده است که یونانیان آن ها را کیودونیا می نامند. بسیاری از بقایای معماری این دوره زمانی در اطراف خانیا دیده می شود. خانیا توسط بیزانس ها، عرب ها، ونیزی ها، عثمانی ها و البته یونانیان اداره می شده است.

  • سال پیدایش: ۱۶۰۰ پیش از میلاد
  • مکان: ساحل شمالی کرت
  • مساحت: ۳۵۱٫۳ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۱۰۸،۶۴۲

۵ منتووا، ایتالیا

منتووا به طور کلی به دلیل موقعیت جغرافیایی و ارتباطی که با خانواده های نجیب زادگان دارد به عنوان یکی از جواهرات دوره رنسانس ایتالیا شناخته می شود. در نقطه اوج منتووا یکی از قطب های اصلی هنری، فرهنگی و به ویژه موسیقی ایتالیا بوده است. علاوه بر این منتووا زادگاه هنر اپرا می باشد و در حال حاضر نیز به عنوان قدیمی ترین شهر اپرا به طور منظم برنامه های هنری دارد.

  • سال پیدایش: ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد
  • مکان: لومباردی، ایتالیا
  • مساحت: ۶۳٫۹۷ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۴۹۳۰۸

۴ آتن، یونان

آتن بدون شک تاریخی ترین شهر یونان و یکی از مهم ترین شهر های در تاریخ غربی است. این شهر مهد تمدن غربی و زادگاه دموکراسی به حساب می آید. در آتن بیش از ۵۰۰۰ سال است که به طور مستمرانسان ها سکونت دارند. در حالی که آتن دگرگونی های بسیاری داشته است، این شهر همواره یک کلان شهر مهم در اروپا و جهان بوده و هست.

  • سال پیدایش: ۳۰۰۰ قبل از میلاد
  • محل سکونت: آتیکا، یونان مرکزی
  • مساحت: ۳۸٫۹۶۴ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۶۶۴،۰۶۸

۳ وارنا، بلغارستان

وارنا که در ساحل دریای سیاه بلعارستان واقع شده است به دلیل موقعیت استراتژیک همیشه یک بندر مهم بوده است. شبیه به سایر شهر های معرفی شده لیست شواهد زندگی انسان در این شهر بیش از ۴۰۰۰ سال می باشد. در حال حاضر وارنا در اروپا پایتخت بلغارستان و محل دفتر مرکزی نیروی دریایی بلغارستان و دریانوردان تجاری بوده است.

  • سال پیدایش: ۴۶۰۰ سال پیش از میلاد
  • مکان: خلیج وارنا، ساحل دریای سیاه بلغارستان، بلغارستان
  • مساحت: ۲۳۸ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۳۳۶،۵۰۵

۲ براتسیلاوا، اسوواکی

براتیسلاوا از نظر فنی جوان ترین پایتخت جهان می باشد اما همانند دیگر شهر های این لیست قدمتی بیشتر از ۵۰۰۰ سال دارد. با گذشت سالها، براتیسلاوا توسط اتریشی ها، بلغارها، کروات ها، آلمانی ها، مجارها، یهودیان، صرب ها، چک ها و اسلواکی ها فتح و تحت تأثیر قرار گرفته است.

  • سال پیدایش: ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد
  • مکان: جنوب غربی اسلواکی
  • مساحت: ۳۶۷٫۵۸۴ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۴۳۲،۸۶۴

۱ پلوودیف، بلغارستان

انسان ها از حداقل ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به طور مستمر در پلوودیف زندگی می کردند، همین مسئله باعث شده است که پلوودیف به قدیمی ترین شهر اروپا تبدیل شود. البته بقایای باستان شناسی در سراسر پلوودیف نشان می دهد که مردم بیش از ۸۰۰۰ سال پیش در این منطقه سکونت داشتند. در طول تاریخ قدمت طولانی این شهر چندین قوم مختلف از جمله ترک ها، مقدونی ها، رومی ها، بیزانس ها، عثمانیان، پارس ها، اسلاو ها، هون ها، کله ها و بلغار آن را فتح کرده اند. و هر کدام تاثیر ماندگاری برا این شهر گذاشته اند.

  • سال پیدایش: ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد
  • مکان: بلغارستان جنوبی-مرکزی
  • مساحت: ۱۰۱٫۹۸ کیلومتر مربع
  • جمعیت فعلی: ۳۴۶،۸۹۳

پست حمایتی / منبع: سفرنامه

هاست

:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، رپرتاژ آگهی، ،


چهار شنبه 4 تير 1399
ن : بنفشه

توصیه هایی ساده برای فرار از روزمرگی

این که تو این دوره زمونه همه ما دچار روزمرگی و گرفتاری های  روزانه شدیم شکی نیست .انگار طبق یک  برنامه و عادت از پیش تعیین شده هر روز بعد از بیدار شدن از خواب مجبور به تکرار  یکسری امور روزمره  هستیم تا روز خود را به پایان برسانیم و منتظر تکرار همان امور در روز بعد بمانیم! در مجله زندگی سبز و موفقیت گشنیز توصیه هایی ساده برای فرار از روزمرگی  تقدیم حضورتان میکنیم .ولی این نکته اساسی را از همین ابتدا در ذهنمان داشته باشیم که باید هدفی را در آینده مشخص کنیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم و هرگز فراموش نکنیم که سنگ بزرگ علامت نزدن است.

 

روزمرگی

روزمره گی، عین مردن است.
حتی اگه شب رو دیر خوابیدید، صبح زود بیدار بشید!
زیر بارون راه برید، نترسید از خیس شدن !
هر چند وقت یه بار یه نقاشی بکشید !
توی حموم آواز بخونید، آب بازی کنید، چه اشکالی داره ؟!
بی مناسبت کادو بخرید! بگویید این توی ویترین برای تو بود.
در لحظه دست دادن به یه دوست، دستش رو فشار بدید !
لباس های رنگی بپوشید !
آب نبات چوبی لیس بزنید !
نوزاد فامیل رو بغل کنید !
عکساتونو رو با لبخند بگیرید!
بستنی قیفی لیس بزنید !
زیر جمله های قشنگ یه کتاب خط بکشید !
به کوچیکتر ها سلام کنید !
تلفن رو بردارید و به دوست های قدیمیتون زنگ بزنید !
برید دریا، شنا کنید !
هفت تا سنگ بندازید تو دریا و هفت تا آرزو کنید !
به آسمون و ستاره ها نگاه کنید !
چای بخورید، برای دیگران هم چای دم کنید !
جوراب های رنگی بپوشید !
خواب ببینید!
شعر بگید!
خاطرات قشنگ رو بنویسید !
بالا بلندی، وسطی بازی کن !
قاصدک ها رو بگیرید و آرزو کنیدو فوتشون کنید !
خواب بد دیدید بپرید، حتما یه لیوان آب بخورید !
باغ وحش برید، شهربازی، چرخ و فلک سوار بشید !
جمعه ها به کوه برید، هر جاش که خسته شدید، یه ذره دیگه ادامه بدید !
نون خامه ای بخرید و با لذت بخورید !
قبل خواب کارای روزتون رو مرور کنید !
هیچ وقت خودتون رو به مردن نزنید !
نفس های عمیق بکشید!
به درد و دل دیگران با دقت گوش بدید !
سوار تاکسی شدید بلند سلام کنید !
چون … هر جا وایستید، مردید !
زنده باشید، زندگی کنید !
برای زنده موندن از داشته هاتون غافل نشید !
قدر همشون رو بدونید، بگذارید زندگی از اینکه شما زنده اید، به خودش ببالد !

منبع: گشنیز

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،


دو شنبه 19 خرداد 1399
ن : بنفشه

اکثر هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها مایل به بازگشایی صنف شان نیستند

ممکن است رونق هتل‌ها تا پایان سال به طول بیانجامد

در گفت‌وگوی پانا بارئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران اعلام گردید که اکثر هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها مایل به بازگشایی صنفشان نیستند.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران با اشاره به بازگشایی این صنف می‌گوید با اینکه اکثر هتل‌ها و هتل‌اپارتمان‌ها مجاز به فعالیت شده‌اند اما هتل‌دارها به خاطر هزینه‌ها و مخارج این اماکن و عدم کسب درآمد کافی مایل به فعالیت نیستند.

محمدعلی فرخ‌مهر رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران در پاسخ به سوال پانا مبنی بر اینکه اکثر صنوف فعالیت خود را از امروز آغاز کرده‌اند هتلها و هتل‌آپارتمان از چه زمانی آغاز به فعالیت می‌کنند گفت:‌«این صنف نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌است اما شیوع کرونا،‌شرایط اقتصادی مردم و عدم اعتمادشان برای حضور در هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها باعث می‌شود که فعالیت این صنف مانند گذشته نباشد.»

وی افزود:«هتلداران با توجه به شرایط موجود که ممکن است تا پایان سال هم طول بکشد مایل به بازگشایی هتل‌ها نیستند چون برایشان هزینه‌بر است در حالیکه درآمدی ندارند.»

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران همکاری اتاق اصناف با واحدهای صنفی در جریان کرونا را مناسب ارزیابی کرد و گفت:‌«اتاق اصناف به طور کلی برای همه صنوف فعالیت می‌کند و فرقی برایش ندارد. نگاهش به اصناف نگاهی کلی است.البته باید بگویم که صنف ما زیر نظر وزارت گردشگری است و وزارت گردشگری هم تلاشهای زیادی برای این صنف انجام داده است.به طور کلی همکاری اتاق اصناف هم خوب بوده است.»

نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت چندی پیش اظهار کرد: با اجرای دستور العمل های بهداشتی مقابله با کرونا برای کسب و کارهای مختلف، رستوران ها و هتل ها جزو مشاغلی هستند که بیشترین محدودیت ها بر آنها اعمال شده است اما پس از گذشت نزدیک به ۲ ماه زمان بازگشایی این اصناف مشخص شد.

وی ادامه داد: برابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا هتل ها و رستوران ها با رعایت پروتکل های بهداشتی بعد از ماه مبارک رمضان به صورت کامل بازگشایی می شوند.

این مقام انتظامی افزود: رستوران ها به صورت بیرون بر فعالیت خود را از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز کرده بودند اما با این ابلاغیه این اماکن می توانند فعالیت خود را با پذیرش مشتری در محل نیز ادامه دهند، هتل ها نیز پذیرش مسافر را آغاز و خدمات رستورانی را نیز بعد از پایان ماه مبارک رمضان از سر خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری پانا

نقل از مجله سفر و گردشگری سفرانه

هاست

:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.